SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple: platforma mobilnej reklamy iAd wystartuje 1 lipca

Podczas organizowanej przez Apple corocznej konferencji Worldwide Developer Conference (WWDC) szef firmy Steve Jobs oprócz prezentacji nowego modelu iPhone'a, zapowiedział uruchomienie nowej platformy mobilnej reklamy o nazwie iAd.

iAd zadebiutuje 1 lipca na iPhone'ach i iPodach touch pracujących pod kontrolą nowego systemu operacyjnego iOS 4.

Z wykorzystaniem tej platformy wystartują mobilne kampanie reklamowe takich firm jak AT&T, Best Buy, Campbell Soup Company, Chanel, Citi, DirecTV, GEICO, GE, JCPenney, Liberty Mutual Group, Nissan, Sears, State Farm, Target, Turner Broadcasting System, Unilever i The Walt Disney Studios.

W 2010 roku iAd ma przynieść Apple ponad 60 milionów dolarów zysku od reklamodawców. To blisko 50 proc. prognozowanych przez JP Morgan na drugą połowę tego rok wydatków na mobilną reklamę za oceanem.

iAd jest platformą wbudowaną w iOS 4. Jej założeniem jest rozwiązanie częstego obecnie problemu, polegającego na tym, że gdy użytkownik klika w reklamę, jest od razu przekierowywany z aplikacji do przeglądarki internetu, która ładuje stronę reklamodawcy. Użytkownik musi w takim przypadku samodzielnie wracać do danego miejsca w aplikacji co jest często trudne lub wręcz niemożliwe. iAd rozwiązuje ten problem poprzez wyświetlanie pełnoekranowych i interaktywnych reklam bez wychodzenia z aplikacji, a użytkownik może ponownie z niej skorzystać w dowolnym dla siebie momencie.

Deweloperzy będą otrzymywać 60 proc. przychodu z serwowanych przez iAd reklam.

Dołącz do dyskusji: Apple: platforma mobilnej reklamy iAd wystartuje 1 lipca

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl