SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Auto-Moto” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych

W sierpniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 3,01 proc. i wyniosła 115 224 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 1,74 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 78 181 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 44 477 egz., po wzroście o 0,63 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 43 171 egz., po spadku o 4,80 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który w sierpniu ub.r. był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 12,28 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 261 egz.

Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 27,51 proc. do 6 655 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu uplasował się on na miejscu siódmym - ostatnim.

Wirtualnemedia.pl

sierpień

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

201 602

115 224

115 224

196 568

111 854

111 854

Auto Świat

134 945

82 443

78 181

126 962

84 567

79 567

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto

85 995

44 477

44 477

84 992

44 200

44 200

Top Gear

69 987

43 171

43 171

70 994

45 984

45 348

Auto Świat Poradnik

66 954

40 261

40 261

66 978

45 898

45 898

Auto Motor i Sport

53 000

28 107

28 107

55 520

30 071

30 071

Świat Motocykli

30 000

17 512

17 512

32 500

17 546

17 546

Automobilista

20 400

7 718

7 718

20 000

8 899

8 899

Classic Auto

14 960

6 655

6 655

14 640

9 180

9 180


W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 11,93 proc., a wynik „Auto Świata” - o 5,11 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 9,86 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 16,98 proc.

Wirtualnemedia.pl

2014

ZKDP

sierpień

lipiec

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

201 602

115 224

115 224

193 460

102 945

102 945

Auto Świat

134 945

82 443

78 181

131 969

77 483

74 377

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto

85 995

44 477

44 477

85 993

40 839

40 839

Top Gear

69 987

43 171

43 171

65 994

40 122

40 122

Auto Świat Poradnik

66 954

40 261

40 261

69 969

36 648

36 648

Auto Motor i Sport

53 000

28 107

28 107

53 500

28 013

28 013

Świat Motocykli

30 000

17 512

17 512

33 500

18 950

18 950

Automobilista

20 400

7 718

7 718

20 380

9 296

9 296

Classic Auto

14 960

6 655

6 655

14 960

7 215

7 215

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Auto-Moto” nowym liderem sprzedaży miesięczników motoryzacyjnych

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Księgowy
Z danych wynika, że Auto Moto awansował na pozycję lidera z pierwszego miejsca w lipcu :)
0 0
odpowiedź
User
redakcja
Niezmiennie porównujemy dane rok do roku - i tak od 15 lat ;)
0 0
odpowiedź
User
hmmm
Czyli - teoretycznie - jeśli jakiś tytuł w ubiegłym roku zajmował drugie miejsce, a od początku tego jest już pierwszy, to według Was co miesiąc awansuje na pierwsze miejsce? :)
0 0
odpowiedź