5,4 proc. więcej na reklamy pozainternetowe. Mocno w górę radio i indoor, w dół telewizja
Cennikowe wpływy reklamowe tradycyjnych mediów od stycznia do sierpnia br. były wyższe niż rok wcześniej o 5,4 proc. Wzrosły budżety reklamowe w radiu, magazynach, na outdoorze, w kinach i indoorze, a zmalały w telewizji i gazetach.
W okresie od stycznia do sierpnia br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach 18,1 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 5,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku (wszystkie kwoty są kwotami netto, nie obejmującymi rabatów i autopromocji).
W ośmiu miesiącach br. reklamy emitowane w telewizji warte były 9,7 mld zł, czyli 1,2 proc. mniej niż przed rokiem. Mniej kosztowały też łącznie reklamy w gazetach - wydawcy zarobili na nich 982,7 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Z kolei na promocję w radiu reklamodawcy wydali przez osiem miesięcy tego roku 3,4 mld zł, czyli 25,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody magazynów w tym czasie wzrosły o 16,8 proc., do 2,2 mld zł, a outdooru - o 3,6 proc., do 966,7 mln zł. Na reklamy w kinach wydano z kolei 894 mln zł (wzrost o 1,4 proc.), a na nośnikach indoorowych - 26,6 mln zł (wzrost o aż 82,9 proc.).
Według prognoz ZenithOptimedia polski rynek reklamowy w całym br. ma wzrosnąć o 2,4 proc.
Wpływy reklamowe mediów tradycyjnych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2014 | I-VIII 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 9 800 009 737 zł | 9 684 922 533 zł | -1,2 |
Radio | 2 716 268 235 zł | 3 397 178 403 zł | 25,1 |
Gazety | 993 179 436 zł | 982 665 764 zł | -1,1 |
Magazyny | 1 872 193 108 zł | 2 185 947 535 zł | 16,8 |
Outdoor | 933 536 129 zł | 966 740 030 zł | 3,6 |
Kina | 881 952 177 zł | 893 958 367 zł | 1,4 |
Indoor | 14 550 270 zł | 26 607 800 zł | 82,9 |
Razem | 17 211 689 092 zł | 18 138 020 432 zł | 5,4 |
Dołącz do dyskusji: 5,4 proc. więcej na reklamy pozainternetowe. Mocno w górę radio i indoor, w dół telewizja