TDU vs. TDU 2
2011-03-19 11:47:54 - Pawel 'Jarod'
Minął tydzień od premiery TDU2. Przed ewentualnym zakupem chciałem
zapytać o Wasze opinie. Jakie + i - ma druga część w odniesieniu
do pierwszej?
Pzdr
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-19 12:44:53 - Jakub Mateja
Użytkownik Pawel 'Jarod'
wiadomości news:im255a.3h0.1@jarod.overmind...
> Witam
>
> Minął tydzień od premiery TDU2. Przed ewentualnym zakupem chciałem
> zapytać o Wasze opinie. Jakie + i - ma druga część w odniesieniu
> do pierwszej?
>
Miesiac :)
Gra naprawde swietna z jedna gigantyczna wada, od ktorej zaczne.
Momentami mialem wrazenie, ze gra powinna sie nazywac nie TDU a PTFDS (=Pass
the fucking driving school), bo najwieksza zmora gry sa szkoly jazdy, ktore
trzeba zaliczyc, aby odblokowac wlasciwe wyscigi. Przy czym wyscigi trybu
kariery sa banalnie proste i zalicza sie je za pierwszym, gora drugim razem,
natomiast nad szkolami jazdy czlowiek sie meczy i meczy i meczy calymi
dniami.
Dla przykladu: zeby zaliczyc szkole jazdy kategorii A3-A2 (dla samochodow
wyscigowych) potrzebowalem jakichs 50 podejsc rozlozonych na prawie tydzien
i naklalem sie jak rzadko kiedy. Natomiast same zawody szczebla A3-A2 (na
ktore skladalo sie 16 wyscigow) zaliczylem w niespelna godzine.
Wniosek taki, ze komus tam w Eden Games cos sie niezle popieprzylo z
proporcjami. Szkola jazdy jako cos na ksztalt tutorialu powinna byc milym i
gladkim wprowadzeniem w tajniki kierowania samochodami danej kategori a nie
totalna katorga.
Troche skopany jest system kolizji. Zgadnijcie co sie dzieje jak sie wjedzie
dwutonowa terenowka w zywoplot przy predkosci 150 km/h? Otoz odrzuca nas od
tegoz zywoplotu na pare metrow jak jakas gumowa pilke. Ale jak tym samym
samochodem zderzymy sie frontalnie z nadjezdzajacym z naprzeciwka wozem,
jadacym rownie szybko jak my - o dziwo nie dzieje sie nic, tzn. oba wozy po
prostu sie zatrzymuja i tyle ...
Mialem pewne zastrzezenia, co do zachowania sie niektorych samochodow na
drodze, ale ogolnie jest ok. Tymi, ktore sie zle prowadzi, po prostu nie
jezdzilem.
I to tyle jesli chodzi o minusy. Sa to spore minusy, skutecznie
zniechecajace niekiedy do jazdy, ale ... ALE ...
mimo to TDU2 jest po prostu NIESAMOWICIE grywalna i wrecz uzalezniajaca.
Wynika to z tego, ze mamy wielki, otwarty swiat, w ktorym jest mnostwo do
zrobienia i odkrycia, a przede wszystkim z tego, ze tak naprawde gra odkrywa
swoje prawdziwe oblicze w trybie multiplayer i wspolzawodnictwie z innymi
zywymi graczami.
Jak mamy dosyc wyscigow, mozemy skupic sie na freeridzie i poodkrywac wyspy,
porobic zdjecia, poszukac nowych drog itd. Za to wszystko dostaje sie kase i
awansuje na kolejne poziomy. Jak mamy dosc samochodow w ogole, mozemy
odwiedzic ktorys ze sklepow, fryzjerow, klinik plastycznych i popracowac nad
naszym awatarem - tu przejawia sie simsowaty wymiar gry :)
Jesli nam nie zalezy jak sie prezentuje awatar mozemy udac sie do warsztatow
i popracowac nad wygladem naszych ulubionych wozow. Poza tuningiem mozemy
dowlnie malowac i obklejac wzorami nasz samochod - mozliwosci sa
nieskonczone.
