“Bitwa o dom” wygrała z konkurencją, będzie druga edycja
Pierwszą edycję reality-show “Bitwa o dom” oglądało średnio 1,23 mln widzów i dała ona TVN pozycję lidera rynku. Produkcja z reklam przyniosła stacji 10 mln zł. Kolejna seria programu trafi na antenę kanału jesienią br.
Program „Bitwa o dom” na antenie TVN emitowany był w niedziele o godz. 10.55, począwszy od 7 kwietnia br., a finał pokazano 30 czerwca br. wyjątkowo o godz. 20.00. Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że reality-show śledziło 1,12 mln osób przy udziale wynoszącym 13,08 proc. w grupie 4+ i 17,42 proc. w 16-49 .
W analizowanym okresie największą widownię zanotował finałowy odcinek programu, który w niedzielę 30 kwietnia o 20.00 obejrzało aż 2,22 mln widzów przy udziale wynoszącym 15,08 proc.
Rok wcześniej w niedzielnym paśmie o 10.55 TVN oglądało mniej widzów, bo gromadził on średnio 745 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 8,90 proc. oraz 10,36 proc. udziału.
„Bitwa o dom” zapewniła TVN pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajmowała Dwójka pokazująca w tym czasie głównie programy: „Wojciech Cejrowski. Boso przez świat” oraz „Makłowicz w podróży”, co przekładało się na 12,89 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmował Polsat (gł. filmy fabularne; 7,83 proc.), a czwarte - TVP1 (gł. transmisja Mszy Świętej, “Kariera Nikodema Dyzmy”, filmy; 7,75 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej TVN był liderem z ogromną przewagą nad zajmującym drugą pozycję Polsatem.
W programie „Bitwa o dom” na jednym z podwarszawskich osiedli osiem rodzin projektowało, wyposażało i urządzało mieszkania według własnych pomysłów. Przebieg prac oceniała trójka jurorów: Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski. Zwycięzcami programu zostali Piotr i Roksana Gogolewscy. Producentem formatu była firma Golden Media Polska.
TVN jesienią br. planuje nadać drugą edycję “Bitwy o dom”. Stacja obecnie poszukuje do niej uczestników (więcej na ten temat).
Top 3 odcinki “Bitwy o dom”
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 1 227 410 | 13,08% | 17,42% |
TVP2 | 1 209 576 | 12,89% | 9,68% |
Polsat | 734 337 | 7,83% | 9,43% |
TVP1 | 727 401 | 7,75% | 5,27% |
Widownia reality-show na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | ||
Date | Godz. | AMR | SHR % |
30-06-2013 | 19:58 | 2 223 976 | 15,08% |
09-06-2013 | 10:55 | 1 291 840 | 15,22% |
12-05-2013 | 10:56 | 1 279 439 | 13,59% |
Dołącz do dyskusji: “Bitwa o dom” wygrała z konkurencją, będzie druga edycja