Star Ruler FFS!
2010-08-18 09:38:40 - Goomich
> And a follow up: can I develop a superweapon that allows me to cause a
> star to go nova?
Yes. In fact, normal weapons can do enough damage to cause a star to nova
should your technology be high enough and you devote enough time to
manufacture a ship blueprint which would allow you to cause enough damage
that you get over the star's damage-soak. Note: damaging the Quasar in
the center of the galaxy will take significantly more firepower than a
normal star to destroy. The Directed Spatial Fold Manipulator SuperWeapon
comes with more than enough alpha to penetrate all the way to a star's
core, for instance.
***
***
> Okay, I'm already buying your game, but I need to know: can I smash a
> planet into another planet?
Hahaha. Not at the moment. You'd need to give one of the planets engines
and a Ram order. Ram hasn't made it into the game yet and planets can't
quite yet be given engines. Both of those are planned and both of those
will make it into the game, whether by Release or shortly thereafter.
***
Choose however many systems you desire; you are limited only by the speed
of your cpu.
Czas na I7. :)
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 10:09:05 - Michał Gancarski
> starruler.blind-mind.com/
No ale fabuła! Czemu te kosmiczne foriksy nie mają kampanii z fajną, space
operową fabułą? :/
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 10:36:28 - Andrzej Libiszewski
> On Wed, 18 Aug 2010 09:38:40 +0200, Goomich wrote:
>
>> starruler.blind-mind.com/
>
> No ale fabuła! Czemu te kosmiczne foriksy nie mają kampanii z fajną, space
> operową fabułą? :/
Panie, jaka tam fabuła? A kto to kupi? To ma dobrze wyglądać!
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
I must rule with eye and claw ? as the hawk among lesser birds.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 20:16:00 - Michał Gancarski
> W dniu 2010-08-18 10:09, Michał Gancarski pisze:
>> On Wed, 18 Aug 2010 09:38:40 +0200, Goomich wrote:
>>
>>> starruler.blind-mind.com/
>>
>> No ale fabuła! Czemu te kosmiczne foriksy nie mają kampanii z fajną, space
>> operową fabułą? :/
>
> Panie, jaka tam fabuła? A kto to kupi? To ma dobrze wyglądać!
Ale wydawałoby się właśnie, że to dla odbiorców gier 4X, przyzwyczajonych
do słabszej grafiki i skupiajacych się na rozgrywce, można stworzyć
fantastyczną fabułę, opartą jedynie o duże ilości tesktu. Ja bym czytał,
tak jak czytam w Immortal Defense (choć przyznaję, że utknąłem :-)).
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 20:44:11 - Mateusz Ludwin
> Ale wydawałoby się właśnie, że to dla odbiorców gier 4X, przyzwyczajonych
> do słabszej grafiki i skupiajacych się na rozgrywce, można stworzyć
> fantastyczną fabułę, opartą jedynie o duże ilości tesktu. Ja bym czytał,
> tak jak czytam w Immortal Defense (choć przyznaję, że utknąłem :-)).
Ale jaką chcesz mieć fabułę w grze w której sam budujesz swoje imperium?
Przecież założeniem takich gier jest właśnie brak ustalonej fabuły.
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 20:50:45 - Michał Gancarski
> Rzecze Michał Gancarski:
>
>> Ale wydawałoby się właśnie, że to dla odbiorców gier 4X, przyzwyczajonych
>> do słabszej grafiki i skupiajacych się na rozgrywce, można stworzyć
>> fantastyczną fabułę, opartą jedynie o duże ilości tesktu. Ja bym czytał,
>> tak jak czytam w Immortal Defense (choć przyznaję, że utknąłem :-)).
>
> Ale jaką chcesz mieć fabułę w grze w której sam budujesz swoje imperium?
>
> Przecież założeniem takich gier jest właśnie brak ustalonej fabuły.
A jaką fabułę możesz mieć w dowolnej grze? Przecież wystarczy postawić
sandboksa i niech się dzieje. Tymczasem kosmiczne 4X to perfekcyjny
materiał na jakąś spaceoperową opowieść, a jeśli ktoś chce sobie po prostu
wygenerować scenariusz pozafabularny, to proszę bardzo. Ale mając silnik
tworzący proceduralnie całe pieprzone galaktyki, można spokojnie szybko
stworzyć fabułę w z konkretnymi misjami albo coś w rodzaju hybrydy 4X i,
kurka GTA (albo RF:G), gdzie istnieje duża swoboda i pewne ogólne cele,
których wypełnienie popycha fabułę. Ba, taki system umożliwiałby tworzenie
całych wieloodcinkowych, grywalnych epopei, opartych tylko o tekst. Tanio,
dobrze.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 20:59:18 - Mateusz Ludwin
> A jaką fabułę możesz mieć w dowolnej grze? Przecież wystarczy postawić
> sandboksa i niech się dzieje. Tymczasem kosmiczne 4X to perfekcyjny
> materiał na jakąś spaceoperową opowieść, a jeśli ktoś chce sobie po prostu
> wygenerować scenariusz pozafabularny, to proszę bardzo. Ale mając silnik
> tworzący proceduralnie całe pieprzone galaktyki, można spokojnie szybko
> stworzyć fabułę w z konkretnymi misjami albo coś w rodzaju hybrydy 4X i,
> kurka GTA (albo RF:G), gdzie istnieje duża swoboda i pewne ogólne cele,
> których wypełnienie popycha fabułę. Ba, taki system umożliwiałby tworzenie
> całych wieloodcinkowych, grywalnych epopei, opartych tylko o tekst. Tanio,
> dobrze.
No to weź MoO i podaj przykład skonstruowania takiej fabuły.
--
And then I realized... like I was shot... like I was shot with a diamond...
a diamond bullet right through my forehead. And I thought: My God... the
genius of that. The genius.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 22:31:47 - Michał Gancarski
> Rzecze Michał Gancarski:
>
>> A jaką fabułę możesz mieć w dowolnej grze? Przecież wystarczy postawić
>> sandboksa i niech się dzieje. Tymczasem kosmiczne 4X to perfekcyjny
>> materiał na jakąś spaceoperową opowieść, a jeśli ktoś chce sobie po prostu
>> wygenerować scenariusz pozafabularny, to proszę bardzo. Ale mając silnik
>> tworzący proceduralnie całe pieprzone galaktyki, można spokojnie szybko
>> stworzyć fabułę w z konkretnymi misjami albo coś w rodzaju hybrydy 4X i,
>> kurka GTA (albo RF:G), gdzie istnieje duża swoboda i pewne ogólne cele,
>> których wypełnienie popycha fabułę. Ba, taki system umożliwiałby tworzenie
>> całych wieloodcinkowych, grywalnych epopei, opartych tylko o tekst. Tanio,
>> dobrze.
>
> No to weź MoO i podaj przykład skonstruowania takiej fabuły.
Ej, nie jestem pisarzem. Ale z taką liczbą ras i przestrzenią można zrobić
wszystko. Te gry mają nawet jakiś zarys fabularny, przynajmniej co do
wydarzeń pomiędzy kolejnymi częściami. Ale nikt mi nie powie, że nagle nie
da się stworzyć fabuły do gry strategiczno-ekonomiczno-duplomatycznej.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 23:02:38 - Mateusz Ludwin
> Ej, nie jestem pisarzem. Ale z taką liczbą ras i przestrzenią można zrobić
> wszystko. Te gry mają nawet jakiś zarys fabularny, przynajmniej co do
> wydarzeń pomiędzy kolejnymi częściami. Ale nikt mi nie powie, że nagle nie
> da się stworzyć fabuły do gry strategiczno-ekonomiczno-duplomatycznej.
Nie no, opisz jak byś to widział.
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 03:31:07 - Goomich
>> Ej, nie jestem pisarzem. Ale z taką liczbą ras i przestrzenią można
>> zrobić wszystko. Te gry mają nawet jakiś zarys fabularny,
>> przynajmniej co do wydarzeń pomiędzy kolejnymi częściami. Ale nikt
>> mi nie powie, że nagle nie da się stworzyć fabuły do gry
>> strategiczno-ekonomiczno-duplomatycznej.
>
> Nie no, opisz jak byś to widział.
Pssst, Michał, czek dyz ałt:
www.i-ksiazka.pl/view_book.php?kid=13671&informacje=opis
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 11:58:16 - Mateusz Ludwin
> Pssst, Michał, czek dyz ałt:
> www.i-ksiazka.pl/view_book.php?kid=13671&informacje=opis
Wygląda na szitowy szit.
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 14:34:40 - Cezar Matkowski
Użytkownik Mateusz Ludwin
news:i4j68o.5f4.1@teren.hamstera.pl...
>> Pssst, Michał, czek dyz ałt:
>> www.i-ksiazka.pl/view_book.php?kid=13671&informacje=opis
> Wygląda na szitowy szit.
eTam. Łukjanienko niezły jest. Tyle że jego powieści osadzone w
świecie Wachlarza to... no właśnie, powieści. Jasne, jest tam bardzo
bogate tło i sporo punktów zaczepienia dla kolejnych pomysłów, ale nie
wiem, jaki to ma związek ze strategiami.
Pozdrawiam
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 15:04:07 - Goomich
news:i4j8ff$ep9$1@inews.gazeta.pl:
> eTam. Łukjanienko niezły jest. Tyle że jego powieści osadzone w
> świecie Wachlarza to... no właśnie, powieści. Jasne, jest tam bardzo
> bogate tło i sporo punktów zaczepienia dla kolejnych pomysłów, ale nie
> wiem, jaki to ma związek ze strategiami.
Wachlarz? Jaki wachlarz? To link do Linii Marzeń.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 22:37:58 - Cezar Matkowski
Użytkownik Goomich
news:Xns9DD99949918CAgoomichskrzynkapl@127.0.0.1...
> Wachlarz? Jaki wachlarz? To link do Linii Marzeń.
Aj, nieprzytomny byłem, jak to pisałem i złożył mi się post Michała ze
Spektrum, a to z kolei z Brudnopisem :8| Ale podtrzymuję, że
Łukjanienko niezły jest.
