CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 09:57:38 - Kenjiro
mam kilka pytań dla tych, którzy już grają. Sam zaczynałem grę już
kilkakrotnie, za każdym razem bogatszy o nowe doświadczenia. Wciąż
jednak mam sporo wątpliwości:
- Nie mogę znaleźć w Civilopedii żadnych informacji o tym, czy
utrzymywanie jednostek wojskowych i cywilnych kosztuje. Miałem np. 5
workerów, którzy już zrobili swoje wszędzie i 3 zlikwidowałem, ale nie
zauważyłem zmiany w przychodach w złocie.
- Jaką stosujecie strategię jak chodzi o liczbę miast i odległość między
nimi? Czytałem, że optymalnie jest to 6 pól, gdyż zasięg miasta to 3
pola i wtedy się nie nakładają. A co do liczby, potem zaczyna gwałtownie
spadać poziom Szczęścia, więc wydaje mi się, że 6-7 to chyba sensowne
maksimum? Jak to jest u Was?
- Nie mogę za bardzo rozgryźć tego, jak działa Żelazo. Niby mam 4 punkty
żelaza z kopalń, ale jednocześnie jest informacja, że użyto czterech. Co
tu jest grane? To nie przyrasta jak złoto? Modernizacja jednostek zjadła
żelazo na dobre? Nie rozumiem...
- Czy ja dobrze widzę, że utrzymanie jednego pola z drogą kosztuje 1 szt
złota na turę? To przy 3 miastach połączonych ze stolicą w kształcie
litery V możemy mieć już -10 szt złota na turę? Co to za koszmarne ceny?
Łączycie wszystkie miasta ze stolicą drogami?
Dzięki za wskazówki!
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 10:19:11 - Mateusz Ludwin
> - Czy ja dobrze widzę, że utrzymanie jednego pola z drogą kosztuje 1 szt
> złota na turę? To przy 3 miastach połączonych ze stolicą w kształcie
> litery V możemy mieć już -10 szt złota na turę? Co to za koszmarne ceny?
Grasz Polakami?
--
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream.
That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight...
razor... and surviving.
Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 10:35:23 - Matt
> - Nie mogę znaleźć w Civilopedii żadnych informacji o tym, czy
> utrzymywanie jednostek wojskowych i cywilnych kosztuje. Miałem np. 5
> workerów, którzy już zrobili swoje wszędzie i 3 zlikwidowałem, ale nie
> zauważyłem zmiany w przychodach w złocie.
Wojskowe na pewno kosztują, nie wiem czy cywilne też.
> - Nie mogę za bardzo rozgryźć tego, jak działa Żelazo. Niby mam 4 punkty
> żelaza z kopalń, ale jednocześnie jest informacja, że użyto czterech. Co
> tu jest grane? To nie przyrasta jak złoto? Modernizacja jednostek zjadła
> żelazo na dobre? Nie rozumiem...
Pewne jednostki wymagają żelaza - wybudowanie/ulepszenie do takiej
jednostki zjada Ci jedno żelazo tak długo jak jednostka istnieje.
Tak samo działają inne surowce strategiczne (niektóre są też potrzebne
do budynków). Liczba zasobów jest stała i nie przyrasta co turę.
> - Czy ja dobrze widzę, że utrzymanie jednego pola z drogą kosztuje 1 szt
> złota na turę? To przy 3 miastach połączonych ze stolicą w kształcie
> litery V możemy mieć już -10 szt złota na turę? Co to za koszmarne ceny?
> Łączycie wszystkie miasta ze stolicą drogami?
Tak - wydaje się drogo, ale połączenie ze stolicą dużo daje. Morskie
miasta można łączyć portami.
--
Regards
Matt
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 15:33:13 - Yakhub
> mam kilka pytań dla tych, którzy już grają. Sam zaczynałem grę już
> kilkakrotnie, za każdym razem bogatszy o nowe doświadczenia.
Takoż i ja. Za którymś kolejnym razem zacząłem grę od nowa, tylko w Civ4.
> Wciąż jednak mam sporo wątpliwości:
>
> - Nie mogę znaleźć w Civilopedii żadnych informacji o tym, czy
> utrzymywanie jednostek wojskowych i cywilnych kosztuje. Miałem np. 5
> workerów, którzy już zrobili swoje wszędzie i 3 zlikwidowałem, ale nie
> zauważyłem zmiany w przychodach w złocie.
