Amazon wchodzi w zakupy grupowe
Amazon.com uruchomił własny serwis zakupów grupowych o nazwie AmazonLocal.
AmazonLocal stanowi bezpośrednią konkurencję dla Groupona, czy też ostatnio uruchomionego Google Offers. Użytkownicy będą otrzymywać na swoje skrzynki pocztowe informacje o określonych czasowo promocjach lokalnych firm, które będą realizowane po zebraniu odpowiedniej liczby chętnych. Będą je mogli także znaleźć w samym serwisie.
Obecnie w AmazonLocal dostępne są oferty tylko z amerykańskiego Boise, w stanie Idaho. W planach jest rozszerzenie usługi o kolejne miasta.
Jednocześnie Amazon zdecydował się na nieco inną strategię niż rywale, jako że źródłem ofert w firmowej usłudze jest serwis LivingSocial (w grudniu 2010 r. Amazon zainwestował w niego 175 milionów dolarów). Możliwe więc, że AmazonLocal będzie agregował oferty z innych serwisów zakupów grupowych, ale jak na razie nie ma oficjalnych informacji na ten temat.
Dołącz do dyskusji: Amazon wchodzi w zakupy grupowe