Amica w nowej kampanii zwraca uwagę na problem samotności i zgorzknienia seniorów
Wystartowała kampania firmy Amica, producenta sprzętu AGD. Działania „Amica for others” przygotowały C108 (dawniej Creaktive), Papert Pictures i Q&A Communications.
- Chcemy zwrócić uwagę na szerszy kontekst, jakim są relacje z innymi i problemy społeczne, jakim musimy stawić czoło w ciągle zmieniającym się świecie. Jednym z nich jest fakt, że coraz częściej żyjemy osobno. Skupiamy się na sobie, swoich problemach, nie mamy czasu pochylić się nad drugim człowiekiem, uwzględnić jego perspektywę i zrozumieć motywację jego działań. To powoduje zanikanie relacji – nie wiemy lub nie interesujemy się, kto mieszka obok, nie poznajemy swoich sąsiadów na klatce schodowej. Najdotkliwiej dotyka to grup, które nie do końca nadążają za pędem dzisiejszego świata - ludzi starszych. Ich samotność, alienacja jest coraz większym problemem społecznym - mówi o kampanii „Amica for others” Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki Amica.
Na potrzeby akcji przygotowano ponad 3-minutowy film, przedstawiający kilak scen z codziennego życia mieszkańców pewnego bloku. Na dole mieszka starsza pani, na górze matka z kilkuletnią córką. Seniorce doskwiera samotność, z trudem znosi także np. odgłosy zabaw dzieci. Po jednej z niemiłych sytuacji z udziałem starszej sąsiadki, pomocną dłoń wyciąga do niej dziewczynka z piętra wyżej.
„Amica for others” obejmie także projekt badawczy we współpracy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz działania angażujące w kanałach własnych (w kolejnych miesiącach).
Emisję etiudy zaplanowano od lutego do połowy marca, w kinach i na kanale YouTube marki.
Za koncept i realizację filmu odpowiada agencja C108 (dawniej Creaktive), za produkcję - Papert Pictures, a za działania PR agencja Q&A Communications. Film wyreżyserował Marcin Filipowicz.
„Amica for others” jest częścią wprowadzonej w ubiegłym roku strategii marki „Amica for living”. Zakłada ona skupienie się na rzeczywistych potrzebach konsumentów i tworzenie rozwiązań jak najbardziej użytecznych oraz odpowiadających na te potrzeby.
Dołącz do dyskusji: Amica w nowej kampanii zwraca uwagę na problem samotności i zgorzknienia seniorów