Pozdrawiam
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 15:05:05 - Michał Gancarski
> Rzecze Michał Gancarski:
>
>> Ej, nie jestem pisarzem. Ale z taką liczbą ras i przestrzenią można zrobić
>> wszystko. Te gry mają nawet jakiś zarys fabularny, przynajmniej co do
>> wydarzeń pomiędzy kolejnymi częściami. Ale nikt mi nie powie, że nagle nie
>> da się stworzyć fabuły do gry strategiczno-ekonomiczno-duplomatycznej.
>
> Nie no, opisz jak byś to widział.
Ogólnie fabułę w grze 4x? Albo grasz sobie w wygenerowaną rozgrywkę bez
fabuły albo lecisz przez kampanię. Skoro ma się generator galaktyk, to ma
się też generator sektorów galaktyk (fabuła może prowadzić prze kolejne
podboje z perspektywy wielu stron), a także możliwość, w ramach każdego
sektora (powiedzmy, epizodu) wywoływania zdarzeń (odkrycie czegoś na
podbitej planecie na przykład) i określanie zadań pośrednich. W San Andreas
istniała fabuła ale można było ją olać i zająć się tylko podbijaniem i
odbijaniem dzielnic, zarabianiem kasy na zadaniach dodatkowych i
mini-grach. No i eksploracją. Niczym więcej, tylko eksploracją. Dało się
więc połączyć takie motywy w strzelaninie. Nie rozumiem czemu nie można w
strategii.
W każdym razie brak fabuły to powód, dla którego nie ruszam takich gier.
Zniechęciłem się już przy pierwszej Civilization. Sama rozgrywka mi nie
wystarcza, bo nie czuję unikalności tego co robię. Ciężko to opisać, po
prostu wygenerowanie warunków startowych i puszczenie ich w ruch bez
żadnego humanizującego motywu mnie nie angażuje. Nie widzę celu, podbiję
kolejną wylosowaną galaktykę i co z tego, równie dobrze mogę zagrać w
szachy.
Ale może spróbuję żeby się przełamać. Od czego zacząć?
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 17:37:20 - Mateusz Ludwin
> Ogólnie fabułę w grze 4x? Albo grasz sobie w wygenerowaną rozgrywkę bez
> fabuły albo lecisz przez kampanię. Skoro ma się generator galaktyk, to ma
> się też generator sektorów galaktyk (fabuła może prowadzić prze kolejne
> podboje z perspektywy wielu stron), a także możliwość, w ramach każdego
> sektora (powiedzmy, epizodu) wywoływania zdarzeń (odkrycie czegoś na
> podbitej planecie na przykład) i określanie zadań pośrednich. W San Andreas
> istniała fabuła ale można było ją olać i zająć się tylko podbijaniem i
> odbijaniem dzielnic, zarabianiem kasy na zadaniach dodatkowych i
> mini-grach. No i eksploracją. Niczym więcej, tylko eksploracją. Dało się
> więc połączyć takie motywy w strzelaninie. Nie rozumiem czemu nie można w
> strategii.
Dokładnie coś takiego jest w Gal Civ 2 (kampania z kolejnymi mapami i
fabułą), ale zgadnij kto tak gra - nikt :)
> W każdym razie brak fabuły to powód, dla którego nie ruszam takich gier.
Przecież fabułą jest to, co dzieje się w trakcie rozgrywki. Walki o
poszczególne terytoria, sojusze, zdrady, podboje, obrona.
> Ale może spróbuję żeby się przełamać. Od czego zacząć?
Civka jest chyba najbardziej lajtowa. Tylko graj co najmniej na normal.
--
We must kill them. We must incinerate them. Pig after pig. Cow after cow.
Village after village. Army after army.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-27 17:56:35 - Michał Gancarski
> Rzecze Michał Gancarski:
>
>> Ogólnie fabułę w grze 4x? Albo grasz sobie w wygenerowaną rozgrywkę bez
>> fabuły albo lecisz przez kampanię. Skoro ma się generator galaktyk, to ma
>> się też generator sektorów galaktyk (fabuła może prowadzić prze kolejne
>> podboje z perspektywy wielu stron), a także możliwość, w ramach każdego
>> sektora (powiedzmy, epizodu) wywoływania zdarzeń (odkrycie czegoś na
>> podbitej planecie na przykład) i określanie zadań pośrednich. W San Andreas
>> istniała fabuła ale można było ją olać i zająć się tylko podbijaniem i
>> odbijaniem dzielnic, zarabianiem kasy na zadaniach dodatkowych i
>> mini-grach. No i eksploracją. Niczym więcej, tylko eksploracją. Dało się
>> więc połączyć takie motywy w strzelaninie. Nie rozumiem czemu nie można w
>> strategii.
>
> Dokładnie coś takiego jest w Gal Civ 2 (kampania z kolejnymi mapami i
> fabułą), ale zgadnij kto tak gra - nikt :)
OK :)
>> W każdym razie brak fabuły to powód, dla którego nie ruszam takich gier.
>
> Przecież fabułą jest to, co dzieje się w trakcie rozgrywki. Walki o
> poszczególne terytoria, sojusze, zdrady, podboje, obrona.
OK i to działa?
>> Ale może spróbuję żeby się przełamać. Od czego zacząć?
>
> Civka jest chyba najbardziej lajtowa. Tylko graj co najmniej na normal.