Odniosłem niejasne wrażenie, że budowa każdego kolejnego workera była
droższa. Tak, jakby każdy z nich zjadał co turę część produkcji miasta. Ale
nie liczyłem tego dokładnie, więc być może wzrost czasu produkcji nie miał
w ogóle związku z istniejącymi już jednostkami.
> - Nie mogę za bardzo rozgryźć tego, jak działa Żelazo. Niby mam 4 punkty
> żelaza z kopalń, ale jednocześnie jest informacja, że użyto czterech. Co
> tu jest grane? To nie przyrasta jak złoto? Modernizacja jednostek zjadła
> żelazo na dobre? Nie rozumiem...
Niektóre jednostki do istnienia potrzebują żelaza (albo ropy, albo
czegośtam). Jeżeli masz jedną kopalnię żelaza = możesz mieć 1 taką
jednostkę. Żeby zbudować drugą, musisz mieć też drugą kopalnię.
> - Czy ja dobrze widzę, że utrzymanie jednego pola z drogą kosztuje 1 szt
> złota na turę? To przy 3 miastach połączonych ze stolicą w kształcie
> litery V możemy mieć już -10 szt złota na turę? Co to za koszmarne ceny?
> Łączycie wszystkie miasta ze stolicą drogami?
Tak jest przynajmniej napisane w Civilopedii. Ale jak próbowałem liczyć
ilość dróg i złoto, to nijak mi nie chciała wychodzić cena 1zł/pole
(wychodziło mi znacznie mniej). Ale być może źle liczyłem.
--
Yakhub
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 15:44:35 - Matt
> Niektóre jednostki do istnienia potrzebują żelaza (albo ropy, albo
> czegośtam). Jeżeli masz jedną kopalnię żelaza = możesz mieć 1 taką
> jednostkę. Żeby zbudować drugą, musisz mieć też drugą kopalnię.
Nie do końca - zwykle jedna kopalnia daje więcej niż 1 zasób -
średnio 3-4.
--
Regards
Matt
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 15:47:00 - Yakhub
> On 4 Paź, 15:33, Yakhub
>> Niektóre jednostki do istnienia potrzebują żelaza (albo ropy, albo
>> czegośtam). Jeżeli masz jedną kopalnię żelaza = możesz mieć 1 taką
>> jednostkę. Żeby zbudować drugą, musisz mieć też drugą kopalnię.
>
> Nie do końca - zwykle jedna kopalnia daje więcej niż 1 zasób -
> średnio 3-4.
A to czasem nie zależy od tego, jaką nacją grasz?
--
Yakhub
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 15:52:35 - Matt
> > Nie do końca - zwykle jedna kopalnia daje więcej niż 1 zasób -
> > średnio 3-4.
>
> A to czasem nie zależy od tego, jaką nacją grasz?
Nie - od konkretnego pola na planszy. Np. mozesz miec obok siebie dwa
pola, na jednym beda 2 konie na drugim 5.
--
Regards
Matt
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 16:03:10 - Matt
> Nie - od konkretnego pola na planszy. Np. mozesz miec obok siebie dwa
> pola, na jednym beda 2 konie na drugim 5.
Doczepka: niektóre państwa rzeczywiście mają bonus do pewnych zasobów.
Wtedy państwo z bonusem +100% do koni będzie widzieć te pola jako 4 i
10.
--
Regards
Matt
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 16:11:15 - Goomich
912c-b4bef2efd1b9@z28g2000yqh.googlegroups.com:
> Nie - od konkretnego pola na planszy. Np. mozesz miec obok siebie dwa
> pola, na jednym beda 2 konie na drugim 5.
Nawet graficznie, te lepsze złoża wygladają bogatszo.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 16:10:34 - Goomich
news:drjqvsdi60v9.dlg@wazzenon.pl:
> Niektóre jednostki do istnienia potrzebują żelaza (albo ropy, albo
> czegośtam). Jeżeli masz jedną kopalnię żelaza = możesz mieć 1 taką
> jednostkę. Żeby zbudować drugą, musisz mieć też drugą kopalnię.
Kopalnie dają od 2 do 6 jednostek surowca.
