BGŻ BNP Paribas wydał 107 mln zł na marketing, rebranding nie obejmie BGŻOptima
W ub.r. skonsolidowane wydatki marketingowe grupy kapitałowej BGŻ BNP Paribas wyniosły 107,2 mln zł, o 16,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Bank z końcem marca zmieni nazwę na BNP Paribas Bank Polska, przy czym rebranding nie obejmie jego usługi internetowej BGŻOptima.
Zmianę nazwy BGŻ BNP Paribas na BNP Paribas Bank Polska zapowiedziano jesienią ub.r., zaraz po finalizacji przejęcia wydzielonej części Raiffeisen Polbanku. W czwartek kierownictwo BGŻ BNP Paribas na konferencji prasowej o wynikach w ub.r. zapowiedziało, że obecna marka zniknie z końcem marca.
Od kwietnia oddziały i serwisy internetowe będą oznaczone marką BNP Paribas Bank Polska, nie zmieni się przy tym stylistyka logo ani kolorystyka identyfikacji wizualnej banku. Rebranding obejmie zarówno placówki BGŻ BNP Paribas, jak i Raiffeisen Polbanku.
Natomiast pod obecną nazwą nadal będzie funkcjonować oferta internetowa BGŻOptima, wprowadzona na rynek jesienią 2011 roku. Przemysław Gdański, prezes BGŻ BNP Paribas, zaznaczył, że przygotowano już nową strategię BGŻOptima, jej założenia mają zostać ujawnione za kilka miesięcy. Nie jest planowane przemianowanie BGŻOptima na Hello Bank - markę bankowości elektronicznej Grupy BNP Paribas funkcjonującą na wielu rynkach zagranicznych.
- W roku 2019 bank będzie koncentrował się na sprawnym połączeniu operacyjnym obu instytucji, tak by w pełni wykorzystać korzyści płynące z przejęcia. Na koniec I kwartału planowany jest rebranding sieci oddziałów Raiffeisen Polbank, połączony ze zmianą marki BGŻ BNP Paribas na BNP Paribas. Z kolei na IV kwartał 2019 r. zaplanowana jest fuzja operacyjna - zapowiedziano w raporcie finansowym.
16 proc. więcej na marketing
W ub.r. nakłady marketingowe grupy kapitałowej BGŻ BNP Paribas wyniosły 107,21 mln zł, co wobec 92,14 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 16,4 proc. Tyle samo wyniosły te wydatki w ujęciu jednostkowym. Są to całościowe koszty marketingowe: zarówno na przygotowanie i produkcję wszystkich materiałów reklamowych, jak też planowanie i zakup powierzchni i czasu reklamowego w mediach.
We wrześniu ub.r. bank BGŻ BNP Paribas zaczął kampanię pod hasłem „Kobiety na banknoty” podkreślające ważną rolę odgrywaną w Polsce - zarówno obecnie, jak i w historii - przez kobiety. Natomiast od miesiąca prowadzi akcję pod hasłem „#DOCENIAJnieoceniaj” zwracającą uwagę, jak ważna jest siła pozytywnego wpływu, codziennego wsparcia i doceniania innych w dążeniu do realizacji celów. Oprócz tego bank regularnie realizuje produktowe kampanie reklamowe, najczęściej promuje kredyty gotówkowe.
Do grupy kapitałowej BGŻ BNP Paribas oprócz samego banku należy szereg spółek zależnych, m.in. TFI BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen TFI, BNP Paribas Leasing Services, BNP Paribas Group Service Center, BNP Paribas Financial Services i BNP Paribas Solutions.
Koszty administracyjne grupy BGŻ BNP Paribas zwiększyły się z 1,49 mld zł w 2017 roku do 1,81 mld zł w ub.r. (czyli o 21,3 proc.), a łączne wydatki - z 1,66 do 2 mld zł (20 proc. w górę).
BGŻ to kolejna polska marka bankowa znikająca z rynku
Bank BGŻ BNP Paribas powstał jesienią 2014 roku w efekcie przejęcia Banku BGŻ przez Grupę BNP Paribas. Połączony bank zadebiutował na rynku w połowie 2015 roku, był promowany jako „Bank zmieniającego się świata”, a w reklamach przez kilka lat występowała para pracowników Michelle i Michał.
Wskutek obecnego rebrandingu zniknie BGŻ - jako kolejna polska marka w segmencie bankowym. We wrześniu ub.r. BZ WBK został przemianowany na Santander Bank Polska, czemu towarzyszyła kampania reklamowa pod hasłem „Bank jaki chcesz”.
W 2013 roku Kredyt Bank został wchłonięty przez BZ WBK. Wcześniej z rynku zniknęły m.in. Fortis Bank Polska i Dominet Bank (połączyły się z BNP Paribas Bank Polska, który działał pod tą nazwą do fuzji z BGŻ w 2015 roku) oraz Lukas Bank (przejęty przez Credit Agricole).
Z kolei w br. wycofana ma zostać marka eurobank, po tym jak Bank Millennium sfinalizuje ogłoszone w listopadzie ub.r. przejęcie Euro Banku za 1,83 mld zł (dodatkowo kupujący ma spłacić 4,4 mld zł zobowiązań eurobanku).
BGŻ BNP Paribas ze wzrostem wpływów i zysku
W ub.r. grupa BGŻ BNP Paribas osiągnęła 3,29 mld zł z działalności bankowej, o 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynik z tytułu odsetek wzrósł o 9,3 proc. do 2,11 mld zł, z opłat i prowizji - o 16,8 proc. do 567,4 mln zł, a z działalności handlowej - o 31,6 proc. do 330,8 mln zł.
Zysk z działalności operacyjnej poszedł w górę o 3,4 proc. do 682 mln zł, zysk brutto - o 3,3 proc. do 468,9 mln zł, a zysk netto - o 28,8 proc. do 360,4 mln zł (bez uwzględniania kosztów integracji z Raiffeisen Polbankiem wyniósł 484,5 mln zł).
Dołącz do dyskusji: BGŻ BNP Paribas wydał 107 mln zł na marketing, rebranding nie obejmie BGŻOptima