„Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży e-wydań
W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Gazety Pomorskiej”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w sierpniu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 145 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,08 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 226 egz., czyli o 95,72 proc. większym, niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 1,55 proc. do 2 297 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 180 egz., po wzroście o 27,41 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 243,01 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 595 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,22 proc.
W sierpniu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,16 proc. i wyniósł 919 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 145 |
42 616 |
9 047 |
48 006 |
Rzeczpospolita |
7 226 |
55 162 |
3 692 |
58 121 |
Puls Biznesu |
2 297 |
10 605 |
2 262 |
11 521 |
Gazeta Wyborcza |
2 180 |
170 058 |
1 711 |
191 161 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 595 |
4 529 |
465 |
3 770 |
Gazeta Polska Codziennie |
567 |
20 159 |
337 |
24 409 |
Przegląd Sportowy |
434 |
40 615 |
296 |
45 735 |
Fakt Gazeta Codzienna |
245 |
310 075 |
159 |
329 829 |
Super Express |
0 |
156 724 |
0 |
150 591 |
Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu br. należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne). Jej wynik wyniósł 388 egz., po wzroście w porównaniu do sierpnia ub.r. o 345,98 proc. Rok wcześniej tytuł ten był dziewiąty.
Z ósmego na drugie miejsce awansował „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 268,75 proc. do 354 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse), który rok wcześniej był piąty. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w sierpniu 2014 roku wyniosła 349 egz., po wzroście o 139,04 proc.
Największym wzrostem - o 619,23 proc. do 187 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 20. na 10.
Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca czwartego na 14. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 34,67 proc. i ostatecznie wyniósł 98 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Gazeta Pomorska |
388 |
43 845 |
87 |
46 962 |
Polska Dziennik Zachodni |
354 |
45 851 |
96 |
50 890 |
Polska Głos Wielkopolski |
349 |
32 388 |
146 |
34 769 |
Dziennik Polski |
295 |
20 998 |
290 |
23 620 |
Gazeta Lubuska |
257 |
22 259 |
139 |
24 587 |
Polska Gazeta Krakowska |
257 |
18 649 |
248 |
20 068 |
Głos - Dziennik Pomorza |
228 |
24 065 |
62 |
25 809 |
Polska Dziennik Bałtycki |
222 |
27 640 |
289 |
31 395 |
Polska Gazeta Wrocławska |
206 |
17 791 |
145 |
19 657 |
Echo Dnia |
187 |
20 794 |
26 |
22 440 |
Express Bydgoski |
174 |
12 124 |
35 |
13 008 |
Nowa Trybuna Opolska |
146 |
16 176 |
57 |
17 388 |
Nowości - Dziennik Toruński |
105 |
13 801 |
50 |
15 094 |
Polska Dziennik Łódzki |
98 |
24 684 |
150 |
27 628 |
Kurier Szczeciński |
62 |
14 311 |
44 |
15 617 |
Express Ilustrowany |
55 |
31 670 |
75 |
35 407 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
41 |
19 391 |
22 |
21 502 |
Kurier Poranny |
35 |
6 514 |
34 |
6 966 |
Polska Metropolia Warszawska |
31 |
4 024 |
46 |
4 595 |
Gazeta Współczesna |
28 |
7 191 |
27 |
8 651 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
27 |
17 695 |
28 |
20 116 |
Polska Kurier Lubelski |
20 |
4 501 |
22 |
5 226 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży e-wydań