> Tak jest przynajmniej napisane w Civilopedii. Ale jak próbowałem
> liczyć ilość dróg i złoto, to nijak mi nie chciała wychodzić cena
> 1zł/pole (wychodziło mi znacznie mniej). Ale być może źle liczyłem.
Może miałeś perka, pod tytułem -20% do kosztów dróg.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 22:10:19 - skrzypas
> ilość dróg i złoto, to nijak mi nie chciała wychodzić cena 1zł/pole
> (wychodziło mi znacznie mniej). Ale być może źle liczyłem.
za polaczenie dwóch miast droga zarabia sie troche wiecej kasy - w
większości przypadków zwraca sie wybudowanie drogi.
s.
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-04 20:37:40 - gacek
> Witam,
>
> mam kilka pytań dla tych, którzy już grają. Sam zaczynałem grę już
> kilkakrotnie, za każdym razem bogatszy o nowe doświadczenia. Wciąż
> jednak mam sporo wątpliwości:
>
> - Nie mogę znaleźć w Civilopedii żadnych informacji o tym, czy
> utrzymywanie jednostek wojskowych i cywilnych kosztuje. Miałem np. 5
> workerów, którzy już zrobili swoje wszędzie i 3 zlikwidowałem, ale nie
> zauważyłem zmiany w przychodach w złocie.
>
> - Jaką stosujecie strategię jak chodzi o liczbę miast i odległość między
> nimi? Czytałem, że optymalnie jest to 6 pól, gdyż zasięg miasta to 3
> pola i wtedy się nie nakładają.
Nie do końca. Żadne rozsądne miasto nie będzie korzystać z całego
dostępnego obszaru. Ale mi jakoś odległości 4-6 wychodziły naturalnie -
z rozłożenia resourców.
> A co do liczby, potem zaczyna gwałtownie
> spadać poziom Szczęścia, więc wydaje mi się, że 6-7 to chyba sensowne
> maksimum? Jak to jest u Was?
To będzie bardzo zależeć od poziomu trudności. Plus każda sytuacja z
surowcami, zablokowaniem, ciężko się powstrzymać od założenia...
> - Czy ja dobrze widzę, że utrzymanie jednego pola z drogą kosztuje 1 szt
> złota na turę? To przy 3 miastach połączonych ze stolicą w kształcie
> litery V możemy mieć już -10 szt złota na turę? Co to za koszmarne ceny?
> Łączycie wszystkie miasta ze stolicą drogami?
W pewnym momencie na pewno. Koleje dwa razy tyle.
gacek
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-05 19:45:59 - Yakhub
> Witam,
>
> mam kilka pytań dla tych, którzy już grają. Sam zaczynałem grę już
> kilkakrotnie, za każdym razem bogatszy o nowe doświadczenia. Wciąż
> jednak mam sporo wątpliwości:
To ja się jeszcze podepnę pod wątek:
- Kto płaci za drogi, które są wybudowane na neutralnym terytorium?
--
Yakhub
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-08 03:02:18 - dziki
> - Nie mogę znaleźć w Civilopedii żadnych informacji o tym, czy
> utrzymywanie jednostek wojskowych i cywilnych kosztuje. Miałem np. 5
> workerów, którzy już zrobili swoje wszędzie i 3 zlikwidowałem, ale nie
> zauważyłem zmiany w przychodach w złocie.
Jak zaczalem kasowac workerow to w pewnym momencie mi koszty spadly.
Po kasacji kolejnego juz nie takze podejrzewam, ze dla danej ilosci
miast jest przypisana jakas ich liczba, ktorej przekroczenie generuje
dodatkowe koszty.
Wogole to jest wkurzajace, ze nigdzie nie ma opisanych kosztow jakie
generuja poszczegolne jednostki. Odnosze wrazenie, ze czesc rzeczy w
tej czesci zostala specjalnie ukryta i splycona, zeby moze nowych
graczy komplikacja nie zrazac, a jak sie czlowiek wglebi to nie wie
czesto gesto co sie z czego bierze.
Draznia tez drobne bugi i niedorobki. W dyplomacji nie mozna juz
zobaczyc jakie zasoby ew. chce jakas nacja; widac tylko to co ma na
wymiane.
Raz chcialem uzyskac zwyciestwo dyplomatyczne i brakowalo mi jednego
glosu. Jedno miasto panstwo bylo sojusznikiem Grecji i to na nia
oddaloby glos. Oczywiscie nie jest przewidziane zeby zmusic Grecje by
zerwala ten sojusz. Ja bym sobie wtedy to miasto podkupil i uzyskal
jego glos. Figa z makiem. Niektore koszty biora sie z kosmosu, lub nie
zgadzaja sie z tym co jest napisane w instrukcji. Np wiecznie mialem
jakis koszt dyplomacji na ture, choc ani instrukcja, ani civilopedia
nic o nim nie mowia (oczywiscie nie placilem nic zadnemu innemu
panstwu co ture za jakis deal). Jest tego sporo wiecej, ale pewnie w
osobnym watku juz ktos o tym pisal, a nie mialem czasu go czytac.
> - Jaką stosujecie strategię jak chodzi o liczbę miast i odległość między
> nimi? Czytałem, że optymalnie jest to 6 pól, gdyż zasięg miasta to 3
> pola i wtedy się nie nakładają. A co do liczby, potem zaczyna gwałtownie
> spadać poziom Szczęścia, więc wydaje mi się, że 6-7 to chyba sensowne
> maksimum? Jak to jest u Was?
raczej nigdy nie bedziesz mial miasta, ktore bedzie korzystac ze
wszystkich pol wokol. Raz, ze nie kazdy hex jest atrakcyjny, a wiec
zysk z jego uzytkowania nie jest wspolmierny do poniesionych kosztow
(glownie obnizenie szczescia, z kazdym obywatelem, ale praca na hexie,
na ktorym sa np 2 jablka tez wiekszego sensu nie ma), dwa, ze miasta
im wieksze rozwijaja sie wolniej.
Poza tym zwiekszenie ilosci miast powoduje zwiekszenie ilosci kultury
potrzebnej do zakupu nowej polityki tak wiec jesli chcesz osiagnac
zwyciestwo kulturalne to od pewnego momentu w grze nie oplaca sie
zdobywac/budowac nowych miast.
> - Nie mogę za bardzo rozgryźć tego, jak działa Żelazo. Niby mam 4 punkty
> żelaza z kopalń, ale jednocześnie jest informacja, że użyto czterech. Co
> tu jest grane? To nie przyrasta jak złoto? Modernizacja jednostek zjadła
> żelazo na dobre? Nie rozumiem...
niektore jednostki potrzebuja okreslonego zasobu; czyli majac np 3 alu
mozesz zbudowac tylko 3 czolgi.
> - Czy ja dobrze widzę, że utrzymanie jednego pola z drogą kosztuje 1 szt
> złota na turę? To przy 3 miastach połączonych ze stolicą w kształcie
> litery V możemy mieć już -10 szt złota na turę? Co to za koszmarne ceny?
> Łączycie wszystkie miasta ze stolicą drogami?
laczenie od razu nowo wybudowanego/zdobytego miasta, ktore jest bardzo
oddalone nie jest dobrym pomyslem. Dopiero jak sie troche rozwinie to
mozna to zrobic. Wtedy zyski ze szlaku handlowego beda wieksze niz
koszt utrzymania drogi. Niestety instrukcja nie okresla precyzyjnie
jak jest liczony ten zysk; wspomina tylko o wielkosci miasta AFAIR.
Poza tym miasta nadmorskie jesli sie w nich wybuduje (port albo
przystan - teraz nie pamietam) to moga ustanowic szlak handlowy przez
inne miasto na wybrzezu jesli to polaczone jest droga ze stolica.
Niestety takich mykow nie mozna juz stosowac jesli chce sie korzystac
w pelni z dobrodziejstw, ktore daje wybodowanie torow.
pozdrawiam,
dziki.
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-08 23:42:59 - Goomich
> Raz chcialem uzyskac zwyciestwo dyplomatyczne i brakowalo mi jednego
> glosu. Jedno miasto panstwo bylo sojusznikiem Grecji i to na nia
> oddaloby glos. Oczywiscie nie jest przewidziane zeby zmusic Grecje
> by zerwala ten sojusz. Ja bym sobie wtedy to miasto podkupil i
> uzyskal jego glos. Figa z makiem.
A nie mogłeś go po prostu podkupić?
> niektore jednostki potrzebuja okreslonego zasobu; czyli majac np 3
> alu mozesz zbudowac tylko 3 czolgi.
Ale za to przewypaśne. Można też zbudować 3 tanki za 3 ropy i kupić
upgrade do modernów. BTW jakaś ta piechota zmechanizowana strasznie słaba
jest. Niby mają taką samą siłe jak tanki, a padają jakmuch w walce z
riflemenami.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-11 11:48:42 - Jader
> upgrade do modernów. BTW jakaś ta piechota zmechanizowana strasznie słaba
> jest. Niby mają taką samą siłe jak tanki, a padają jakmuch w walce z
> riflemenami.
Hm... ciekawa sprawa, bo u mnie piechota zmechanizowana zmiatała
wszystko, łącznie z tankami. Może tu też jest jakiś nieznany czynnik.
Faktycznie wkurzające są te ukryte (lub mało widoczne) mechanizmy.
Trzeba poczekać na jakieś dobre mody czy dodatki, bo tak na razie, to po
jednej grze nie bardzo jest po co grać ponownie.
Jader
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-11 11:49:24 - dziki
> > Raz chcialem uzyskac zwyciestwo dyplomatyczne i brakowalo mi jednego
> > glosu. Jedno miasto panstwo bylo sojusznikiem Grecji i to na nia
> > oddaloby glos. Oczywiscie nie jest przewidziane zeby zmusic Grecje
> > by zerwala ten sojusz. Ja bym sobie wtedy to miasto podkupil i
> > uzyskal jego glos. Figa z makiem.
>
> A nie mogłeś go po prostu podkupić?
juz nie pamietam sytuacji, ale nie moglem tzn tak to jakos wykminilem,
ze jakby zerwali sojusz z Grecja to moglbym.
> Ale za to przewypaśne. Można też zbudować 3 tanki za 3 ropy i kupić
> upgrade do modernów. BTW jakaś ta piechota zmechanizowana strasznie słaba
> jest. Niby mają taką samą siłe jak tanki, a padają jakmuch w walce z
> riflemenami.
ale tanki lepiej sprawdzaja sie na otwartych przestrzeniach, zreszta w
lesie chyba tez. Poza tym ufortyfikowany rifleman w gorach to juz ma
1.88 * 25CS (nie liczas modyfikatorow z awansu, flanki, czy wielkiego
generala w poblizu)
pozdrawiam,
dziki.
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-11 12:16:55 - Goomich
news:8b887101-dfc9-4e11-b196-e01338d75668@l35g2000vbr.googlegroups.com:
> juz nie pamietam sytuacji, ale nie moglem tzn tak to jakos
> wykminilem, ze jakby zerwali sojusz z Grecja to moglbym.
Sojusz zależy od tego kto ma dłuższego paska. Pasek miłości napełniasz
sypiąc w nich kasą, albo robiąc jakieś questy. I yle. Do zabawy z CSami
polecam złapanie pierwszych 3 perków z patronage.
> ale tanki lepiej sprawdzaja sie na otwartych przestrzeniach,
Przeciez pisałem, że mech inf nigdzie mi się nie sprawdza. :P
> zreszta
> w lesie chyba tez. Poza tym ufortyfikowany rifleman w gorach
Nie byłem taki głupi, żeby atakowac ufortyfikowanych riflemanów w górach.
Wszystkie straty miałem w wyniku ich ataku. Ja jak ataku, to najpierw
zmiekczam cel za pomoca B2, battleshipeami, czasem artylerią (jak jakimś
cudem dojedzie na front).
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-11 08:29:12 - Yakhub
> On 4 Paź, 09:57, Kenjiro
>
>> - Nie mogę znaleźć w Civilopedii żadnych informacji o tym, czy
>> utrzymywanie jednostek wojskowych i cywilnych kosztuje. Miałem np. 5
>> workerów, którzy już zrobili swoje wszędzie i 3 zlikwidowałem, ale nie
>> zauważyłem zmiany w przychodach w złocie.
> Wogole to jest wkurzajace, ze nigdzie nie ma opisanych kosztow jakie
> generuja poszczegolne jednostki. Odnosze wrazenie, ze czesc rzeczy w
> tej czesci zostala specjalnie ukryta i splycona, zeby moze nowych
> graczy komplikacja nie zrazac, a jak sie czlowiek wglebi to nie wie
> czesto gesto co sie z czego bierze.
Mam to samo. Co chwilę łapię się na tym, że próbuję na piechotę policzyć
coś, co mechanika gry liczy sama - i za każdym razem irytuję się, że nie
wyszło mi tyle samo (bo gra wprowadza gdzieś jakieś niejawne modyfikatory).
Jakoś w czwórce to wszystko było dużo bardziej przejżyste.
--
Yakhub
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-11 12:01:41 - dziki
> Mam to samo. Co chwilę łapię się na tym, że próbuję na piechotę policzyć
> coś, co mechanika gry liczy sama - i za każdym razem irytuję się, że nie
> wyszło mi tyle samo (bo gra wprowadza gdzieś jakieś niejawne modyfikatory).
>
> Jakoś w czwórce to wszystko było dużo bardziej przejżyste.
mnie najbardziej rozwala koszt dyplomacji, ktory nie wiem skad sie
bierze, a na ture nikomu nic nie placilem. IV byla bardzo dokladnie
opisana (z tymze jak ja kupilem z rok temu to juz miala finalny
patch). Mimo tych wszystkich drobnych niedorobek (ktorych ja
zauwazylem znacznie wiecej) to calkiem dobra gra. Mnie te niedorobki
draznia jednak na tyle, ze poczekam na jakiegos porzadnego moda, albo
patcha. Cieszy natomiast, ze samuraj w miescie juz mieczykiem nie
zetnie atakujacego helikoptera jak to mialo miejsce w IVce.
pozdrawiam,
dziki.
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-12 12:51:44 - kamil
dziki
news:cbf06f90-3309-4e99-8de2-b09e1b8a9f37@k13g2000vbq.googlegroups.com...
> On 11 Paź, 08:29, Yakhub
>
>> Mam to samo. Co chwilę łapię się na tym, że próbuję na piechotę policzyć
>> coś, co mechanika gry liczy sama - i za każdym razem irytuję się, że nie
>> wyszło mi tyle samo (bo gra wprowadza gdzieś jakieś niejawne
>> modyfikatory).
>>
>> Jakoś w czwórce to wszystko było dużo bardziej przejżyste.
>
> mnie najbardziej rozwala koszt dyplomacji, ktory nie wiem skad sie
> bierze, a na ture nikomu nic nie placilem. IV byla bardzo dokladnie
> opisana (z tymze jak ja kupilem z rok temu to juz miala finalny
> patch). Mimo tych wszystkich drobnych niedorobek (ktorych ja
> zauwazylem znacznie wiecej) to calkiem dobra gra. Mnie te niedorobki
> draznia jednak na tyle, ze poczekam na jakiegos porzadnego moda, albo
> patcha. Cieszy natomiast, ze samuraj w miescie juz mieczykiem nie
> zetnie atakujacego helikoptera jak to mialo miejsce w IVce.
Calkiem szybko uwineli sie z takim absurdem, niecale 19 lat i poprawione. ;)
Pozdrawiam
Kamil
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-12 12:55:20 - Goomich
news:i91ek1$ml0$1@inews.gazeta.pl:
> Calkiem szybko uwineli sie z takim absurdem, niecale 19 lat i
> poprawione. ;)
Co to jest w porównaniu do 6000 lat naszej (nomen omen) cywilizacji?
Mniej niż jedna tura na początku. :P
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl UIN: 6750153
To Win Without Fighting is Best - Sun Tzu
Screw that - Eve Community
[ORT] Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-19 22:23:44 - Przemysław Ryk
(ciach...)
> draznia jednak na tyle, ze poczekam na jakiegos porzadnego moda, albo
^^^^^^^^^^
Następny cholera zamach na moje oczy robi...
--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Kiedy kobieta nie ma racji pierwsza rzecz, którą należy zrobić, to ]
[ natychmiast ją przeprosić. (Oscar Wilde) ]
Re: [ORT] Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-19 22:55:46 - Rais
> Dnia Mon, 11 Oct 2010 03:01:41 -0700 (PDT), dziki napisał(a):
>
> (ciach...)
>> draznia jednak na tyle, ze poczekam na jakiegos porzadnego moda, albo
> ^^^^^^^^^^
>
> Następny cholera zamach na moje oczy robi...
>
Ale, że o co się rozchodzi?
Pożąda porządnego moda. Tak to zrozumiałem.
--
Re: [ORT] Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-20 01:17:01 - Przemysław Ryk
>> (ciach...)
>>> draznia jednak na tyle, ze poczekam na jakiegos porzadnego moda, albo
>> ^^^^^^^^^^
>>
>> Następny cholera zamach na moje oczy robi...
>
> Ale, że o co się rozchodzi?
>
> Pożąda porządnego moda. Tak to zrozumiałem.
No i wychodzi na to, że faktycznie muszę sobie odwyk od grup zrobić, bo sam
już kretynieję. :(
--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ House: Sign on the door says Closed for private event. Cuddy: You're ]
[ alone.House: How much more private can you get? (House M.D. 4x09 Games)]
Re: [ORT] Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-20 03:01:50 - mrmisio
> sam
> już kretynieję. :(
>
Witaj w grupie ;)
[ORT] Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-19 22:23:44 - Przemysław Ryk
(ciach...)
> Jakoś w czwórce to wszystko było dużo bardziej przejżyste.
^^^^^^^^^^
Wajegokudłatamać...
--
[ Przemysław Maverick Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Według najnowszych wyliczeń naszych statystyków 23 procent kobiet, które ]
[ zostały porzucone, opycha się lodami. Pozostałe 77 procent zostało ]
[ porzucone, ponieważ opychało się lodami. (Jay Leno Show, JoeMonster.org) ]
Re: [ORT] Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-19 22:40:01 - mrmisio
> Dnia Mon, 11 Oct 2010 08:29:12 +0200, Yakhub napisał(a):
>
> (ciach...)
>> Jakoś w czwórce to wszystko było dużo bardziej przejżyste.
> ^^^^^^^^^^
>
> Wajegokudłatamać...
>
Widze, ze zaczynasz uzywac Move ;)
Re: [ORT] Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-20 07:15:45 - Yakhub
> Dnia Mon, 11 Oct 2010 08:29:12 +0200, Yakhub napisał(a):
>
> (ciach...)
>> Jakoś w czwórce to wszystko było dużo bardziej przejżyste.
> ^^^^^^^^^^
>
> Wajegokudłatamać...
Przepraszam. Poprawię się:
Przejrzyste. Przejrzyste. Przejrzyste. Przejrzyste. Przejrzyste.
Przejrzyste. Przejżyste. Przejżyste. Przejżyste. Przejżyste.
--
Yakhub
Re: [ORT] Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-20 08:00:49 - Goomich
> Dnia Tue, 19 Oct 2010 22:23:44 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
>
>> Dnia Mon, 11 Oct 2010 08:29:12 +0200, Yakhub napisał(a):
>>
>> (ciach...)
>>> Jakoś w czwórce to wszystko było dużo bardziej przejżyste.
>> ^^^^^^^^^^
>>
>> Wajegokudłatamać...
>
> Przepraszam. Poprawię się:
>
> Przejrzyste. Przejrzyste. Przejrzyste. Przejrzyste. Przejrzyste.
> Przejrzyste. Przejżyste. Przejżyste. Przejżyste. Przejżyste.
Bszeiszyzde.
--
Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu UIN: 6750153
We are the revolutionaries. We are the usurpers to heavenly thrones.
We are the enemies of the gods.
Re: CIV 5 - kilka pytań do już grających
2010-10-08 03:03:05 - dziki
> - Nie mogę znaleźć w Civilopedii żadnych informacji o tym, czy
> utrzymywanie jednostek wojskowych i cywilnych kosztuje. Miałem np. 5
> workerów, którzy już zrobili swoje wszędzie i 3 zlikwidowałem, ale nie
> zauważyłem zmiany w przychodach w złocie.
Jak zaczalem kasowac workerow to w pewnym momencie mi koszty spadly.
Po kasacji kolejnego juz nie takze podejrzewam, ze dla danej ilosci
miast jest przypisana jakas ich liczba, ktorej przekroczenie generuje
dodatkowe koszty.
