Belvedere wprowadza wódkę Sobieski do Chin i Indii
Grupa Belvedere, notowana na GPW pod nazwą Sobieski, chce w tym roku wprowadzić markę Sobieski na rynki Chin oraz Indii, powiedział agencji ISB prezes spółki Krzysztof Tryliński w środę.
"Właśnie wchodzimy z marką Sobieski na rynek chiński. To gigantyczny rynek i jak nam tam wyjdzie będzie to potężny impuls do wzrostu. Niedługo jedziemy również do Indii, gdzie będziemy podpisywać ostateczną umowę z naszym dystrybutorem. Oczywiście również z tym wielkim rynkiem wiążemy duże nadzieje" - powiedział ISB Tryliński.
Wielkość sprzedaży 9-litrowych kartonów w Chinach sięga 500 mln rocznie. W ub.r. Sobieski sprzedał na świecie 3 mln kartonów. Obecnie Grupa Belvedere rozpoczyna globalną kampanię reklamowo - handlową "Truth in vodka".
Firma zanotowała w 2009 roku obroty na poziomie 619 mln euro, co oznacza spadek o 27,6%w porównaniu do poprzedniego roku, poinformowała spółka w komunikacie. Strata netto grupy wyniosła 177,6 mln euro (w stosunku do 61,2 mln euro w roku 2008). W tym roku prezes Belvedere zapowiedział w rozmowie z agencją ISB, że sprzedaż może wzrosnąć o 20, a spółka powinna wypracować zysk.
Dołącz do dyskusji: Belvedere wprowadza wódkę Sobieski do Chin i Indii