Agora zamknęła sieć marketingu afiliacyjnego Agora Performance. „Nie realizowała celów finansowych”
Z końcem listopada działalność zakończyła sieć marketingu afiliacyjnego Agora Performance - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Od dłuższego czasu nie realizowała wyznaczonych jej celów finansowych, nie powiodły się też działania mające na celu transformację tego biznesu - uzasadnia Agora.
O zakończeniu działalności sieci afiliacyjnego Agora Performance poinformowano współpracujących z nią wydawców. - Wraz z końcem listopada 2018 r., zakończeniu ulega współpraca Agora Performance z reklamodawcami, co oznacza, że od 1 grudnia Panel Wydawcy nie będzie udostępniał materiałów reklamowych, a działające kampanie zostaną wstrzymane. Wszystkie linki partnerskie przestaną działać, w związku z czym prosimy o ich usunięcie z Państwa serwisów przed 1 grudnia - stwierdzono.
- Podkreślamy, że wszelkie rozliczenia działań reklamowych przeprowadzonych do końca listopada zostaną przeprowadzone zgodnie z regulaminem Agora Performance, po otrzymaniu przez nas raportów od reklamodawców - zaznaczono.
„Agora Performance nie realizowała celów finansowych”
Sieć Agora Performance współpracowała z różnego typu podmiotami internetowymi: serwisami tematycznymi różnej wielkości, blogami, właścicielami baz mailingowych, a także twórcami profili na portalach społecznościowych i kanałów wideo. W ostatnim czasie miała zarejestrowanych ok. 2,7 tys. wydawców
Oferowała im emisję reklam linkujących do serwisów sprzedażowych. Wykorzystywała do tego autorską platformę Leadexpert. Kampanie były rozliczane za efekty.
Dlaczego sieć została zamknięta? - Agora Performance od dłuższego czasu nie realizowała wyznaczonych jej celów finansowych, nie powiodły się też działania mające na celu transformację tego biznesu. Dlatego zdecydowaliśmy się na zakończenie działalności sieci - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Agory.
Zarządzeniem Agora Performance zajmował się zespół pionu internetowego firmy. - Zespół segmentu koncentruje się na rozwoju portalu Gazeta.pl, wraz z jego serwisami tematycznymi oraz bogatą ofertą reklamową, a także spółek z obszaru B2B, które proponują klientom szeroki zakres innowacyjnych rozwiązań z zakresu reklamy internetowej - zaznaczyło biuro prasowe spółki.
Stały zespół Agora Performance tworzyło siedem osób, z którymi wydawca zakończył współpracę. Z dotychczasowymi współpracownikami nie będzie przedłużać umów.
W trzech kwartałach br. pion internetowy Agory zanotował 126,5 mln zł wpływów (6,8 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 16,3 mln zł zysku EBITDA (wobec 12,3 mln zł w pierwszych trzech kwartałach br.). Firma w raporcie finansowym stwierdziła, że wzrost wynika głównie z wyższych przychodów zajmującej się reklamą programatyczną spółki Yieldbird wypracowanych m.in. na powierzchniach własnych Gazeta.pl.
Pod koniec września br. Agora ogłosiła, że za 4,4 mln euro kupi 25 proc. akcji czeskiej spółki ROI Hunter oferującej platformę marketingową umożliwiającą firmom z branży e-commerce promowanie i sprzedaż produktów za pośrednictwem Google’a i Facebooka.
Dołącz do dyskusji: Agora zamknęła sieć marketingu afiliacyjnego Agora Performance. „Nie realizowała celów finansowych”
.... i To może frytki do TEGO od Papy Diego;)
Akcjonariat powinien się przejrzeć wnikliwiej czy takie "decyzje biznesowe" nie działają na szkodę spółki, bo w tym przypadku kilka mln zł EBIT rocznie uciekło. Teraz efektywność Agory to parówki w Van Dog i tacos w Papa Diego, powodzenia w układaniu media planów.