Canal+ będzie transmitował mecze NBA przez kolejne dwa sezony
Na mocy nowej umowy Canal+ Polska będzie pokazywał mecze ligi koszykarskiej NBA w sezonach 2021/22 i 2022/23. Jesienią br. nadawca zacznie emitować magazyn „Basket+”.
W każdym z najbliższych dwóch sezonów Canal+ Polska będzie miał prawo do transmisji ponad 150 meczów NBA na żywo, m.in. wszystkie mecze finałów konferencji i finałów, mecz gwiazd i Christmas Day Games, a także oryginalne programy NBA.
W stajach Canal+ Polska można będzie obejrzeć wszystkie weekendowe mecze, które w ramach inicjatywy „NBA Saturdays i NBA Sundays presented by NBA 2k21” będą się rozpoczynać w najlepszym czasie antenowym w Polsce
Wraz ze startem nowego sezonu Canal+ zacznie pokazywać studyjny magazyn „Basket+”, w którym eksperci stacji omówią najgorętsze tematy dotyczące sezonu zasadniczego oraz fazy play-off. Program będzie emitowany od poniedziałku do piątku o godz. 17:45.
Canal+ transmituje w Polsce mecze od ponad dwóch dekad.
Canal+ Polska ze wzrostem wpływów i zysku
Przychody grupy Canal+ Polska ze sprzedaży usług klientom wyniosły w ub.r. 1,84 mld zł, wobec 1,8 mld zł rok wcześniej.
Natomiast wpływy ze sprzedaży licencji do treści i dystrybucji filmów poszły w górę rok do roku z 344,62 do 423,26 mln zł. Wynika to z faktu, że w listopadzie 2019 roku Canal+ Polska sfinalizował kupno 70 proc. udziałów dystrybutora filmowego Kino Świat, którego wyniki uwzględnia w swoim bilansie od listopada 2019 roku.
W połowie kwietnia wspólnicy na walnym zebraniu zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto spółki, który w ujęciu jednostkowym wyniósł 173,34 mln zł, 39,65 mln zł trafi na kapitał rezerwowy, a 133,68 mln zł zostanie im wypłacone jako dywidenda. Dodatkowo w listopadzie ub.r. otrzymali 188,37 mln zł zaliczki dywidendowej z kapitału rezerwowego.
Łącznie Grupa Canal+ uzyska 164,25 mln zł dywidendy, TVN Media - 103,06 mln zł, a spółka zależna Liberty Global - 54,75 mln zł.
2,7 mln klientów, ponad 60 zł miesięcznie od każdego
Więcej danych o swojej działalności firma podała w prospekcie opublikowanym jesienią ub.r. Na koniec czerwca ub.r. Canal+ Polska miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do Grupy TVN Discovery.
Wiosną ub.r. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.
Natomiast liczba użytkowników pośrednich Canal+ Polska, czyli głównie korzystających z pakietów Canal+ w sieciach kablowych, rok do roku wzrosła o 2,5 proc., z 321 do 329 tys.
W połowie ub.r. firma miała łącznie 2,703 mln klientów. Na koniec ub.r. było ich 2,748 mln, rok wcześniej - 2,708 mln, a na koniec 2017 roku - 2,649 mln.
W pierwszym półroczu 2020 r. średni miesięczny przychód od klienta firmy (ARPU) wynosił 64,5 zł, wobec 62,7 zł rok wcześniej. W całym 2019 r. było to 62,9 zł, w 2018 roku - 63,2 zł, a w 2017 roku - 64,5 zł.
W połowie ubr. i na koniec 2019 r. użytkownicy usługi telewizji satelitarnej (DTH) stanowili 72 proc. wszystkich klientów Canal+ Polska. Ich udział stopniowo malał, bo rosła liczba klientów usług OTT i IPTV
Dołącz do dyskusji: Canal+ będzie transmitował mecze NBA przez kolejne dwa sezony