Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

anacron Data ostatniej zmiany: 2012-05-21 09:39:46

Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:14:43 - anacron

Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, że auto nie
reaguje poprawnie na pedał gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
wciskam pedał gazu i nic i tak przez 1-3s, aż rozkręci się turbina,
którą według mnie bardzo słychać. Problem nie występuje w godzinach
wieczornych i nocą (zakładam, że ma na to wpływ temperatura otoczenia).
Początkowo myślałem, że to przepływomierz, ale ten chyba bez względu na
temperaturę by działał źle lub dobrze. Auto ma przebieg już 3kkm (mimo,
że mam je dopiero tydzień) i problem występuje chyba od początku.
Spalanie jest o 1,5-2l/100km większe niż podaje producent. Pisze o tym,
bo choć wiem, ze dane podawane przez producenta to fikcja, nigdy nie
zdarzyło mi się, aby średnie w moim przypadku przekraczało wartość
podawaną w specyfikacji więcej niż o 0,5l/100km. Ktoś ma jakieś pomysły?
Jutro podjadę do serwisu, ale jako, że nie znam się na silnikach w
stopniu wystarczającym, pytam Was, aby mi ciemnoty nie wciskali.

--
anacron



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:23:53 - Cavallino


Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpbjfm$ffu$1@mx1.internetia.pl...
> Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, że auto nie
> reaguje poprawnie na pedał gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
> wciskam pedał gazu i nic i tak przez 1-3s, aż rozkręci się turbina,

A czego się spodziewałeś?
Pisałem przecież że 1500 to za nisko na mocne wciskanie pedału gazu.
Żeby jechać turbodieslem dynamicznie, nie możesz go trzymać poniżej 2000,
przynajmniej niezbyt dużo poniżej.

> Spalanie jest o 1,5-2l/100km większe niż podaje producent.

Jak jeździsz 1500 obr/min i ciśniesz w tym momencie gaz do dechy, to nie
dziwota.
To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.




Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:29:02 - anacron

W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jpbjfm$ffu$1@mx1.internetia.pl...
>> Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, że auto nie
>> reaguje poprawnie na pedał gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
>> wciskam pedał gazu i nic i tak przez 1-3s, aż rozkręci się turbina,
>
> A czego się spodziewałeś?

Nie rozumiesz, nie oczekuje, że będzie rakietą z samego dołu, ale jednak
w nocy/wieczorem jeździ normalnie, to jest reaguje, niezbyt żwawo ale
reaguje na pedał gazu. W dzień, kiedy jest dużo cieplej nie. I przy
okazji od 1750 do 2750 albo jakoś tak) ma 100% momentu ten silnik. Poza
tym problem występuje i przy 1500 i przy 2000 i przy 2500 obr.min w
dzień, gdy mocno wciśniesz pedał gazu.



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:35:08 - Cavallino


Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpbkah$i15$1@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2012-05-20 22:23, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:jpbjfm$ffu$1@mx1.internetia.pl...
>>> Auto to nowy i30, silnik 1.4 CRDI. Problem polega na tym, że auto nie
>>> reaguje poprawnie na pedał gazu. Bieg 3, 4 5 lub 6, 1500 obr./min
>>> wciskam pedał gazu i nic i tak przez 1-3s, aż rozkręci się turbina,
>>
>> A czego się spodziewałeś?
>
> Nie rozumiesz, nie oczekuje, że będzie rakietą z samego dołu, ale jednak
> w nocy/wieczorem jeździ normalnie, to jest reaguje, niezbyt żwawo ale
> reaguje na pedał gazu. W dzień, kiedy jest dużo cieplej nie.

Toto ma intercooler?




Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:41:16 - jerzu

On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, Cavallino
wrote:

>Toto ma intercooler?

Wg. google ma. Ale niech Motyliński sprawdzi, może mu jakiegoś szrota
sprzedali :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:44:19 - Cavallino


Użytkownik jerzu napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:9mlir75ti861l2ibkjpl7rc9i154aic3er@4ax.com...
> On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, Cavallino
> wrote:
>
>>Toto ma intercooler?
>
> Wg. google ma.

No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
czujnik szlag trafił.
Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.





Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:47:06 - anacron

W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
> No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
> czujnik szlag trafił.


> Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
> czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.

Nie widziałem jeszcze 90 stopni. I przy okazji

Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
Aspiration: turbo + intercooler

Więc od 1500 powinien już rwać :)




Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:49:27 - Cavallino


Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpblcd$i15$4@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
>> No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
>> czujnik szlag trafił.
>
>
>> Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
>> czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.
>
> Nie widziałem jeszcze 90 stopni.

Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich nie
masz.
Choć pewnie jeśli już, to padł czujnik temp. powietrza a nie płynu, więc w
ten sposób jego awarii nie zauważysz.





Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:52:33 - anacron

W dniu 2012-05-20 22:49, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jpblcd$i15$4@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
>>> No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
>>> czujnik szlag trafił.
>>
>>
>>> Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
>>> czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.
>>
>> Nie widziałem jeszcze 90 stopni.
>
> Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich
> nie masz.

Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
niż 90, od same początku. Próbowałem go zagrzać bardziej, ale udało nie
mnie się.




Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-21 09:17:47 - Tomasz Pyra

On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:


> Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
> niż 90, od same początku. Próbowałem go zagrzać bardziej, ale udało nie
> mnie się.

To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajdujący się za intercoolerem. Do odczytania za pomocą
komputera.

Natomiast pewnie będzie tak jak Cavallino pisał - to jest turbo, tym się
jeździ pod czerwone pole, a nie zamula.
Zwłaszcza że w celu ochrony sprzęgła i turbiny, tam może być turbodziura
zaprogramowana w ECU.

Zostaje albo chip, albo kręcenie wysoko.

Chociaż oczywiście warto sprawdzić czy wszystko w silniku jest w porządku.



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-21 07:57:27 - Ramok

W dniu 20.05.2012 22:47, anacron napisał(a):
> Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
> Aspiration: turbo + intercooler
>
> Więc od 1500 powinien już rwać :)
Lekkie [OT]
Pomijając główny problem (zakładam, że problem występuje rzeczywiście,
a nie że tylko tak się Tobie subiektywnie wydaje), to to, że maks.
moment jest przy 1500obr./min ma się bardzo słabo do tego, że przy tych
1500 może być duża turbodziura. Tj. chcę zwrócić uwagę na to (bo sporo
osób o tym nie wie/zapomina), że jeśli jedziesz spokojnie na (takie
przykładowe) 1500 i depniesz, to silnik nie od razu będzie miał maks.
moment, ale jeśli jedzie się z mniejszą prędkością obrotową, to po
depnięciu mijając 1500 być może już będzie maks. ;))) A tylko ten
drugi przypadek umieszcza się na kreskach/wykresie z hamowni i
danych technicznych producenta auta...
Tak jak napisano, w większości turbo diesli aby silnik reagował od
razu, dobrze mieć co najmniej 2000obr./min..

Pozdrawiam!
/Ramok



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:29:52 - PiteR

na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:

> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.

IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.


--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:32:01 - anacron

W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>
>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>
> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.


Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczająco dobrze (około
20-22 stopni powietrza), w dzień jak jest 26-30 już nie. Oczywiście
sprawdzałem przy wyłączonej klimatyzacji, aby zaraz nikt nie napisał, że
to wina klimy.




Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:35:48 - PiteR

na ** p.m.s ** anacron pisze tak:

> Czy ja pisze nie po polsku? W nocy reaguje wystarczająco dobrze
> (około 20-22 stopni powietrza), w dzień jak jest 26-30 już nie.
> Oczywiście sprawdzałem przy wyłączonej klimatyzacji, aby zaraz
> nikt nie napisał, że to wina klimy.

Moja odpowiedz w ogóle nie dotyczy Ciebie. Masz wątkowanie w tym
Thunderbirdzie? :)

Jak już chcesz opinii to IMHO masz zepsuty jakiś czujnik temp powietrza
w dolocie lub zintegrowany w przepływomierzu.

--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:37:54 - Cavallino


Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpbkg3$i15$2@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>
>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>
>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>
>
> Czy ja pisze nie po polsku?

Napisałeś że próbujesz przy 1500.
Teraz zmieniasz zdanie że przy 2500 jest tak samo.

To dość istotna różnica.

Taki mały turbodiesel jedzie praktycznie tylko dzięki turbinie, więc bez jej
włączenia to normalne że nie jedzie prawie wcale.

To, że różnice temperatur wpływają na wydajność silnika, to też w miarę
normalne.
Ale nie aż w w takim stopniu, a przy 2500 to już po prostu musi ciągnąć.




Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:42:22 - anacron

W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jpbkg3$i15$2@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>
>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>
>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>
>>
>> Czy ja pisze nie po polsku?
>
> Napisałeś że próbujesz przy 1500.
> Teraz zmieniasz zdanie że przy 2500 jest tak samo.
>
> To dość istotna różnica.
>
> Taki mały turbodiesel jedzie praktycznie tylko dzięki turbinie, więc bez
> jej włączenia to normalne że nie jedzie prawie wcale.
>
> To, że różnice temperatur wpływają na wydajność silnika, to też w miarę
> normalne.
> Ale nie aż w w takim stopniu, a przy 2500 to już po prostu musi ciągnąć.

Jak go spuścić do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (połowa miedzy 1500 i
2000) już zawijać asfalt chce. Im wyższe obroty tym ten delay jest
niższy, ale nadal odczuwalny. W nocy 90km/h , VI bieg, jakieś 1800
obr./min wciskam gaz i wyprzedzam ciężarówki bez redukcji i stresu. W
dzień boję się wyprzedzać już przy trochę większym ruchu.



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:45:44 - Cavallino


Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpbl3h$i15$3@mx1.internetia.pl...
> W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik anacron napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:jpbkg3$i15$2@mx1.internetia.pl...
>>> W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
>>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>>
>>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>>
>>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>>
>>>
>>> Czy ja pisze nie po polsku?
>>
>> Napisałeś że próbujesz przy 1500.
>> Teraz zmieniasz zdanie że przy 2500 jest tak samo.
>>
>> To dość istotna różnica.
>>
>> Taki mały turbodiesel jedzie praktycznie tylko dzięki turbinie, więc bez
>> jej włączenia to normalne że nie jedzie prawie wcale.
>>
>> To, że różnice temperatur wpływają na wydajność silnika, to też w miarę
>> normalne.
>> Ale nie aż w w takim stopniu, a przy 2500 to już po prostu musi ciągnąć.
>
> Jak go spuścić do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (połowa miedzy 1500 i
> 2000) już zawijać asfalt chce.

I prawidłowo, u mnie też się mniej więcej tak turbina włącza.
Silnik nieco inny, ale turbo pewnie to samo, program pewnie też zbliżony.





Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-20 22:33:16 - Cavallino


Użytkownik PiteR napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA059E4DC23223elektronik@localhost.net...
> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>
>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>
> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.

Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura jest
olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo rozkręci
to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.





Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-21 08:05:36 - Cezary Daniluk

W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik PiteR napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:XnsA059E4DC23223elektronik@localhost.net...
>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>
>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>
>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>
> Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura
> jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo
> rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
>
>
Turbodziura to była w uno turbo :P
Albo w Golfie 1 turbodieslu - wciskałeś gaz, rozpędzał się jak normalny
diesel, no może ciut lepiej, jak obrotomierz dochodził do końca skali to
dostawał kopniaka, ale już trzeba było bieg zmieniać na wyższy i znowu
czekać na kopniaka :D

Pozdrawiam !



Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu

2012-05-21 09:39:46 - Cavallino


Użytkownik Cezary Daniluk napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$1@news.task.gda.pl...
> W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik PiteR napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:XnsA059E4DC23223elektronik@localhost.net...
>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>
>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>
>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>
>> Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura
>> jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo
>> rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
>>
>>
> Turbodziura to była w uno turbo :P

Zapewniam Cię, że w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już w
miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie
większe.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS