British Airways stworzy pasażerom internetowe portfolio
Dzięki programowi "Know Me" linie lotnicze British Airways utworzą profile swoich klientów na podstawie informacji z internetu.
Brytyjskie linie lotnicze w serwisie Google Grafika będą wyszukiwały fotografie pasażerów, by obsługa w razie potrzeby mogła do nich łatwiej dotrzeć. Firma ma zamiar także pozyskiwać inne informacje na temat pasażerów oraz korzystać z wcześniej uzyskanych danych. Dzięki temu obsługa lotu będzie mogła na przykład przeprosić kogoś za opóźnienie innego lotu. Do końca roku British Airways ma w ten sposób docierać do 4 500 osób dziennie.
- Chcemy żeby klient czuł się tak, jak kiedy wchodzi do ulubionej restauracji, gdzie jest już rozpoznawany przez obsługę. U nas to rozwiązanie dotrze jednak do milionów osób. A to dopiero początek, bo możliwości jest mnóstwo. - powiedział Evening Standard Jo Boswell, w British Airways odpowiedzialny za analizę kontaktów z klientami.
Nowa usługa British Airways budzi wątpliwości osób zajmujących się prywatnością i bezpieczeństwem w internecie. Firmę bardzo ostro skrytykowała grupa Big Brother Watch.
- System Know Me to po prostu sposób na zapewnienie klientom wysokiej jakości usług, której część konsumentów oczekuje. - dla Evening Standard odpowiedział na zarzuty o naruszanie prywatności klientów przedstawiciel British Airways.
Dołącz do dyskusji: British Airways stworzy pasażerom internetowe portfolio