SC2. TvZ. Zerg rush

Polon Data ostatniej zmiany: 2010-09-27 15:28:33

SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 13:40:26 - Polon

Witam!

Spotkalem sie z takim debiutem w SC2 grany przez Zergi.

1. Atak pieskami na moja baze
2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
3. Dobicie mnie pieskami

W chwili obecnej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak sie przed tym skutecznie
bronic.

Jakies pomysly?


Dziekuje

Polon




Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:08:19 - Wojciech Bancer

On 2010-09-27, Polon wrote:

[...]

> 1. Atak pieskami na moja baze
> 2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
> 3. Dobicie mnie pieskami
>
> W chwili obecnej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak sie przed tym skutecznie
> bronic.
>
> Jakies pomysly?

A co Ty w tym czasie masz/robisz, dlaczego tak mało i dlaczego tak wolno? :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:09:49 - Troskliwy Miś

On 27 Sep 2010 14:08:19 +0200, Wojciech Bancer wrote:

> On 2010-09-27, Polon wrote:
>
> [...]
>
>> 1. Atak pieskami na moja baze
>> 2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
>> 3. Dobicie mnie pieskami
>>
>> W chwili obecnej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak sie przed tym skutecznie
>> bronic.
>>
>> Jakies pomysly?
>
> A co Ty w tym czasie masz/robisz, dlaczego tak mało i dlaczego tak wolno? :)

Wiesz, jeszcze pracować trzeba ;-)


--
Troskliwy Miś

Sieeeaaaaaaaaaaa!



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:14:15 - Wojciech Bancer

On 2010-09-27, Troskliwy Miś wrote:

[...]

>>> 1. Atak pieskami na moja baze
>>> 2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
>>> 3. Dobicie mnie pieskami
>>>
>>> W chwili obecnej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak sie przed tym skutecznie
>>> bronic.
>>>
>>> Jakies pomysly?
>>
>> A co Ty w tym czasie masz/robisz, dlaczego tak mało i dlaczego tak wolno? :)
>
> Wiesz, jeszcze pracować trzeba ;-)

No jeśli tak, to jedyną sensowną taktykę jaką można zastosować jest:
SBCh (Spieralać, Byle Chyżo)
;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:23:31 - piorun

Dnia 2010-09-27 13:40:26 w wiadomości
użytkownik *Polon* napisał:

> 1. Atak pieskami na moja baze
> 2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
> 3. Dobicie mnie pieskami

Toż to standardowa taktyka, którą stosowałem w SC1 (zakładam, że 'pieski' =
zerglingi, a 'robaki z kwasem' to hydraliski).

> W chwili obecnej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak sie przed tym skutecznie
> bronic.

Trzeba dużo, szybko budować i mieć w zanadrzu dużo marinsów. Tzn: SCV,
baraki, marines, dużo SCV, dużo marinsów, więcej baraków, marines, jeszcze
więcej marinsów.

Ot standardowe starcie względnie podstawowych jednostek. Da się spokojnie
obronić, ale lepiej mi zawsze tak atakować niż się bronić. Możesz jeszcze
spróbować w międzyczasie Vulture porobić bo mają fajny rozpryskowy atak, co
na tłumy się przydaje.

--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:34:54 - DysoN

piorun napisał(a):

> Dnia 2010-09-27 13:40:26 w wiadomości
> użytkownik *Polon* napisał:
>
> > 1. Atak pieskami na moja baze
> > 2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
> > 3. Dobicie mnie pieskami
>
> Toż to standardowa taktyka, którą stosowałem w SC1 (zakładam, że 'pieski' =
> zerglingi, a 'robaki z kwasem' to hydraliski).

To nie hydraliski a banelingi, mutujace sie z zerglingow. W SC2 hydry sa
pozniejszymi jednostkami bo budynek do roachow trzeba najpierw zrobic.
>
> > W chwili obecnej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak sie przed tym skutecznie
> > bronic.
>
> Trzeba dużo, szybko budować i mieć w zanadrzu dużo marinsów. Tzn: SCV,
> baraki, marines, dużo SCV, dużo marinsów, więcej baraków, marines, jeszcze
> więcej marinsów.
>
> Ot standardowe starcie względnie podstawowych jednostek. Da się spokojnie
> obronić, ale lepiej mi zawsze tak atakować niż się bronić. Możesz jeszcze
> spróbować w międzyczasie Vulture porobić bo mają fajny rozpryskowy atak, co
> na tłumy się przydaje.
>

Vulture?? Nie ukrywam ze idea rozloznych min na przed podejsciem do bazy jest
kuszaca ale chyba niestety niemozliwa w SC2...