Nie no, jeśli już, to za jakąś kosmiczną się wezmę.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-27 23:28:49 - Goomich
>> Dokładnie coś takiego jest w Gal Civ 2 (kampania z kolejnymi mapami
>> i fabułą),
W Elementalu też.
>> Przecież fabułą jest to, co dzieje się w trakcie rozgrywki. Walki o
>> poszczególne terytoria, sojusze, zdrady, podboje, obrona.
> OK i to działa?
W Eve-Online bardzo dobrze. :D
Jest jakieś pitu-pitu imperia, frakcje i koronacje wypuszczane co jakis
czas na siłę przez CCP, ale co się tam dzieje, to historia graczy. Na
przykład ostatnio prowadzimy wojnę z CCP.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-27 23:36:51 - Michał Gancarski
> You have one message from: Michał Gancarski
>
>>> Dokładnie coś takiego jest w Gal Civ 2 (kampania z kolejnymi mapami
>>> i fabułą),
>
> W Elementalu też.
>
>>> Przecież fabułą jest to, co dzieje się w trakcie rozgrywki. Walki o
>>> poszczególne terytoria, sojusze, zdrady, podboje, obrona.
>> OK i to działa?
>
> W Eve-Online bardzo dobrze. :D
>
> Jest jakieś pitu-pitu imperia, frakcje i koronacje wypuszczane co jakis
> czas na siłę przez CCP, ale co się tam dzieje, to historia graczy. Na
> przykład ostatnio prowadzimy wojnę z CCP.
Noo ale Eve jest dla mnie za wielka i nie lubię innych graczy, bo czatują o
pierdołach z RL ;-)
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 18:05:31 - Goomich
> Ogólnie fabułę w grze 4x? Albo grasz sobie w wygenerowaną rozgrywkę
> bez fabuły albo lecisz przez kampanię. Skoro ma się generator
> galaktyk, to ma się też generator sektorów galaktyk (fabuła może
> prowadzić prze kolejne podboje z perspektywy wielu stron), a także
> możliwość, w ramach każdego sektora (powiedzmy, epizodu)
> wywoływania zdarzeń (odkrycie czegoś na podbitej planecie na
> przykład) i określanie zadań pośrednich.
Sporo 4iksów coś takiego ma. Trzeba kliknąć tutorial i możesz tak grać.
> W San Andreas istniała
> fabuła ale można było ją olać i zająć się tylko podbijaniem i
> odbijaniem dzielnic, zarabianiem kasy na zadaniach dodatkowych i
> mini-grach. No i eksploracją. Niczym więcej, tylko eksploracją. Dało
> się więc połączyć takie motywy w strzelaninie. Nie rozumiem czemu
> nie można w strategii.
Bo wczoraj nie zatentegowałem ludzi, dlatego, że 20 lat temu jakiś koleś
postanowił napisać w celach misji, że są evil sukinsynami. Zatentegowałem
ich, bo mi wczoraj chamsko wjechali na dwie planety. Fakt, że małe były,
po około 30 milionów, ale ŻADNA MAŁPA NIE BĘDZIE MI WJEŻDŻAĆ NA PLANETY
JAK DO SIEBIE! No i obie rich. :)
> W każdym razie brak fabuły to powód, dla którego nie ruszam takich
> gier. Zniechęciłem się już przy pierwszej Civilization. Sama
> rozgrywka mi nie wystarcza, bo nie czuję unikalności tego co robię.
> Ciężko to opisać, po prostu wygenerowanie warunków startowych i
> puszczenie ich w ruch bez żadnego humanizującego motywu mnie nie
> angażuje. Nie widzę celu, podbiję kolejną wylosowaną galaktykę i co
> z tego, równie dobrze mogę zagrać w szachy.
W szachach nie masz szans na popełnienie genocydu. :P
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 14:48:57 - Cezar Matkowski
Użytkownik Michał Gancarski
wiadomości news:egos30dwpgfl$.18oy3drno5zxh$.dlg@40tude.net...
> Ej, nie jestem pisarzem. Ale z taką liczbą ras i przestrzenią można
> zrobić
> wszystko.
Co jest bardzo dobrym powodem, aby nie pakować do tego żadnej fabuły
bardziej skomplikowanej niż nakreślenie tła wydarzeń.
> Te gry mają nawet jakiś zarys fabularny, przynajmniej co do
> wydarzeń pomiędzy kolejnymi częściami. Ale nikt mi nie powie, że
> nagle nie
> da się stworzyć fabuły do gry
> strategiczno-ekonomiczno-duplomatycznej.
Ależ oczywiście, że się da. Pytanie brzmi - czy to ma sens? Ideą
strategii 4X (albo nawet 5X, jak niektórzy reklamowali swoje gry) jest
właśnie duża otwartość i sandboksowość. Połączenie strategii z wątkami
podobnymi do GTA jest tejże sandboksowości zaprzeczeniem. W GTA trzeba
było wykonywać misje dla róznych postaci, nie mogąc ich na przykład
kropnąć w międzyczasie, czy wydać policji i obserwować wyniki. Nie
można też było np.: zamiast wydawać kasę na pierdoły, uciec na Karaiby
i z daleka budować imperium narkotykowego, bo fabuła tego nie
przewidywała.
