Dobre wyniki Bankiera
Bankier.pl S.A. zamyka pierwszy kwartał zyskiem
Bankier.pl S.A., spółka z portfela notowanego na giełdzie we Frankfurcie funduszu bmp AG oraz spółki giełdowej MCI Management, wypracował w pierwszych miesiącach roku zysk operacyjny i zysk netto. Na dobry wynik składają się rosnąca sprzedaż produktów finansowych za pośrednictwem Bankiera oraz rekordowe przychody reklamowe
We wrześniu 2003 Bankier.pl S.A. osiągnął break-even-point, a w IV kwartale 2003 spółka uzyskała pozytywny wynik EBITDA. Zarząd firmy zapowiadał wówczas osiągnięcie zysku operacyjnego i zysku netto w 2004 roku. Cel ten udało się zrealizować już w I kwartale bieżącego roku, który spółka zamknęła z zyskiem operacyjnym i zyskiem netto. Przychody Bankiera w pierwszym kwartale 2004 wzrosły o ponad 80% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W całym roku 2004 spółka spodziewa się uzyskać ponad 3 mln zł przychodu oraz EBITDA na poziomie 500 tys. zł. Ze względu na sezonowość aktywności reklamowej pierwszy kwartał roku jest dla mediów zazwyczaj trudny. Dobre wyniki w tym okresie pozwalają więc na optymistyczne prognozy finansowe na II półrocze, jak i na cały rok.
„Niewiele spółek internetowych może pochwalić się dodatnim wynikiem finansowym, dlatego tym bardziej cieszy nas wypracowany zysk. Bankier.pl stale się rozwija - wzbogacamy zawartość merytoryczną portalu, rozszerzamy ofertę produktów finansowych, zyskujemy coraz więcej czytelników oraz klientów biznesowych. Z przyjemnością obserwujemy jak rosnące dotarcie do użytkowników pozwala nam pełnić coraz ważniejszą rolę wśród mediów finansowych oraz stawać się czołowym dystrybutorem produktów finansowych w internecie” – mówi Artur Listwan, Prezes Zarządu Bankier.pl S.A.
Kluczową przyczyną dobrego wyniku finansowego jest rosnąca od wielu miesięcy oglądalność portalu. W I kwartale 2004 średnia miesięczna liczba czytelników była wyższa od oglądalności w analogicznym okresie 2003 roku o 274% (wg badania Prawdziwy Profil/gemiusAudience, Gemius S.A.). Natomiast wg najnowszych wyników badania gemiusAudience w marcu 2004 portal zanotował 3,75 mln odsłon stron i ponad 208 tys. odwiedzających osób (real users).
Tak duży wzrost liczby użytkowników przełożył się na pokaźny wzrost przychodów z dwóch najważniejszych dla portalu źródeł – pośrednictwa finansowego i reklamy internetowej.
Obecnie za pośrednictwem Bankier.pl do instytucji finansowych napływa blisko 2000 wniosków o produktów czy usługę. Największą popularnością cieszą się rachunki osobiste oraz kredyty mieszkaniowe i samochodowe Oferta skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i do firm.
Szeroka gama produktowa, łatwość porównania konkurencyjnych ofert i atrakcyjne promocje sprawiają, że internauci coraz chętniej korzystają z możliwości zamawiania produktów finansowych on-line. W I kwartale 2004 przychody z pośrednictwa finansowego Bankier.pl były aż pięciokrotnie wyższe w porównaniu z I kwartałem 2003. W Centrum Finansowym – platformie transakcyjnej Bankier.pl – jest już blisko 20 instytucji i 50 produktów finansowych, a z każdym miesiącem wybór jest coraz większy. Ostatnio Centrum Finansowe powiększyło się m.in. o ofertę największego polskiego banku – PKO BP.
Obok pośrednictwa finansowego portal zarabia także na reklamie. Internetowy rynek reklamowy dynamicznie się rozwija, a Bankier.pl umacnia na nim swoją pozycję. W marcu tego roku portal osiągnął rekordowe przychody z reklamy. Wzrost liczby użytkowników do 208 tys. miesięcznie, przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjnego z punktu widzenia reklamodawcy profilu użytkownika, spowodował wzrost potencjału reklamowego, który przełożył się na nowych reklamodawców w portalu oraz większe budżety reklamowe. Wśród reklamodawców obecnych na portalu dominują czołowe firmy z branży finansowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, lotniczej i hi-tech. Chętnie promują się firmy kierujące swoją ofertę do osób o ponadprzeciętnych dochodach, przedsiębiorców czy finansistów.
„Nasze kampanie reklamowe w portalu Bankier.pl osiągają bardzo dobre wskaźniki skuteczności, co w połączeniu z atrakcyjną grupą docelową, jaką stanowią użytkownicy portalu, stanowi o dużym potencjale reklamowym Bankier.pl." – mówi Benita Jakubowska, Dyrektor Działu Internet CR Media Consulting S.A
Misją Bankier.pl jest dostarczanie szerokiego spektrum aktualnych i rzetelnych informacji gospodarczych i finansowych. Na stronach www.bankier.pl można m.in. przeczytać wybrane najciekawsze artykuły z kilkudziesięciu źródeł. W ciągu ostatnich kilku miesięcy nawiązano współpracę z kolejnymi tytułami, m.in. z Gazetą Finansową, Gazetą Prawną czy Funduszami Europejskimi. Portal wzbogaca się również o nowe sekcje tematyczne, jak choćby powstały niedawno dział Venture Capital. Wysiłek zespołu redakcyjnego włożony w rozwój portalu nie pozostaje niezauważony. Przykładowo w kwietniu tego roku Redakcja Bankier.pl została nominowana do nagrody dziennikarskiej Związku Banków Polskich im. Mariana Krzaka.
„Stale pracujemy nad tym, aby Bankier.pl był dla internautów najlepszym źródłem wiedzy z dziedziny gospodarki, finansów i bankowości, a także wartościowych porad przydatnych przy podejmowaniu decyzji finansowych” – mówi Piotr Wąsowski, Członek Zarządu Ds. Rozoju i Marketingu Bankier.pl S.A. „Najlepszą oceną naszej pracy jest dla nas stale rosnąca liczba czytelników”.
Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki Bankiera