Jezdzac przez miasta i bezdroza spotyka sie innych graczy, ktorym wystarczy
zamrugac swiatlami, by sie poscigac, a jak ktos woli wspolzawodnictwo z
wieksza iloscia osob na wlasnych warunkach, zawsze moze wymyslic sobie
wlasna trase, ustalic kategorie wozu, ruch na drodze itp, itd i zalozyc
wlasny wyscig.
Sila TDU2 jest zdecydowanie roznorodnosc i gdyby nie te potworne szkoly
jazdy dalbym grze bez wahania 10/10. Coz, milion przeklenstw wyslanych pod
adresem producentow, sprawia ze dopoki tfurcy jakims patchem nie obniza
poziomu trudnosci tych @$#!!!! szkol, gra dostaje ode mnie 7/10 za kampanie.
Ale na szczecie nie trzeba jej konczyc, by w pelni cieszyc sie muliplayerem.
Jakub M.
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-19 23:09:42 - SirMike
> Użytkownik Pawel 'Jarod'
> wiadomości news:im255a.3h0.1@jarod.overmind...
>> Witam
>>
>> Minął tydzień od premiery TDU2. Przed ewentualnym zakupem chciałem
>> zapytać o Wasze opinie. Jakie + i - ma druga część w odniesieniu
>> do pierwszej?
>>
> Gra naprawde swietna z jedna gigantyczna wada, od ktorej zaczne.
> Momentami mialem wrazenie, ze gra powinna sie nazywac nie TDU a PTFDS (=Pass
> the fucking driving school), bo najwieksza zmora gry sa szkoly jazdy, ktore
> trzeba zaliczyc, aby odblokowac wlasciwe wyscigi. Przy czym wyscigi trybu
> kariery sa banalnie proste i zalicza sie je za pierwszym, gora drugim razem,
> natomiast nad szkolami jazdy czlowiek sie meczy i meczy i meczy calymi
> dniami.
To pada / kierownice podłącz i graj jak człowiek :) Nie wiem co w tym
driving school takiego trudnego, serio :/
--
SirMike
dubscore.pl
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-20 09:35:53 - Jakub Mateja
Użytkownik SirMike
news:im39j3$8gk$1@news.dialog.net.pl...
> On 2011-03-19 12:44, Jakub Mateja wrote:
>> Użytkownik Pawel 'Jarod'
>> wiadomości news:im255a.3h0.1@jarod.overmind...
>>> Witam
>>>
>>> Minął tydzień od premiery TDU2. Przed ewentualnym zakupem chciałem
>>> zapytać o Wasze opinie. Jakie + i - ma druga część w odniesieniu
>>> do pierwszej?
>>>
>> Gra naprawde swietna z jedna gigantyczna wada, od ktorej zaczne.
>> Momentami mialem wrazenie, ze gra powinna sie nazywac nie TDU a PTFDS
>> (=Pass
>> the fucking driving school), bo najwieksza zmora gry sa szkoly jazdy,
>> ktore
>> trzeba zaliczyc, aby odblokowac wlasciwe wyscigi. Przy czym wyscigi trybu
>> kariery sa banalnie proste i zalicza sie je za pierwszym, gora drugim
>> razem,
>> natomiast nad szkolami jazdy czlowiek sie meczy i meczy i meczy calymi
>> dniami.
>
> To pada / kierownice podłącz i graj jak człowiek :) Nie wiem co w tym
> driving school takiego trudnego, serio :/
Moze dlatego, ze grasz na padzie/kierownicy? ;)
O tym ze problem istnieje swiadcza setki wypowiedzi na forach, pochodzace od
zdesperowanych osob, ktore utknely na ktorejs ze szkol, na ogol wlasnie na
A3-A2.
Czysto subiektywnie uwazam, ze problem jest w czterech czynnikach:
- brak pelnego wspomagania
- wygorowane wymagania czasowe - nawet najtrudniejsze czasowki w koncowych
wyscigach Pucharu Ibizy i Hawajow nie sa tak skapo obliczone jak czasowki w
szkolach jazdy. Wiekszosc tras, gdzie tykal zegar, ukonczylem z 4-5
sekundowa rezerwa przy pierwszym podejsciu. W szkolach jazdy udalo mi sie co
do tysiecznej sekundy przy piecdziesiatym :(
- Chory dobor samochodow. W probach, gdzie liczy sie subtelnosc i precyzyjne
obliczenie kata skretu trzeba meczyc sie takim Dodge Viperem, ktory ma tyle
gracji i swobody ruchu, co stuletnia baletnica.
