Popychacze hydrauliczne - technicznie

news-gazeta Data ostatniej zmiany: 2012-06-19 10:32:15

Popychacze hydrauliczne - technicznie

2012-06-18 14:09:41 - news-gazeta

Silnik 2.0td - nissana.
Problem - stukajace popychacze. Wymiana - ok.
Najlepiej wszystkie, wiadomo - ale chcialbym wiedziec ktore są felerne?
Zdejmuje pokrywe zaworow, sprawdzam szczelinomierzem miedzy szklanka a
krzywka -
4 sztuki nie maja luzu (nie wejdzie 0,05), natomiast 4 szt maja na tyle
duzy luz ze wpada mi 0,70.
Pytanie: czy sa felerne te ktore nie maja luzu (i byc moze trzymaja zawor
otwarty caly czas)
czy te ktore maja luz ( a moze jak pompa oleju pompuje cisnienie to luz sie
kasuje, natomiast po zgaszeniu silnika cisnienie ucieka i dlatego jest
luz )???

Wyjalem wszystkie popychacze, odpowietrzylem (otwieralem i zamykalem je) w
naczyniu z olejem, po przejechaniu ok 200km
jest dalej to samo - 4 te same maja ogromny luz, 4 nie maja go wcale.
Wczesniej byla robiona glowica, byly szlifowane zawory i gniazda.

Mam jeszcze mysl zeby podjechac gdzies na sprawdzenie cisnienia, to mi duzo
podpowie,
ale chcialbym znac teorie. Co ciekawe, internet jest pelen informacji, ale
zadnych konkretow,
zdania sa roznie podzielone - tak jakby to byl jakis temat tabu.

Pozdrawiam - Darek.




Re: Popychacze hydrauliczne - technicznie

2012-06-18 15:04:06 - Ukaniu


Użytkownik news-gazeta napisał w wiadomości
news:jrn5q3$7gu$1@inews.gazeta.pl...
> 4 sztuki nie maja luzu (nie wejdzie 0,05), natomiast 4 szt maja na tyle
> duzy luz ze wpada mi 0,70.
> Pytanie: czy sa felerne te ktore nie maja luzu (i byc moze trzymaja zawor
> otwarty caly czas)
> czy te ktore maja luz ( a moze jak pompa oleju pompuje cisnienie to luz
> sie kasuje, natomiast po zgaszeniu silnika cisnienie ucieka i dlatego jest
> luz )???

Hydrauliczne kasatory jak są szczelne to mają znikomy luz.

> Wyjalem wszystkie popychacze, odpowietrzylem (otwieralem i zamykalem je) w
> naczyniu z olejem, po przejechaniu ok 200km
> jest dalej to samo - 4 te same maja ogromny luz, 4 nie maja go wcale.

One się same odpowietrzą jak mają choć niewielkie ciśnienie oleju.

> Wczesniej byla robiona glowica, byly szlifowane zawory i gniazda.
> Mam jeszcze mysl zeby podjechac gdzies na sprawdzenie cisnienia, to mi
> duzo podpowie,
> ale chcialbym znac teorie. Co ciekawe, internet jest pelen informacji, ale
> zadnych konkretow,
> zdania sa roznie podzielone - tak jakby to byl jakis temat tabu.

Bo tu nie ma co pisać ;-) tam jest tłoczek z zaworkiem zwrotnym, zassie
tyle oleju aby wstać (sprężynka w środku go podniesie) i nie siądzie bo
zaworek nie pozwala na ucieczkę oleju. Jak siada to zaworek uszkodzony albo
luz na tłoczku.
Jak są szczelne to nie mają luzu i są twarde. Nie siadają widocznie pod
solidnym naciskiem np trzonkim młotka.

--
Pozdrawiam,
Łukasz




Re: Popychacze hydrauliczne - technicznie

2012-06-18 21:18:04 - scobowski

W dniu 2012-06-18 14:09, news-gazeta pisze:
> Silnik 2.0td - nissana.
> Problem - stukajace popychacze. Wymiana - ok.
> Najlepiej wszystkie, wiadomo - ale chcialbym wiedziec ktore są felerne?
> Zdejmuje pokrywe zaworow, sprawdzam szczelinomierzem miedzy szklanka a
> krzywka -
> 4 sztuki nie maja luzu (nie wejdzie 0,05), natomiast 4 szt maja na tyle
> duzy luz ze wpada mi 0,70.
> Pytanie: czy sa felerne te ktore nie maja luzu (i byc moze trzymaja
> zawor otwarty caly czas)
> czy te ktore maja luz ( a moze jak pompa oleju pompuje cisnienie to luz
> sie kasuje, natomiast po zgaszeniu silnika cisnienie ucieka i dlatego
> jest luz )???
>
> Wyjalem wszystkie popychacze, odpowietrzylem (otwieralem i zamykalem je) w
> naczyniu z olejem, po przejechaniu ok 200km
> jest dalej to samo - 4 te same maja ogromny luz, 4 nie maja go wcale.
> Wczesniej byla robiona glowica, byly szlifowane zawory i gniazda.
>
> Mam jeszcze mysl zeby podjechac gdzies na sprawdzenie cisnienia, to mi
> duzo podpowie,
> ale chcialbym znac teorie. Co ciekawe, internet jest pelen informacji,
> ale zadnych konkretow,
> zdania sa roznie podzielone - tak jakby to byl jakis temat tabu.
>
> Pozdrawiam - Darek.

To nie tabu - po prostu OBDII nic nie mówi o popychaczach :D, to się
mechanicy na nich nie znają.

sprawdź nie które mają luz, a które siadają (jak ci już Bastion napisał)
- prawdopodobnie wyjdzie, że to te same.




Re: Popychacze hydrauliczne - technicznie

2012-06-19 09:40:16 - news-gazeta


> To nie tabu - po prostu OBDII nic nie mówi o popychaczach :D, to się
> mechanicy na nich nie znają.
>
> sprawdź nie które mają luz, a które siadają (jak ci już Bastion napisał) -
> prawdopodobnie wyjdzie, że to te same.

Siadaja wszystkie pod naciskiem, pytanie czy uginam popychacz czy sprezyne?
Zarówno te ktore maja luz, jak i te ktore go nie maja.
Ale sila ktora trzeba przylozyc, jest naprawde duza zeby sie ugiely.

Pozdrawiam - Darek.




Re: Popychacze hydrauliczne - technicznie

2012-06-19 10:32:15 - kogutek

news-gazeta napisał(a):

> Silnik 2.0td - nissana.
> Problem - stukajace popychacze. Wymiana - ok.
> Najlepiej wszystkie, wiadomo - ale chcialbym wiedziec ktore są felerne?
> Zdejmuje pokrywe zaworow, sprawdzam szczelinomierzem miedzy szklanka a
> krzywka -
> 4 sztuki nie maja luzu (nie wejdzie 0,05), natomiast 4 szt maja na tyle
> duzy luz ze wpada mi 0,70.
> Pytanie: czy sa felerne te ktore nie maja luzu (i byc moze trzymaja zawor
> otwarty caly czas)
> czy te ktore maja luz ( a moze jak pompa oleju pompuje cisnienie to luz sie
> kasuje, natomiast po zgaszeniu silnika cisnienie ucieka i dlatego jest
> luz )???
>
> Wyjalem wszystkie popychacze, odpowietrzylem (otwieralem i zamykalem je) w
> naczyniu z olejem, po przejechaniu ok 200km
> jest dalej to samo - 4 te same maja ogromny luz, 4 nie maja go wcale.
> Wczesniej byla robiona glowica, byly szlifowane zawory i gniazda.
>
> Mam jeszcze mysl zeby podjechac gdzies na sprawdzenie cisnienia, to mi duzo
> podpowie,
> ale chcialbym znac teorie. Co ciekawe, internet jest pelen informacji, ale
> zadnych konkretow,
> zdania sa roznie podzielone - tak jakby to byl jakis temat tabu.
>
> Pozdrawiam - Darek.
>
Nie Ty jeden tak masz. Zrobienie głowicy ma mniej więcej taki wpływ na
zjawisko jak zeszłoroczny śnieg. Szybciej układ wałek rozrządu popychacz. U
mnie wałek rozrządu nowy i nowe popychacze. Wieczorem jest dobrze rano odpalam
i się czuję jak w kuźni mechanicznej. Nie codziennie. Raz na trzy dni, raz na
tydzień raz na dwa miesiące. Żadnej prawidłowości. Klekot musi się rozgrzać do
temperatury nominalnej. jak przejadę kilometr na rozgrzanym silniku to cichnie
i do następnego razu jest cicho. Częściej zimą się tak robi niż latem. Kiedyś
mnie wkurzało a teraz mi to wisi i powiewa. Życie za krótkie żeby pierdołami
się zajmować.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS