SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

DDB Warszawa bez dywidendy, 15 mln zł zysku zostaje w agencji

Udziałowcy agencji reklamowej DDB Warszawa (70 proc. jej kapitału ma spółka zależna koncernu Omnicom Group) postanowili, że 14,97 mln zł zysku netto zasili fundusz rezerwowy spółki.

Walne zgromadzenie wspólników DDB Warszawa zatwierdzające działalność agencji w 2021 roku odbyło się dopiero pod koniec ub.r.

70 proc. udziałów agencji należy do spółki DHE Regional wchodzącej w skład koncernu marketingowego Omnicom Group. Natomiast po 15 proc. udziałów mają współzałożyciele i wieloletni menedżerowie agencji: prezes Paweł Kastory i członek zarządu Szymon Gutkowski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Poprzednio DDB Warszawa wypłaciła dywidendę pod koniec 2021 roku: z 14,31 mln zł zysku netto osiągniętego przed rokiem przekazała udziałowcom 9,31 mln zł, a 5 mln zł przeznaczyła na fundusz rezerwowy. Rok wcześniej cały zysk netto (10,9 mln zł) zasiliło fundusz rezerwowy, a w przypadku zysku z 2018 roku na ten fundusz trafiło 9 mln zł, a 3,76 mln zł wypłacono udziałowcom.

Na koniec 2021 roku kapitał własny agencji wynosił 25,62 mln zł, wobec 20,3 mln zł rok wcześniej.

DDB Warszawa: 12,9 mln zł z dywidendy, wpływy 7 proc. w górę

Jak opisywaliśmy szczegółowo jesienią ub.r., DDB Warszawa w 2021 roku w ujęciu jednostkowym osiągnęła wzrost przychodów o 6,8 proc. do 104,12 mln zł. Wpływy agencji z kraju zwiększyły się z 93,29 do 101,37 mln zł, te z zagranicy zmalały z 4,18 do 2,75 mln zł, a przychody od innych spółek z koncernu Omnicom Group spadły z 7,89 do 6,12 mln zł.

Wśród głównych klientów DDB Warszawa były sieć gastronomiczna McDonald’s, operator telekomunikacyjny T-Mobile Polska, marka produktów antykoncepcyjnych Durex i sieć sklepów Intermarché.

W połowie ub.r. agencja pozyskała obsługę reklamową eobuwia, natomiast pod koniec roku straciła na rzecz PZL obsługę T-Mobile.

Koszty operacyjne DDB Warszawa zwiększyły się w 2021 roku o 6,7 proc. - z 94,96 do 101,35 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 83,11 do 89,31 mln zł, a na wynagrodzenia - z 9,32 do 9,35 mln zł. Agencja zatrudniała średnio 75 pracowników.

Na poziomie sprzedażowym zysk wzrósł z 2,5 do 2,77 mln zł, a na poziomie operacyjnym zmalał z 2,97 do 2,77 mln zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności rokrocznie poprawiają dywidendy od spółek zależnych - agencja ma po 70 proc. udziałów w agencjach mediowych Omnicom Media Group, OMD, Media Data Mind i OmniConsole, 100 proc. udziałów w DDC, 85 proc. w Gutenberg Networks, 48 proc. w BNA i 4 proc. w Corporate Profiles Consulting.

Suma dywidend zwiększyła się z 11,96 do 12,82 mln zł, dzięki czemu zysk netto wzrósł z 14,31 do 14,97 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r. Kwoty w tys. zł

Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa bez dywidendy, 15 mln zł zysku zostaje w agencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl