„Auto-Moto” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych
W sierpniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 3,01 proc. i wyniosła 115 224 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 1,74 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 78 181 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 44 477 egz., po wzroście o 0,63 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 43 171 egz., po spadku o 4,80 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który w sierpniu ub.r. był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 12,28 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 261 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 27,51 proc. do 6 655 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu uplasował się on na miejscu siódmym - ostatnim.
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
201 602 |
115 224 |
115 224 |
196 568 |
111 854 |
111 854 |
Auto Świat |
134 945 |
82 443 |
78 181 |
126 962 |
84 567 |
79 567 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto |
85 995 |
44 477 |
44 477 |
84 992 |
44 200 |
44 200 |
Top Gear |
69 987 |
43 171 |
43 171 |
70 994 |
45 984 |
45 348 |
Auto Świat Poradnik |
66 954 |
40 261 |
40 261 |
66 978 |
45 898 |
45 898 |
Auto Motor i Sport |
53 000 |
28 107 |
28 107 |
55 520 |
30 071 |
30 071 |
Świat Motocykli |
30 000 |
17 512 |
17 512 |
32 500 |
17 546 |
17 546 |
Automobilista |
20 400 |
7 718 |
7 718 |
20 000 |
8 899 |
8 899 |
Classic Auto |
14 960 |
6 655 |
6 655 |
14 640 |
9 180 |
9 180 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 11,93 proc., a wynik „Auto Świata” - o 5,11 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 9,86 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 16,98 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
sierpień |
lipiec |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
201 602 |
115 224 |
115 224 |
193 460 |
102 945 |
102 945 |
Auto Świat |
134 945 |
82 443 |
78 181 |
131 969 |
77 483 |
74 377 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto |
85 995 |
44 477 |
44 477 |
85 993 |
40 839 |
40 839 |
Top Gear |
69 987 |
43 171 |
43 171 |
65 994 |
40 122 |
40 122 |
Auto Świat Poradnik |
66 954 |
40 261 |
40 261 |
69 969 |
36 648 |
36 648 |
Auto Motor i Sport |
53 000 |
28 107 |
28 107 |
53 500 |
28 013 |
28 013 |
Świat Motocykli |
30 000 |
17 512 |
17 512 |
33 500 |
18 950 |
18 950 |
Automobilista |
20 400 |
7 718 |
7 718 |
20 380 |
9 296 |
9 296 |
Classic Auto |
14 960 |
6 655 |
6 655 |
14 960 |
7 215 |
7 215 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych