Coca-Cola tłumaczy: spot Sprite’a jest żartobliwy i skierowany do dorosłych (wideo)
Produkująca Sprite firma Coca-Cola Poland Services wyjaśnia, że zakwestionowana przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa reklama napoju żartobliwie pokazuje, że do pewnych sytuacji życiowych należy dorosnąć, a ponadto nie jest adresowana do dzieci, tylko dorosłych.
W zeszłym tygodniu Stowarzyszenie Twoja Sprawa skrytykowała reklamę Sprite’a pod hasłem „#prawdajesttaka, że bez mamy ani rusz!” pokazującą nieudaną scenę miłosną między nastolatkami. Organizacja zarzuciła spotowi, że jest oparty na seksualizacji wizerunku nastolatków, zachęcając internautów do krytykowania marki w serwisach społecznościowych.
Co na to Coca-Cola Poland Services? Koncern podkreśla, że reklama została przygotowana zgodnie z poszanowaniem odpowiedzialności społecznej.
- Celem spotu było pokazanie naszym konsumentom, że do pewnych sytuacji życiowych należy dorosnąć, gdyż w przeciwnym razie można narazić się na śmieszność. Reklama została nakręcona w sposób humorystyczny, by w sposób niekonwencjonalny pokazać tę życiową prawdę - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Iwona Zaczek, public affairs & communications manager w Coca-Cola Poland Services.
Zaczek podkreśla, że reklama była skierowana do osób powyżej 16. roku życia. - Dlatego środki przekazu, które zostały w niej użyte dostosowane są do ich wieku, a aktorzy w niej występujący są pełnoletni. Ponadto plan mediowy kampanii ułożony był tak, aby emisje reklamy odbywały się w czasach antenowych kierowanych do osób dorosłych - wylicza przedstawicielka koncernu.
W telewizji spot był pokazywany od połowy lipca do końca sierpnia.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola tłumaczy: spot Sprite’a jest żartobliwy i skierowany do dorosłych (wideo)