- absurdalne zachowanie samochodow. Co ciekawe, te same samochody zachowuja
sie zupelnie inaczej w szkole jazdy i w normalnym srodowisku gry. Wozy,
ktore podczas zwyklych zawodow prowadzi sie calkiem, calkiem, w szkole jazdy
ni stad ni zowad same skrecaja, obracaja sie o 360 stopni podczas LEKKIEGO
dodawania gazu, wpadaja w poslizgi itd, itp. A kiedy juz stana, to czesto
nie sposob nimi ponownie ruszyc, bo konczy sie to kreceniem wokol wlasnej
osi.
Sumujac frustracje wynikajaca z tych czterech punktow, cos trudnego w tych
szkolach jazdy jednak musi byc -przyznaje, ze byc moze tylko dla osob,
grajacych na klawiaturze :(
Jakub
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-20 12:37:22 - Pawel 'Jarod'
Poprawili chociaż zachowanie samochodu przy zjeździe z podjazdów?
Chodzi mi o skakanie samochodu, które przy dużej prędkości najczęściej
kończyło się zaliczeniem pobocza?
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-20 15:29:30 - Jakub Mateja
Użytkownik Pawel 'Jarod'
wiadomości news:im4se3.3gc.1@jarod.overmind...
> [cut]
>
> Poprawili chociaż zachowanie samochodu przy zjeździe z podjazdów?
> Chodzi mi o skakanie samochodu, które przy dużej prędkości najczęściej
> kończyło się zaliczeniem pobocza?
Pare dni temu gra zaktualizowala sie o kolejny, prawie 30megowy patch, ale
nie wiem, co on zmienil. Podczas grania nie zauwazylem zadnych zmian.
Ale to o czym piszesz z podjazdami akurat mi nie przeszkadzalo. Imho zwykla
ostroznosc nakazuje raptownie zmniejszyc predkosc przed wzniesieniami, kiedy
nie widac, co jest po drugiej stronie, a minimapa jasno wskazuje, ze nalezy
spodziwac sie zakretu. Nic dziwnego, ze Woz skacze i laduje na poboczu,
jesli sie jedzie w takiej sytuacji 200+ km/h. :)
Jakub
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-20 16:29:10 - Pawel 'Jarod'
> Pare dni temu gra zaktualizowala sie o kolejny, prawie 30megowy patch, ale
> nie wiem, co on zmienil. Podczas grania nie zauwazylem zadnych zmian.
> Ale to o czym piszesz z podjazdami akurat mi nie przeszkadzalo. Imho zwykla
> ostroznosc nakazuje raptownie zmniejszyc predkosc przed wzniesieniami, kiedy
> nie widac, co jest po drugiej stronie, a minimapa jasno wskazuje, ze nalezy
> spodziwac sie zakretu. Nic dziwnego, ze Woz skacze i laduje na poboczu,
> jesli sie jedzie w takiej sytuacji 200+ km/h. :)
Bzduuurraaa! Jak widać prostą drogę na minimapie to gaz do dechy! ;-).
Wydaje mi się, że się nie zrozumieliśmy. To, że przy dużej prędkości samochód
wyskakuje w powietrze, a nie jest przyklejony do asfaltu to normalne. Chodzi
mi o to, jak po wyskoku (przy podjeżdżaniu pod wzniesienia też) fura ląduje
kwadratowo na asfalcie wykonując kilka kwadratowych podskoków. Jeśli
między jednym,a drugim przeskokiem mocno skręcimy kierownice, najprawdopodobniej
skończy się to utratą kontroli nad pojazdem. Poprawili to czy nie?
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-20 13:55:53 - SirMike
> Sumujac frustracje wynikajaca z tych czterech punktow, cos trudnego w tych
> szkolach jazdy jednak musi byc -przyznaje, ze byc moze tylko dla osob,
> grajacych na klawiaturze :(
To musi być kwestia kontrolera, tym bardziej, że w szkołach jazdy
wspomagacze są zawsze wyłączone. Chciałem grę sprzedać w pizdu, ale po
podłączeniu pada okazało się, że jest świetna i sama jazda sprawia mi
taką frajdę, że co chwila pomykam po Hawajach / Ibizie.
Szkoda tylko, że kokpit tak spieprzyli :(
--
SirMike
dubscore.pl
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-20 14:40:08 - kiszony
> Szkoda tylko, że kokpit tak spieprzyli :(
Nie gram w ścigałki ale TDU jest wyjątkiem i tak z ciekawości: co Ci nie
pasuje w tam w kokpicie?
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-20 18:03:51 - SirMike
> W dniu 2011-03-20 13:55, SirMike pisze:
>
>> Szkoda tylko, że kokpit tak spieprzyli :(
>
> Nie gram w ścigałki ale TDU jest wyjątkiem i tak z ciekawości: co Ci nie
> pasuje w tam w kokpicie?
To, że podczas pokonywania zakrętów czy wyprzedzania przesuwa się też
głowa kierowcy. Nie wiadomo jak skontrować i czy już wpadliśmy w poślizg
czy nie.
--
SirMike
dubscore.pl
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-23 00:12:34 - Thomas
Użytkownik SirMike
news:im5c1l$93k$1@news.dialog.net.pl...
> On 2011-03-20 14:40, kiszony wrote:
>> W dniu 2011-03-20 13:55, SirMike pisze:
>>
>>> Szkoda tylko, że kokpit tak spieprzyli :(
>>
>> Nie gram w ścigałki ale TDU jest wyjątkiem i tak z ciekawości: co Ci nie
>> pasuje w tam w kokpicie?
>
> To, że podczas pokonywania zakrętów czy wyprzedzania przesuwa się też
> głowa kierowcy. Nie wiadomo jak skontrować i czy już wpadliśmy w poślizg
> czy nie.
Hmm.. CZy w TDU tez tak nie bylo czasem?
Thomas
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-20 18:29:50 - Kamil
Dzięki za szczegóły, już wiem żeby się od tej gry trzymac z daleka. :)
--
Pozdrawiam
Kamil
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-19 13:05:42 - klub44
> Witam
>
> Minął tydzień od premiery TDU2. Przed ewentualnym zakupem chciałem
> zapytać o Wasze opinie. Jakie + i - ma druga część w odniesieniu
> do pierwszej?
>
> Pzdr
Z plusow to raczej nic godnego uwagi, a minusow to az szkoda wyliczac.
Premiera byla miesiac temu, mimo kilku patchy gra jest jak dla mnie
nadal wersja beta.
na minus
- za duzo simsow
- badziewna animacja wyzej wymienionych
- wyczuwalnie mniej samochodow niz w 1 czesci
- brak motorow
- nudne trasy offroad, ktore trzeba wszystkie odkryc, zeby zrobic 100%
- problemy z kasynem i autkami z preordera (moj pojawil sie w grze po
tygodniu od zarejestrowania)
- gra nie wykrywa duzej ilosci kierownic i padow, problemy z ustawieniem
deadzone i sensitiwe
- brak Force feedback (to mozna policzyc jako 3 minusy)
- tylko 2 stacje radiowe, brak stworzenia wlasnej stacji
- u mnie po drugim patchu FPSy spadly o 50% (teraz mam od 15 do 30 max)i
przez to gra wyladowala w poczekalni
- grafika otoczenia jak dla mnie taka sam jak w TDU1
- badziewne wnetrza samochodow, brak ustawienia fotela
- szkoly jazdy - musisz ukonczyc trening dla danej klasy aut, aby
odblokowac dla nich wyscigi
- system wyscigow - teraz masz punkty w ktorych odbywa sie cala seria
wyscigow, po wygraniu nie mozna ich powtorzyc np inna fura
plusy
+ dwie wyspy
+ ladne modele furek
Wiecej nie pamietam :p na razie nie gram, raz na tydziem wlacze, sciagne
patcha i sprawdze co poprawili. Jak dla mnie na razie za malo.
Ogolnie ta gra to fail roku, nie ma takiej frajdy jak w TDU1.
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-19 13:47:02 - Jakub Mateja
Użytkownik klub44
news:im266l$2rf$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-03-19 10:47, Pawel 'Jarod' pisze:
>> Witam
>>
>> Minął tydzień od premiery TDU2. Przed ewentualnym zakupem chciałem
>> zapytać o Wasze opinie. Jakie + i - ma druga część w odniesieniu
>> do pierwszej?
>>
>> Pzdr
>
> Z plusow to raczej nic godnego uwagi, a minusow to az szkoda wyliczac.
> Premiera byla miesiac temu, mimo kilku patchy gra jest jak dla mnie nadal
> wersja beta.
>
> na minus
> - za duzo simsow
Ale nikt Cie nie zmusza, by sie tym aspektem gry w ogole zajmowac, wiec nie
zaliczylbym tego jako wady. Mozna cala gre przejsc standardowym parkingowym
w liberii, ktorego gra nam dostarcza na poczatku defaultowo i nie bedzie to
mialo wplywu na rozgrywke ... no poza tym, ze to obciach :))
> - badziewna animacja wyzej wymienionych
To niestety prawda. Poza tym, skoro juz o tym mowa, nie mozna sensownie
przelaczac widoku TPP i FPP.
> - wyczuwalnie mniej samochodow niz w 1 czesci
100 samochodow to i tak duzo. Raczej bym narzekal na zbalansowanie ogolne i
w ramach danej klasy.
Np. jest od cholery wyboru posrod samochodow w klasach A1 i A2, a kompletnie
nie ma w czym wybierac, jesli chodzi o C3 i C4.
Poza tym Bugatti jest zbyt szybki i zbyt odstaje od innych samochodow klasy
A1. Z tego wynika, ze jak jeden gracz w wyscigach A1 wybierze Bugatti to
zmusza tym samym wszystkich innych do uzycia tego samego samochodu, bo zaden
inny po prostu nie ma szans. Tym samym wyscigi A1 zamieniaja sie w wyscigi
All-Bugatti-Race, co troche mija sie z sensem ...
> - nudne trasy offroad, ktore trzeba wszystkie odkryc, zeby zrobic 100%
Mi sie podobaly trasy offroadowe na Ibizie. Ale fakt, na Hawajach kilka z
nich jest zbyt podobnych do siebie.
> - tylko 2 stacje radiowe, brak stworzenia wlasnej stacji
Mi wystarczylo jedno Rock Radio, gdzie naprawde prawie kazda piosenka jest
swietna, jesli ktos lubi klimaty niezaleznego rock'n'rolla.
> - u mnie po drugim patchu FPSy spadly o 50% (teraz mam od 15 do 30 max)i
> przez to gra wyladowala w poczekalni
Nie mialem takich problemow, ale na wstepie zmniejszylem rozdzielczosc na
1024x768 i dalem ustawienia na srednie
> - grafika otoczenia jak dla mnie taka sam jak w TDU1
Lepsza, choc obiektywnie trzeba powiedziec, ze Ibiza jest znacznie bardziej
dopracowana niz Hawaje, gdzie pospiech, pustka i bezbarwnosc momentami wrecz
porazaja ...
> - szkoly jazdy - musisz ukonczyc trening dla danej klasy aut, aby
> odblokowac dla nich wyscigi
Swoje napisalem :)
> - system wyscigow - teraz masz punkty w ktorych odbywa sie cala seria
> wyscigow, po wygraniu nie mozna ich powtorzyc np inna fura
Mozna powtorzyc, tylko trzeba zaczac cale zawody od poczatku
Jakub
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-19 14:27:33 - Pawel 'Jarod'
Moje wstępne spostrzeżenia potwierdziły się, na razie odpuszczę się
tą grę.
Re: TDU vs. TDU 2
2011-03-19 23:15:20 - venioo
> No Panowie takiej rozległej odpowiedzi to się nie spodziewałem ;-).
> Moje wstępne spostrzeżenia potwierdziły się, na razie odpuszczę się
> tą grę.
Poczekamy, aż w CDA bedzie ;) Albo easter-promo na STEAMie za dychacza :)
--
venioo
GG:198909
allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086