„Dzień dobry TVN” lepsze od „Pytania na śniadanie”. Oba magazyny tracą widzów
W pierwszych miesiącach tego roku oba programy śniadaniowe nadawane w głównych stacjach zanotowały spadki oglądalności. Jednak mniej straciło „Dzień dobry TVN”, które minimalnie powiększyło przewagę nad „Pytaniem na śniadanie”.
Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 stycznia do 6 maja 2014 roku średnia widownia „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o godz. 8.00 i w weekendy o 8.30, wyniosła 629 tys. osób. Przełożyło się to na 12,84 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 16,24 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn stracił 60 tys. widzów. Wówczas śledziło go bowiem 689 tys. osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 14,29 proc. i 17,11 proc. udziału.
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 419 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,63 proc. i 7,29 proc. Rok wcześniej program miał o 64 tys. widzów więcej - śledziło go 483 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 11,21 proc. i 9,23 proc. Magazyn ten oglądać można jednak od poniedziałku do soboty o 8.00, w niedziele nie jest nadawany.
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Dzień dobry TVN | |||
02-01-2014 - 06-05-2014 | 629 319 | 12,84% | 16,24% |
02-01-2013 - 06-05-2013 | 688 997 | 14,29% | 17,11% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | |||
02-01-2014 - 06-05-2014 | 419 326 | 9,63% | 7,29% |
02-01-2013 - 06-05-2013 | 483 196 | 11,21% | 9,23% |
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 2 lutego br., obejrzało 1,34 mln widzów. Natomiast ten drugi magazyn największą oglądalność osiągnął 3 maja br., gdy program śledziło 758 tys. osób. Należy pokreślić fakt, iż wszystkie topowe wydania obu programów pokazano w weekendy.
Dzień dobry TVN | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
02-02-2014 | 08:30:06 | 1 337 962 | 16,41% |
06-04-2014 | 08:30:06 | 1 225 236 | 15,06% |
26-01-2014 | 08:30:06 | 1 211 969 | 14,24% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
03-05-2014 | 08:00:19 | 758 414 | 10,34% |
18-01-2014 | 07:59:51 | 754 504 | 12,48% |
01-02-2014 | 08:00:04 | 720 238 | 12,83% |
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” lepsze od „Pytania na śniadanie”. Oba magazyny tracą widzów