„Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „Wprost” mocno tracą. „Newsweek” za „Polityką”
Zdecydowana większość tygodników opinii zanotowała we wrześniu br. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „Wprost”. Największy wzrost odnotował „Przegląd”, zyskały też „Gość Niedzielny” i „Tygodnik Powszechny”
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) we wrześniu 2014 roku wyniosła 140 391 egz. Było to o 4,13 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,82 proc. do 117 211 egz. Jej cena we wrześniu br. jak i rok wcześniej wynosiła już 5,90 zł.
>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Natomiast na trzecią pozycję z drugiej spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu br. zmalała o 13,31 proc. i wyniosła 110 015 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 628 egz., po spadku o 10,56 proc. W dziewiątym miesiącu br. tytuł ten kosztował 5,90 zł, podczas gdy rok wcześniej - 4,95 zł.
Najwięcej, bo 28,28 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). We wrześniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 56 856 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej lokacie ze średnim wynikiem na poziomie 50 367 egz. Zanotował on spadek o 18,19 proc. We wrześniu br. jak i we wrześniu ub.r. „Wprost” kosztował 5,90 zł.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł lewicowy „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), który zajął miejsce ósme - przedostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 4,76 proc. do 18 056 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 205790 | 140391 | 140391 | 197111 | 135478 | 134828 |
Polityka | 172758 | 117211 | 117211 | 177092 | 124451 | 124451 |
Newsweek Polska | 170760 | 110015 | 110015 | 203505 | 130899 | 126899 |
W Sieci | 157602 | 74634 | 74628 | 179360 | 83445 | 83435 |
Tygodnik Do Rzeczy | 138196 | 65781 | 56856 | 168200 | 89146 | 79271 |
Wprost | 148581 | 120838 | 50375 | 135278 | 133399 | 61572 |
Gazeta Polska | 118152 | 39521 | 38925 | 135224 | 48418 | 47777 |
Przegląd | 51000 | 18056 | 18056 | 51070 | 17235 | 17235 |
Tygodnik Powszechny | 37000 | 18327 | 17927 | 34800 | 18171 | 17809 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 483010 | 299776 | 299776 | 501221 | 335810 | 335810 |
Na drugiej podstronie wyniki sprzedaży tygodników miesiąc po miesiącu w br.
1 2
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „Wprost” mocno tracą. „Newsweek” za „Polityką”
2 koscielne
4 szmatlawce "niepokornych/niezaleznych"
i oni nadal uwazaja, ze rezimowe media nie pozwajala na wolnosc prasy, a prawdziwe polaczki, katolyky i patryjoty sa dyskyminowane