W dobrej strategii fabuła musi się idealnie wpisywać w rozgrywkę
ponieważ ideą gry strategicznej jest planowanie naprzód, więc
jakiekolwiek odgórne ograniczenia fabularne (koniec misji, zaczynamy
następną, zupełnie oderwaną od poprzedniej) są w tym paradygmacie
błędem. A żeby to było możliwe, musiałaby być generowana na bieżąco w
czasie gry. Obawiam się, że próba połączenia takiego rozwiązania z
wysoką jakością fabuły może nie pozostaje poza zasięgiem twórców, ale
wymaga bardzo dużych nakładów pracy.
Poz tym, w grach strategicznych fabułą jak najbardziej istnieje, tyle
że jest opowiadana na bardzo dużym poziomie ogólności (różnica jest
taka sama jak pomiędzy opisem historycznej bitwy a partią szachów). Z
jednego posunięcie w grze (budowa nowej kolonii, zajęcie planety,
wykradzenie technologii) można zrobić osobną książkę. Zaś cała idea
grand strategy polega na tym na wykonywaniu setek, a nawet tysięcy
takich działań w ciągu jednej rozgrywki.
Jasne, można zrobić grę będącą hybrydą gatunków, ale nie każdy twórca
strategii 4X chce coś takiego robić. Jeśli ktoś inny ma takie
pragnienie, to proszę bardzo, droga wolna. Zdrowa konkurencja i
róznorodność to dobre rzeczy :8]
Pozdrawiam
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 15:08:05 - Michał Gancarski
[...]
> Jasne, można zrobić grę będącą hybrydą gatunków, ale nie każdy twórca
> strategii 4X chce coś takiego robić. Jeśli ktoś inny ma takie
> pragnienie, to proszę bardzo, droga wolna. Zdrowa konkurencja i
> róznorodność to dobre rzeczy :8]
A ja na to: jeśli można wygenerować wielką galaktykę to można i mniejsze
sektory, a z nich ułożyć sekwencję misji. Albo nawet zrobić coś
riskopodobnego, jak Dawn of War: Soul Storm. Tam dało się wpleść fabułę i
to dla wszystkich stron konfliktu, choć przyznaję, że nawet to było już dla
mnie formułą zbyt otwartą.
Kurczę, nie wiem, jak na razie, przynajmniej w RPG, niedoścignionym wzorem
jeśli chodzi o balans otwartości i fabuły jest Gothic III.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 17:52:29 - Goomich
> A ja na to: jeśli można wygenerować wielką galaktykę to można i
> mniejsze sektory, a z nich ułożyć sekwencję misji. Albo nawet zrobić
> coś riskopodobnego, jak Dawn of War: Soul Storm. Tam dało się wpleść
> fabułę i to dla wszystkich stron konfliktu, choć przyznaję, że nawet
> to było już dla mnie formułą zbyt otwartą.
Ale gdzie DOWowi do 4X?
Pograj sobie w Reuniona i Imperium Galactica 1 i 2.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 18:48:53 - Michał Gancarski
> You have one message from: Michał Gancarski
>
>> A ja na to: jeśli można wygenerować wielką galaktykę to można i
>> mniejsze sektory, a z nich ułożyć sekwencję misji. Albo nawet zrobić
>> coś riskopodobnego, jak Dawn of War: Soul Storm. Tam dało się wpleść
>> fabułę i to dla wszystkich stron konfliktu, choć przyznaję, że nawet
>> to było już dla mnie formułą zbyt otwartą.
>
> Ale gdzie DOWowi do 4X?
Nie no, nie mówiłem, że to 4X. Po prostu szukam jakiejś formuły w innych
gatunkach i odmianach.
> Pograj sobie w Reuniona i Imperium Galactica 1 i 2.
Reunion ciekawie wygląda.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 19:08:10 - Rais
> On Thu, 19 Aug 2010 17:52:29 +0200, Goomich wrote:
>
>> You have one message from: Michał Gancarski
>>
>>> A ja na to: jeśli można wygenerować wielką galaktykę to można i
>>> mniejsze sektory, a z nich ułożyć sekwencję misji. Albo nawet zrobić
>>> coś riskopodobnego, jak Dawn of War: Soul Storm. Tam dało się wpleść
>>> fabułę i to dla wszystkich stron konfliktu, choć przyznaję, że nawet
>>> to było już dla mnie formułą zbyt otwartą.
>>
>> Ale gdzie DOWowi do 4X?
>
> Nie no, nie mówiłem, że to 4X. Po prostu szukam jakiejś formuły w innych
> gatunkach i odmianach.
>
Nie śledziłem dokładnie dyskusji ale może obadaj
store.stardock.com/product.aspx?productid=ESD-TGN-W295
www.gamespot.com/pc/rpg/spacerangers2reboot/index.html
--
pzdr
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 19:12:06 - Michał Gancarski
> W dniu 2010-08-19 18:48, Michał Gancarski pisze:
>> On Thu, 19 Aug 2010 17:52:29 +0200, Goomich wrote:
>>
>>> You have one message from: Michał Gancarski
>>>
>>>> A ja na to: jeśli można wygenerować wielką galaktykę to można i
>>>> mniejsze sektory, a z nich ułożyć sekwencję misji. Albo nawet zrobić
>>>> coś riskopodobnego, jak Dawn of War: Soul Storm. Tam dało się wpleść
>>>> fabułę i to dla wszystkich stron konfliktu, choć przyznaję, że nawet
>>>> to było już dla mnie formułą zbyt otwartą.