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:39:51 - piorun

Dnia 2010-09-27 14:34:54 w wiadomości
użytkownik *DysoN* napisał:
> piorun napisał(a):
>
>> Dnia 2010-09-27 13:40:26 w wiadomości
>> użytkownik *Polon* napisał:
>>
>>> 1. Atak pieskami na moja baze
>>> 2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
>>> 3. Dobicie mnie pieskami
>>
>> Toż to standardowa taktyka, którą stosowałem w SC1 (zakładam, że 'pieski' =
>> zerglingi, a 'robaki z kwasem' to hydraliski).
>
> To nie hydraliski a banelingi, mutujace sie z zerglingow. W SC2 hydry sa
> pozniejszymi jednostkami bo budynek do roachow trzeba najpierw zrobic.

Ah, to nie wiem. Nie pamiętam ich z bety. Pewnie nie używałem ;p

>>> W chwili obecnej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak sie przed tym skutecznie
>>> bronic.
>>
>> Trzeba dużo, szybko budować i mieć w zanadrzu dużo marinsów. Tzn: SCV,
>> baraki, marines, dużo SCV, dużo marinsów, więcej baraków, marines, jeszcze
>> więcej marinsów.
>>
>> Ot standardowe starcie względnie podstawowych jednostek. Da się spokojnie
>> obronić, ale lepiej mi zawsze tak atakować niż się bronić. Możesz jeszcze
>> spróbować w międzyczasie Vulture porobić bo mają fajny rozpryskowy atak, co
>> na tłumy się przydaje.
>>
>
> Vulture?? Nie ukrywam ze idea rozloznych min na przed podejsciem do bazy jest
> kuszaca ale chyba niestety niemozliwa w SC2...

Ale do min to już upgrade był zdaje się potrzebny. Chodzi mi o to, że sam
zwykły, podstawowy atak jest wybuchowy. Czyli strzela w 1 a ginie 3.
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:48:56 - DysoN

piorun napisał(a):


> >
> > Vulture?? Nie ukrywam ze idea rozloznych min na przed podejsciem do bazy jest
> > kuszaca ale chyba niestety niemozliwa w SC2...
>
> Ale do min to już upgrade był zdaje się potrzebny. Chodzi mi o to, że sam
> zwykły, podstawowy atak jest wybuchowy. Czyli strzela w 1 a ginie 3.

Vulture wystepuje tylko w kampanii w single playerze.
W MP jest hellion wiki.teamliquid.net/starcraft2/Hellion
Ma atak strumieniowy i moze razic wiecej niz jedna jednostke jesli takie
znajda sie w linii ataku. Dodatkowy bonus przeciwko lekkim jednostkom.
Ja ich osobiscie nie uzywam, raczej masuje marines i marudery.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:55:48 - piorun

Dnia 2010-09-27 14:48:56 w wiadomości
użytkownik *DysoN* napisał:
> piorun napisał(a):
>
>
>>>
>>> Vulture?? Nie ukrywam ze idea rozloznych min na przed podejsciem do bazy jest
>>> kuszaca ale chyba niestety niemozliwa w SC2...
>>
>> Ale do min to już upgrade był zdaje się potrzebny. Chodzi mi o to, że sam
>> zwykły, podstawowy atak jest wybuchowy. Czyli strzela w 1 a ginie 3.
>
> Vulture wystepuje tylko w kampanii w single playerze.
> W MP jest hellion wiki.teamliquid.net/starcraft2/Hellion
> Ma atak strumieniowy i moze razic wiecej niz jedna jednostke jesli takie
> znajda sie w linii ataku. Dodatkowy bonus przeciwko lekkim jednostkom.
> Ja ich osobiscie nie uzywam, raczej masuje marines i marudery.

Ah, dobra, to co innego. Pisałem o SC1 (w ramach luźnych pomysłów) ;>
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 15:04:06 - diuka

Am Mon, 27 Sep 2010 14:23:31 +0200 schrieb piorun:

>> 1. Atak pieskami na moja baze
>> 2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
>> 3. Dobicie mnie pieskami
>
> Toż to standardowa taktyka, którą stosowałem w SC1 (zakładam, że 'pieski' =
> zerglingi, a 'robaki z kwasem' to hydraliski).
>
>> W chwili obecnej nie wpadlem jeszcze na pomysl jak sie przed tym skutecznie
>> bronic.
>
> Trzeba dużo, szybko budować i mieć w zanadrzu dużo marinsów. Tzn: SCV,
> baraki, marines, dużo SCV, dużo marinsów, więcej baraków, marines, jeszcze
> więcej marinsów.

O, o, szczera prawda! I właśnie przydałoby się też mieć fajne zwierzaki
do pomocy, ale te głupie elfy nie chcą mi ich sprzedać. :(
Jejkucorobić, w tym wypadku magma nie jest rozwiązaniem, bo chcę mieć
zwierzęta.

--
pozdrawiam
diuka
(Tak, wiem, o innej grze mówię.)



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-28 12:24:07 - piorun

Dnia 2010-09-27 15:04:06 w wiadomości
użytkownik *diuka* napisał:

>> Trzeba dużo, szybko budować i mieć w zanadrzu dużo marinsów. Tzn: SCV,
>> baraki, marines, dużo SCV, dużo marinsów, więcej baraków, marines, jeszcze
>> więcej marinsów.
>
> O, o, szczera prawda! I właśnie przydałoby się też mieć fajne zwierzaki
> do pomocy, ale te głupie elfy nie chcą mi ich sprzedać. :(
> Jejkucorobić,

Naklepać im? Tzn. elfom :)

>w tym wypadku magma nie jest rozwiązaniem, bo chcę mieć
> zwierzęta.

Boją się magmy?
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:31:50 - DysoN

Polon napisał(a):

> Witam!
>
> Spotkalem sie z takim debiutem w SC2 grany przez Zergi.
>
> 1. Atak pieskami na moja baze
> 2. Atak robakami z kwasem rozwala moja sciane i polowe armii
> 3. Dobicie mnie pieskami

To sie nazywa baneling bust/rush.
Na taki atak najlepsza kontra sa battleshipy :)

Ale juz tak na powazniej: mozna sprobowac zrobic wall z 2 barakow ale to
praktycznie niespotykane. Bylby odporniejszy ale uprzykrza gre troche.
Ja ustawiam marines na skraju przy rampie tak ze tak ustwieni moja razic dolem
przebiegajace pieski i banele. Takie nadgryzienie moze byc decydujace,
zwlaszcza jak masz kilka maruderow ze spowlaniajacymi pociskami. Nie zawsze
mapa pozwala na takie ustawienie. Ogolnie nalezy miec duzo marines i maruderow
by sciely przeciwnika zanim przebije sie przez mur. Stimpacki pomagaja. Mozna
tez robic duzo hellionow ktore sie sprawdzaja ladnie przeciwko zerlgingom i
banelom (choc malo je widac w grach na BN).

Mocny atak zerga z banelami w grze 1v1 jest taktyka all in i jak sie nie uda
to kontra powinna zerga wykonczyc bo zuzyl tony gazu na banele i pewnie nie ma
mutaliskow jeszcze. No i podczas kontry trzeba chodzic z opcja A a nie zwyklym
marszem po chwila nieuwagi i kolejna nawet mniejsza partia baneli zrobi z
ciebie miazge.

Gdy zerg stoi pod twoja baza mozna puszczac po 1 marine by wywabic banela i
doprowadzic do jego ekspozji. Zerg na tym traci podwojnie wtedy i ogolnie go
to rozprasza.

Mozna by jeszcze spuscic na banele MULE by go zaatakowaly ale przyznam ze tego
nie probowalem jeszcze.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:54:51 - Polon


> Gdy zerg stoi pod twoja baza mozna puszczac po 1 marine by wywabic banela
> i
> doprowadzic do jego ekspozji. Zerg na tym traci podwojnie wtedy i ogolnie
> go
> to rozprasza.
>
> Mozna by jeszcze spuscic na banele MULE by go zaatakowaly ale przyznam ze
> tego
> nie probowalem jeszcze.

Banele maja jakis przymus wybuchania razem w kupie lub po jakims czasie?

Pytam bo zawsze widzialem ich atak w duzej grupie i tak jakby Zerg sie
spieszyl.

Polon




Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 14:55:27 - Polon

Atak MULEami to ciekawy pomysl :-)

Jak sie sprawdza taki atak na SCV albo drony przeciwnika?


Polon



Re: SC2. TvZ. Zerg rush

2010-09-27 15:28:33 - DysoN

Polon napisał(a):

> Atak MULEami to ciekawy pomysl :-)
>
> Jak sie sprawdza taki atak na SCV albo drony przeciwnika?
>

Na cos innego niz banele pewnie nie sprawdza sie wcale, w koncu to jednostka
nie do walki. Uzycie ich przeciw banelingom ma na celu tylko i wylacznie
zmuszenie baneeli do ekspozji zdala od twojego walla/armii.

Banelingi wybuchaja gdy w poblizu jest wroga jendostka. Jesli stoja i w
poblizu ktos przechodzi to samoczynnie zaatakuja. Na takiej zasadzie jak sie
ma szczescie to pare naraz wybuchnie na jednej twojej jendostce dlateo wlasnie
sugerowalem wypuszczenie pojedynczych marines (w praktyce jak uda sie to 1 to
i tak bedzie dobrze bo lingi i banele zwykle biegna z ustwionym celem (jesli
cos stanie na ich drodze zanim dotra to celu to i tak wybuchaja)


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS