DisplaySearch: 56,2 mln telewizorów sprzedanych w II kw.
Ogólna sprzedaż telewizorów idzie szybko w górę, odbijając się od niskich poziomów z 2009 roku, ale na niektórych kluczowych rynkach obserwowane są niepokojące sygnały.
Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 56,2 miliona telewizorów. To o 26 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 2 proc. więcej wobec wcześniejszych trzech miesięcy.
Jednak w Ameryce Północnej, która jest tutaj drugim największym na świecie regionem, odnotowano 3-proc. spadek w ujęciu rocznym, po zaledwie 1-proc. wzroście w I kwartale. Zwolniło też tempo wzrostu sprzedaży odbiorników LCD w Chinach, gdzie po trzycyfrowych wskaźnikach w 2009 roku, teraz sprzedaż zwiększyła się o 31 proc.
Z drugiej strony, w Japonii sprzedaż telewizorów urosła rok do roku o 56 proc., a to więcej niż w jakimkolwiek innym rozwiniętym regionie.
Z kolei największy wzrost odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie w II kwartale sprzedano rekordową liczbę 7,3 miliona odbiorników - o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.
Światowa sprzedaż telewizorów w II kw. 2010 r. (000)
Technologia | sprzedaż II kw. 2010 | udz. w rynk. II kw. 2010 | wzrost kw/kw | wzrost r/r |
LCD TV | 41,794 | 74.4% | 3% | 39% |
PDP TV | 4,497 | 8.0% | 30% | 47% |
OLED TV | 0.3 | 0.0% | 188% | -36% |
CRT TV | 9,865 | 17.6% | -8% | -14% |
RPTV | 26 | 0.0% | -37% | -24% |
Suma | 56,183 | 100% | 3% | 26% |
Blisko 18 proc. sprzedanych w II kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, w I kwartale tego roku wskaźnik ten wynosił niecałe 8 proc.
Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics, Sony, Panasonic oraz Sharp.
Ranking czołowych marek telewizorów z płaskimi ekranami w II kw. 2010 r. pod względem przychodu
Ranking | Marka | udz. w ryn. I kw. 2010 | udz. w ryn. II kw. 2010 | wzrost kw/kw | wzrost r/r |
1 | Samsung | 22.3% | 24.4% | 20% | 26% |
2 | LGE | 14.1% | 14.1% | 9% | 34% |
3 | Sony | 10.1% | 12.8% | 39% | 22% |
4 | Panasonic | 7.3% | 9.0% | 36% | 20% |
5 | Sharp | 6.5% | 6.4% | 8% | 26% |
Pozostałe | 39.7% | 33.3% | -8% | 18% | |
Suma | 100.0% | 100.0% | 10% | 23% |
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: 56,2 mln telewizorów sprzedanych w II kw.