>>>
>>> Ale gdzie DOWowi do 4X?
>>
>> Nie no, nie mówiłem, że to 4X. Po prostu szukam jakiejś formuły w innych
>> gatunkach i odmianach.
>>
>
> Nie śledziłem dokładnie dyskusji ale może obadaj
>
> store.stardock.com/product.aspx?productid=ESD-TGN-W295
> www.gamespot.com/pc/rpg/spacerangers2reboot/index.html
OK, może obadam. W każdym razie postaram się przeprosić z gatunkiem.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 22:51:34 - Cezar Matkowski
Użytkownik Michał Gancarski
wiadomości news:by1khrj5um2x$.18c95h867ygzx$.dlg@40tude.net...
> A ja na to: jeśli można wygenerować wielką galaktykę to można i
> mniejsze
> sektory, a z nich ułożyć sekwencję misji.
Pewnie, że można. Pytanie, czy w ten sposób wygenerowane misje nie
będą nudne albo powtazralne, bo wtedy mamy ograniczenie otwartości
dostając w zamian ograniczenie jakości. Zupełnie jak w dowcipie o
wymianie handlowej między Polską a ZSRR.
> Albo nawet zrobić coś
> riskopodobnego, jak Dawn of War: Soul Storm.
Chwila moment. Albo robimy coś riskopodobnego, albo rasowe 4X. W
Soulstorm takie podejście miało sens głównie dlatego, że sama gra
była na uderzająco banalna na poziomie strategicznym a bitwy opierały
się na tych samych zasadach. W złożonej grze, której celem jest
swobodna rozbudowa imperium bardzo trudno jest zastosować uprzednio
wymyśloną fabuły (gdyż ta zakłada istnienie jakichś niezmienników, co
jest sprzeczne z samą ideą 4X).
Jedynym sensownym sposobem wydaje mi się stopniowe wprowadzenie
informacji na kolejnych etapach z cezurami wyznaczanymi np.: przez
odkrycia technologii czy dojście w odpowiednie miejsce, jak w Alpha
Centauri albo w Reunion. Jest jeszcze drugi sposób, czyli
stworzenie ramy fabularnej całkowicie poza działaniami gracza, dzięki
czemu jedno nie wpływa na drugie (trochę jak konflikt z Antaranami w
Master of Orion 2, ale bardziej rozbudowany).
Przypomnę tylko, że wszystko, o czym piszę, odnosi się do 4X grand
strategy, nie do gier strategicznych jako takich. Bo stworzyć
strategię z fabułą oczywiście można. Co prawda ja sam nie widzę w tym
większego sensu, ale jest to jak najbardziej możliwe. Zresztą,
niektórzy przecież już to robili.
> Kurczę, nie wiem, jak na razie, przynajmniej w RPG, niedoścignionym
> wzorem
> jeśli chodzi o balans otwartości i fabuły jest Gothic III.
Ano. Osobiście twierdzę, że część trzecia była najlepszą częścią
serii. A ze swojej strony dodałbym jeszcze Fallouty.
Pozdrawiam
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 20:44:52 - Goomich
> Ale wydawałoby się właśnie, że to dla odbiorców gier 4X,
> przyzwyczajonych do słabszej grafiki
Słana grafika? W moim 4iksie? Gasp...
> i skupiajacych się na
> rozgrywce, można stworzyć fantastyczną fabułę, opartą jedynie o duże
> ilości tesktu.
O to twoja marna pierwsza jednostka/miasto/planeta, w okolicy jest
jeszcze paru takich samych łosi jak ty. Eksploruj, wykorzystywuj,
rozwijaj się i podbijaj, aż nie zostawisz ich daleko w tyle / na
śmietniku historii.
Każda rozrywka w 4iksa ma własną fabułę, nie trzeba wymyslac nic na siłę.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-23 13:54:30 - Bart Ogryczak
> > Panie, jaka tam fabuła? A kto to kupi? To ma dobrze wyglądać!
>
> Ale wydawałoby się właśnie, że to dla odbiorców gier 4X, przyzwyczajonych
> do słabszej grafiki
Hibernowałeś? 4X teraz są bardziej graficznie wypasione od FPS-ów.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-27 17:55:03 - Michał Gancarski
> On Aug 18, 8:16 pm, Michał Gancarski
>>> Panie, jaka tam fabuła? A kto to kupi? To ma dobrze wyglądać!
>>
>> Ale wydawałoby się właśnie, że to dla odbiorców gier 4X, przyzwyczajonych
>> do słabszej grafiki
>
> Hibernowałeś? 4X teraz są bardziej graficznie wypasione od FPS-ów.
No w tym gatunku to nawet nie zacząłem specjalnie. Ale bardziej wypasione
od FPSów to chyba przesada. Star Ruler wygląda mniej po screenach mniej
więcej tak jak pierwszy Homeworld.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-27 23:18:20 - Goomich
> No w tym gatunku to nawet nie zacząłem specjalnie. Ale bardziej
> wypasione od FPSów to chyba przesada. Star Ruler wygląda po
> screenach mniej więcej tak jak pierwszy Homeworld.
Niexle jak na grę robioną przez dwoch ludzi. :)
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-27 23:37:04 - Michał Gancarski
> You have one message from: Michał Gancarski
>
>> No w tym gatunku to nawet nie zacząłem specjalnie. Ale bardziej
>> wypasione od FPSów to chyba przesada. Star Ruler wygląda po
>> screenach mniej więcej tak jak pierwszy Homeworld.
>
> Niexle jak na grę robioną przez dwoch ludzi. :)
A tego to nie wiedziałem. Szacunek.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 11:35:56 - Goomich
> No ale fabuła! Czemu te kosmiczne foriksy nie mają kampanii z fajną,
> space operową fabułą? :/
Fabuła? PAH! Overrated!
Na forum Penny Arcade ktoś na 4 stronie podsumował to co tam gostek do
tej pory napisał, co można zrobić:
***
> You are telling me
>
> That I could make a ship
>
> the size of a GALAXY
>
> and that INSIDE that ship
>
> there are OTHER ships
>
> who have OTHER ships INSIDE them
>
> and all of those ships
>
> are just one HUGE GUN
>
> that fires SHIPS
>
> that are actually MISSILES
>
> is this what you are saying?
Yes, that is what I am saying.
***
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 12:13:39 - Michał Gancarski
> You have one message from: Michał Gancarski
>
>> No ale fabuła! Czemu te kosmiczne foriksy nie mają kampanii z fajną,
>> space operową fabułą? :/
>
> Fabuła? PAH! Overrated!
>
> Na forum Penny Arcade ktoś na 4 stronie podsumował to co tam gostek do
> tej pory napisał, co można zrobić:
>
> ***
>> You are telling me
>>
>> That I could make a ship
>>
>> the size of a GALAXY
>>
>> and that INSIDE that ship
>>
>> there are OTHER ships
>>
>> who have OTHER ships INSIDE them
>>
>> and all of those ships
>>
>> are just one HUGE GUN
>>
>> that fires SHIPS
>>
>> that are actually MISSILES
>>
>> is this what you are saying?
>
> Yes, that is what I am saying.
> ***
No fajnie ale czy to będzie dobra gra? :-)
Yo dawg I herd u like spaceships so we put a spaceship inside your
spaceship so you can watch other spaceships shoot spaceships.
Link poproszę BTW :-)
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 12:30:00 - Goomich
news:im0vqxrthvgz$.c1tngxj5bg1k.dlg@40tude.net:
> No fajnie ale czy to będzie dobra gra? :-)
Mam nadzieję, że nie, bo te Core I7 tanie nie są. ;-)
> Yo dawg I herd u like spaceships so we put a spaceship inside your
> spaceship so you can watch other spaceships shoot spaceships.
>
> Link poproszę BTW :-)
Do mojego cytatu?
forums.penny-arcade.com/showpost.php?p=16105517&postcount=80
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 13:10:58 - Michał Gancarski
> Michał Gancarski
> news:im0vqxrthvgz$.c1tngxj5bg1k.dlg@40tude.net:
>
>> No fajnie ale czy to będzie dobra gra? :-)
>
> Mam nadzieję, że nie, bo te Core I7 tanie nie są. ;-)
Ech. Byle do końca roku.
>> Yo dawg I herd u like spaceships so we put a spaceship inside your
>> spaceship so you can watch other spaceships shoot spaceships.
>>
>> Link poproszę BTW :-)
>
> Do mojego cytatu?
>
> forums.penny-arcade.com/showpost.php?p=16105517&postcount=80
Dzięki :-)
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 14:01:57 - Mateusz Ludwin
> ***
>> You are telling me
>>
>> That I could make a ship
>>
>> the size of a GALAXY
>>
>> and that INSIDE that ship
>>
>> there are OTHER ships
>>
>> who have OTHER ships INSIDE them
>>
>> and all of those ships
>>
>> are just one HUGE GUN
>>
>> that fires SHIPS
>>
>> that are actually MISSILES
>>
>> is this what you are saying?
>
> Yes, that is what I am saying.
> ***
cdn1.knowyourmeme.com/i/30403/original/YouMad.jpg?1260647699
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 14:36:00 - Goomich
news:i4gp4l.278.1@teren.hamstera.pl:
> Rzecze Goomich:
>
>> ***
>>> You are telling me
>>>
>>> That I could make a ship
>>>
>>> the size of a GALAXY
>>>
>>> and that INSIDE that ship
>>>
>>> there are OTHER ships
>>>
>>> who have OTHER ships INSIDE them
>>>
>>> and all of those ships
>>>
>>> are just one HUGE GUN
>>>
>>> that fires SHIPS
>>>
>>> that are actually MISSILES
>>>
>>> is this what you are saying?
>>
>> Yes, that is what I am saying.
>> ***
>
> cdn1.knowyourmeme.com/i/30403/original/YouMad.jpg?1260647699
No dobra, póxnije sprostował, że nie mają mechanizmu do strzelania
statkami i trzeba modyfikować ship baye, żeby statki z nich startowały z
odpowiednio dużą prędkością.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 20:53:23 - Wojciech Bancer
[...]