Wogole to jest wkurzajace, ze nigdzie nie ma opisanych kosztow jakie
generuja poszczegolne jednostki. Odnosze wrazenie, ze czesc rzeczy w
tej czesci zostala specjalnie ukryta i splycona, zeby moze nowych
graczy komplikacja nie zrazac, a jak sie czlowiek wglebi to nie wie
czesto gesto co sie z czego bierze.
Draznia tez drobne bugi i niedorobki. W dyplomacji nie mozna juz
zobaczyc jakie zasoby ew. chce jakas nacja; widac tylko to co ma na
wymiane.
Raz chcialem uzyskac zwyciestwo dyplomatyczne i brakowalo mi jednego
glosu. Jedno miasto panstwo bylo sojusznikiem Grecji i to na nia
oddaloby glos. Oczywiscie nie jest przewidziane zeby zmusic Grecje by
zerwala ten sojusz. Ja bym sobie wtedy to miasto podkupil i uzyskal
jego glos. Figa z makiem. Niektore koszty biora sie z kosmosu, lub nie
zgadzaja sie z tym co jest napisane w instrukcji. Np wiecznie mialem
jakis koszt dyplomacji na ture, choc ani instrukcja, ani civilopedia
nic o nim nie mowia (oczywiscie nie placilem nic zadnemu innemu
panstwu co ture za jakis deal). Jest tego sporo wiecej, ale pewnie w
osobnym watku juz ktos o tym pisal, a nie mialem czasu go czytac.
> - Jaką stosujecie strategię jak chodzi o liczbę miast i odległość między
> nimi? Czytałem, że optymalnie jest to 6 pól, gdyż zasięg miasta to 3
> pola i wtedy się nie nakładają. A co do liczby, potem zaczyna gwałtownie
> spadać poziom Szczęścia, więc wydaje mi się, że 6-7 to chyba sensowne
> maksimum? Jak to jest u Was?
raczej nigdy nie bedziesz mial miasta, ktore bedzie korzystac ze
wszystkich pol wokol. Raz, ze nie kazdy hex jest atrakcyjny, a wiec
zysk z jego uzytkowania nie jest wspolmierny do poniesionych kosztow
(glownie obnizenie szczescia, z kazdym obywatelem, ale praca na hexie,
na ktorym sa np 2 jablka tez wiekszego sensu nie ma), dwa, ze miasta
im wieksze rozwijaja sie wolniej.
Poza tym zwiekszenie ilosci miast powoduje zwiekszenie ilosci kultury
potrzebnej do zakupu nowej polityki tak wiec jesli chcesz osiagnac
zwyciestwo kulturalne to od pewnego momentu w grze nie oplaca sie
zdobywac/budowac nowych miast.
> - Nie mogę za bardzo rozgryźć tego, jak działa Żelazo. Niby mam 4 punkty
> żelaza z kopalń, ale jednocześnie jest informacja, że użyto czterech. Co
> tu jest grane? To nie przyrasta jak złoto? Modernizacja jednostek zjadła
> żelazo na dobre? Nie rozumiem...
niektore jednostki potrzebuja okreslonego zasobu; czyli majac np 3 alu
mozesz zbudowac tylko 3 czolgi.
> - Czy ja dobrze widzę, że utrzymanie jednego pola z drogą kosztuje 1 szt
> złota na turę? To przy 3 miastach połączonych ze stolicą w kształcie
> litery V możemy mieć już -10 szt złota na turę? Co to za koszmarne ceny?
> Łączycie wszystkie miasta ze stolicą drogami?
laczenie od razu nowo wybudowanego/zdobytego miasta, ktore jest bardzo
oddalone nie jest dobrym pomyslem. Dopiero jak sie troche rozwinie to
mozna to zrobic. Wtedy zyski ze szlaku handlowego beda wieksze niz
koszt utrzymania drogi. Niestety instrukcja nie okresla precyzyjnie
jak jest liczony ten zysk; wspomina tylko o wielkosci miasta AFAIR.
Poza tym miasta nadmorskie jesli sie w nich wybuduje (port albo
przystan - teraz nie pamietam) to moga ustanowic szlak handlowy przez
inne miasto na wybrzezu jesli to polaczone jest droga ze stolica.
Niestety takich mykow nie mozna juz stosowac jesli chce sie korzystac
w pelni z dobrodziejstw, ktore daje wybodowanie torow.
pozdrawiam,
dziki.