Agora uruchomi w marcu pierwszą restaurację z hot-dogami Van Dog
Grupa Agora, która oprócz inwestycji w branży medialnej, stawia na rozrywkę i gastronomię, w marcu uruchomi swój kolejny koncept restauracyjny - Van Dog. Spółka ma w planach uruchomienie sieci lokali - kolejnej po Papa Diego - z meksykańską kuchnią.
Od zeszłego roku spółka Agora, wydawca m.in. „Gazety Wyborczej”, portalu wyborcza.pl i gazeta.pl stawia na rozwój biznesu w gastronomii. Niedawno uruchomiła piąty lokal sieci Papa Diego - w Galerii Katowickiej - kolejny po restauracji w Katowicach (w Galerii Libero), w Gdańsku (w Forum Gdańsk) i Poznaniu (Posnania), a w lutym br. - w Wołominie (w Galerii Wołomin).
Kolejny koncept restauracyjny Van Dog w marcu
Agora zapowiadała uruchomienie jeszcze jednej sieci lokali już w ubiegłym roku, kiedy prezentowała swoją strategię na kolejne 4 lata.
W prezentacji strategii dodano, że uruchomiona zostanie też druga sieć gastronomiczna - Van Dog z hot-dogami. Zarządzająca tą działalnością spółka Foodio Concepts (Agora poprzez Helios ma w niej obecnie 90 proc. udziałów) w 2022 roku ma osiągnąć 53,6 mln zł przychodów i 5,5 mln zł zysku EBITDA. Agora zaznaczyła, że jest też otwarta na akwizycje w segmencie gastronomicznym oraz rozwój nowych konceptów restauracyjnych. Firma zamierza też rozwijać kawiarenki Helios Cafe - poszerzać ich asortyment, a także otwierać je poza kinami Helios.
Na pytanie Wirtualnemedia.pl, kiedy można spodziewać się uruchomienia pierwszego lokalu Van Dog, biuro prasowe Agory odpowiedziało: - Na tę chwilę mogę przekazać, że otwarcie pierwszego lokalu Van Dog (w Warszawie, w Koneserze) planowane jest na I kwartał br. - marzec, ale o dokładnym terminie nie możemy jeszcze mówić - mogą zdarzyć się przesunięcia – zastrzegła Agata Staniszewska, rzecznik prasowa Agory w odpowiedzi dla Wirtualnemedia.pl
Koncept Van Dog - podobnie jak Papa Diego - będzie rozwijany przez Foodio Concepts - firmę założoną przez spółkę Helios z Grupy Agora.
- Zgodnie z naszymi zapowiedziami, firma ta ma zamiar otworzyć kilkadziesiąt restauracji w ciągu 4 lat - we wszystkich konceptach - przekazała nam spółka.
Plany rozwoju sieci restauracji
- Restauracje Papa Diego będą często lokalizowane w galeriach, w których funkcjonują nasze kina. Papa Diego to nasza pierwsza linia, chciałbym, żeby było ich o wiele więcej - nie wszyscy muszą lubić meksykańskie jedzenie (śmiech). Stawiamy na nasze doświadczenie w zakresie tworzenia nowych ofert i współpracy z galeriami handlowymi. To jednak trudny biznes, wymagający cierpliwości, ale przede wszystkim odpowiedniej skali. Nie można tu mówić o sukcesie ani przy trzech, ani przy trzynastu restauracjach. Najlepiej udowodnił to McDonald's - potęgą staje się, kiedy ma się dużo lokali - stwierdził.
Jagiełło na pytanie, przy jakiej liczbie lokali można mówić o rentowności takiego biznesu odpowiedział, że wszystko zależy od konkretnego typu jedzenia, warunków rynkowych, lokalizacji.
- W naszym przypadku istotną skalę powinniśmy zobaczyć przy około dziesięciu restauracjach. Już w marcu w Warszawie, startujemy z kolejnym konceptem rozwijanym pod marką Van Dog. Chcemy zaoferować konsumentom nową odsłonę hot-dogów. Rynek gastronomiczny zrobił to jakiś czas temu z burgerami - i obecnie to potrawa serwowana w wielu wariantach, nawet w najlepszych restauracjach. Chcemy pokazać, że tak samo można myśleć o hot-dogach - ocenił.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów netto ze sprzedaży o 4,8 proc. do 795,1 mln zł oraz 7,1 mln zł zysku netto (wobec 7 mln zł straty netto rok wcześniej). Wzrosły przychody należących do niej firm AMS i Yieldbird, a zmalały wpływy z radia, druku i „Gazety Wyborczej”.
Wyniki finansowe Agory za 2018 rok zostaną podane na początku marca 2019 roku.
Agora i SFS Ventures kupują Eurozet
W komunikacie giełdowym Agora podała, że 130,7 mln zł za 40 proc. udziałów Eurozetu na cena wyjściowa, która może zostać zmieniona po publikacji wyników przejmowanej spółki za ub.r. Firma zaznaczyła, że sfinansowała tę transakcję częściowo ze środków własnych, a częściowo (w kwocie 75 mln zł) z sublimitu kredytowego w rachunku bieżącym, który zostanie skonwertowany na kredyt nieodnawialny.
- Transakcja jest zgodna z długoterminową strategią Grupy Agora, w szczególności z planem wzmacniania pozycji grupy kapitałowej Agory w wybranych obszarach dotychczasowej działalności. Realizacja transakcji może wpłynąć na zrewidowanie planów inwestycyjnych grupy kapitałowej Agora w biznesach pozamediowych - dodano.
Przejęcie mniejszościowego pakietu udziałów nie wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W umowie miedzy Agorą a SFS Ventures zapisano jednak, że w okresie zaczynającym się za 12 miesięcy i trwającym do 20 czerwca 2020 roku Agora będzie mogła wezwać wspólnika do sprzedaży jej 60 proc. udziałów Eurozetu (to tzw. opcja call). Na taką transakcję będzie już musiał zgodzić się UOKiK.
Dołącz do dyskusji: Agora uruchomi w marcu pierwszą restaurację z hot-dogami Van Dog