>> starruler.blind-mind.com/
>
> No ale fabuła! Czemu te kosmiczne foriksy nie mają kampanii z fajną, space
> operową fabułą? :/
store.steampowered.com/app/41800/
Who needs backstory? Who needs resource-gathering? Diplomacy is so last year.
Gratuitous Space Battles cuts right to the chase of sci-fi strategy games,
and deals with large, completely unjustified space battles between huge
opposing space fleets.
Też brzmi obiecująco. Aż dziwne, że Goomich jeszcze tego nie zanabył ;)
--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 20:57:52 - Michał Gancarski
> On 2010-08-18, Michał Gancarski
>
> [...]
>
>>> starruler.blind-mind.com/
>>
>> No ale fabuła! Czemu te kosmiczne foriksy nie mają kampanii z fajną, space
>> operową fabułą? :/
>
> store.steampowered.com/app/41800/
>
> Who needs backstory? Who needs resource-gathering? Diplomacy is so last year.
> Gratuitous Space Battles cuts right to the chase of sci-fi strategy games,
> and deals with large, completely unjustified space battles between huge
> opposing space fleets.
>
> Też brzmi obiecująco. Aż dziwne, że Goomich jeszcze tego nie zanabył ;)
Nie, to jest coś w stylu bardziej złożonego tower defense, a nie 4X. Ale
właśnie, idealny materiał na tekstową fabułę. Kurczę, ja wiem, że jestem
story freakiem ale nic na to nie poradzę. Nawet gdy gram w Puzzle Quest to
się czuję jakbym siedział przy ognisku i słuchał historii.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 14:53:00 - Cezar Matkowski
Użytkownik Michał Gancarski
wiadomości news:j0a7c5z35dfq$.1uoffhcq7np9$.dlg@40tude.net...
> Nawet gdy gram w Puzzle Quest to
> się czuję jakbym siedział przy ognisku i słuchał historii.
Ale Puzzle Quest działa na odwrotnej zasadzie - to właśnie jest
opowieść, do której w pewnych momentach wstawiono łamigłówki logiczne.
Pozdrawiam
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 15:09:27 - Michał Gancarski
> Użytkownik Michał Gancarski
> wiadomości news:j0a7c5z35dfq$.1uoffhcq7np9$.dlg@40tude.net...
>> Nawet gdy gram w Puzzle Quest to
>> się czuję jakbym siedział przy ognisku i słuchał historii.
>
> Ale Puzzle Quest działa na odwrotnej zasadzie - to właśnie jest
> opowieść, do której w pewnych momentach wstawiono łamigłówki logiczne.
No nie wiem. Dla mnie to zmodyfikowane Bejewled z dorzuconą mapą, fabułą
(słabą ale styknie do przekładania żetonów po planszy) i współczynnikami
postaci.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 03:23:04 - Goomich
> Też brzmi obiecująco. Aż dziwne, że Goomich jeszcze tego nie zanabył
> ;)
>
img13.imageshack.us/img13/9648/gsp.png
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 03:31:35 - Goomich
> Też brzmi obiecująco. Aż dziwne, że Goomich jeszcze tego nie zanabył
img13.imageshack.us/img13/9648/gsp.png
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 11:58:54 - Mateusz Ludwin
>> Też brzmi obiecująco. Aż dziwne, że Goomich jeszcze tego nie zanabył
>
> img13.imageshack.us/img13/9648/gsp.png
O widze że masz last played mniej więcej wtedy co i ja :S
Ta gra jest raczej nudna.
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 14:36:52 - Mateusz Ludwin
> starruler.blind-mind.com/
No i co z tego, skoro gra to RTS?
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-18 14:42:06 - Goomich
>> starruler.blind-mind.com/
> No i co z tego, skoro gra to RTS?
No i co z tego?
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 18:20:47 - Goomich
47 minut gry.
preview.tinyurl.com/2uysypf
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 18:52:31 - Michał Gancarski
> 47 minut gry.
>
> preview.tinyurl.com/2uysypf
Popsuł się URL?
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-19 20:39:39 - Goomich
> On Thu, 19 Aug 2010 18:20:47 +0200, Goomich wrote:
>
>> 47 minut gry.
>>
>> preview.tinyurl.com/2uysypf
>
> Popsuł się URL?
>
>
www.livestream.com/srdevstream/video?clipId=pla_9fa1b8f3-ba9e-427d-8bb7-3118dbca177a&utm_source=lslibrary&utm_medium=ui-thumb
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: Star Ruler FFS!
2010-08-27 13:25:22 - Michał Gancarski
[...]
>> Okay, I'm already buying your game, but I need to know: can I smash a
>> planet into another planet?
>
> Hahaha. Not at the moment. You'd need to give one of the planets engines
> and a Ram order. Ram hasn't made it into the game yet and planets can't
> quite yet be given engines. Both of those are planned and both of those
> will make it into the game, whether by Release or shortly thereafter.
> ***
>
> Choose however many systems you desire; you are limited only by the speed
> of your cpu.
>
> Czas na I7. :)
Kurczę, chyba jednak się skuszę kiedyś, dodałem do listy na przyszłość.
--
Michał Gancarski
michal.gancarski.com