[ INTERIA] nie wiem, czy było.

megrims Data ostatniej zmiany: 2012-05-14 10:38:43

[ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 11:20:44 - megrims

facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
Napisali:

W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości. Silniki w starych
mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów. Po takim przebiegu
przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
dalszej, bezpiecznej jazdy. Dzisiejsze przeglądy są zmorą dla wszystkich
kierowców. Autoryzowane stacje obsługi podają fałszywe informacje i
niemal za każdym razem wyszukują mnóstwo usterek do rzekomej naprawy.
Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
nieopłacalny. Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
trzeba wymienić od razu całą lampę. Podobnie jest z częściami do
motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
na nowy.



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 11:35:45 - Arbiter


Użytkownik megrims napisał w wiadomości

> Napisali:
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze


tutaj tez ciekawy artykuł
www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html

w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły





Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 13:14:59 - Liwiusz

W dniu 2012-05-06 11:35, Arbiter pisze:
> Użytkownik megrims napisał w wiadomości
>
>> Napisali:
>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>
>
> tutaj tez ciekawy artykuł
> www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html
>
> w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły

Treść *może* ciekawa, ale układ layoutowo-graficzny zupełnie
nieprzyswajalny ;)

--
Liwiusz




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 14:19:52 - neoniusz

W dniu 06.05.2012 13:14, Liwiusz pisze:
>> tutaj tez ciekawy artykuł
>> www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html
>>
>> w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły
>
> Treść *może* ciekawa, ale układ layoutowo-graficzny zupełnie
> nieprzyswajalny ;)

No coz, dla niektorych liczy sie tresc a dla innych fajerwerki na stronie.



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 20:06:43 - MarcinJM

W dniu 2012-05-06 14:19, neoniusz pisze:
> W dniu 06.05.2012 13:14, Liwiusz pisze:
>>> tutaj tez ciekawy artykuł
>>> www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html
>>>
>>> w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły
>>
>> Treść *może* ciekawa, ale układ layoutowo-graficzny zupełnie
>> nieprzyswajalny ;)
>
> No coz, dla niektorych liczy sie tresc a dla innych fajerwerki na stronie.

Tresc jest merytorycznie zalosna.

--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 20:32:08 - neoniusz

W dniu 07.05.2012 20:06, MarcinJM pisze:
>>>> www.wojdas.24x7.pl/naprawy.html
>>>>
>>>> w ogole interesujaca strona, polecam inne artykuły
>>>
>>> Treść *może* ciekawa, ale układ layoutowo-graficzny zupełnie
>>> nieprzyswajalny ;)
>>
>> No coz, dla niektorych liczy sie tresc a dla innych fajerwerki na
>> stronie.
>
> Tresc jest merytorycznie zalosna.

Ehe, jasne.
To pokaz mi podobne zestawienie napedow w jednym miejscu:

www.wojdas.24x7.pl/naped.html

Mnie sie to akurat bardzo przydalo.



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 11:40:30 - anacron

W dniu 2012-05-06 11:20, megrims pisze:
> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>
>
>
> Napisali:
>
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości. Silniki w starych
> mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów. Po takim przebiegu
> przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
> dalszej, bezpiecznej jazdy. Dzisiejsze przeglądy są zmorą dla wszystkich
> kierowców. Autoryzowane stacje obsługi podają fałszywe informacje i
> niemal za każdym razem wyszukują mnóstwo usterek do rzekomej naprawy.
> Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
> czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
> nieopłacalny. Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
> mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
> trzeba wymienić od razu całą lampę. Podobnie jest z częściami do
> motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
> zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
> na nowy.

Nazywa eis to postarzanie produktu i jest to normalna praktyką na
świecie. W branży motoryzacyjnej zaczęło się od mercedesa 124...



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 12:22:45 - szufla

> Nazywa eis to postarzanie produktu i jest to normalna praktyką na
> świecie. W branży motoryzacyjnej zaczęło się od mercedesa 124...

I jeszcze jest to planowe:
en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

sz.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 12:30:21 - Dysiek


> I jeszcze jest to planowe:
> en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
>

tutaj po Polsku - www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

Dysiek





Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 12:44:49 - szufla

> tutaj po Polsku - www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

Te zarowke
p.alejka.pl/i2/p_new/06/43/swietlowka-kompaktowa-spiralna-e-14-7w_0_b.jpg
wymienilem w Bricomanie juz 3x. Robie to srednio co pol roku. Specjalnie
trzymam do niej paragon, a ze mam akurat po drodze :)

sz.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 16:30:48 - Dysiek

> Te zarowke
> p.alejka.pl/i2/p_new/06/43/swietlowka-kompaktowa-spiralna-e-14-7w_0_b.jpg
> wymienilem w Bricomanie juz 3x. Robie to srednio co pol roku. Specjalnie
> trzymam do niej paragon, a ze mam akurat po drodze :)


Na jakiej zasadzie ja reklamujesz? Jest na pudelku napisane ile h ma
wytrzymac?

Dysiek





Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 19:21:55 - szufla

> Na jakiej zasadzie ja reklamujesz? Jest na pudelku napisane ile h ma
> wytrzymac?

Co na jakiej zasadzie ? Chyba rok na podstawie paragonu, nie swieci to
zamieniam na nowa. Na razie caly czas sa w ofercie, a ze badziewna
chinszczyzna to dlugo nie ciagna. Nie interesuje mnie ile h maja swiecic i
ile wlaczen/wylaczen wytrzymac.

sz.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-06 13:04:03 - J.F.

Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.

No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba mniej
niz obecne.

> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.

No coz, byl tu podawany przyklad greckiego taksiarza, ktory przejechal
mercem dwa miliony. Ale silniki zuzyl trzy.

> Po takim przebiegu
> przewidywany był remont, który gwarantował przywrócenie samochodu do
> dalszej, bezpiecznej jazdy.

Chyba silnik. Bo samochod niekoniecznie - chyba zeby tak wszystko wymienic.

Tylko ze ... remontow juz nikt nie robi. Nawet u nas w kraju.
Sie nie oplaca. Co czesciowo wynika wlasnie z trwalosci silnika - wytrzyma
300 tys, auto w miedzyczasie ma ponad 10 lat ... i remont sie zwyczajnie
nie oplaca. Po cholere drogi silnik w starym rdzewiejacym zlomie ?
Niektorym moze sie oplacac ... to sobie wstawi z rozbitka.

> Co więcej, współczesne samochody wytrzymują niekiedy 200-300 tys. km, po
> czym kwalifikują się do generalnego remontu, a ten staje się całkowicie
> nieopłacalny.

Ta sama zasada. No coz, wszystko sie zuzywa, po cholere projektowac cos na
milion km, jak po 300 tys i tak trafi na zlom ?

> Żarówki w lampach aut zastąpiono diodami, by zużywały
> mniej energii. Nikt nie mówi jednak o tym, że jeśli spali się dioda, to
> trzeba wymienić od razu całą lampę.

Ale tez diody sie zasadniczo nie przepalaja, choc praktyka bywa inna :)

> Podobnie jest z częściami do
> motocykli. Kiedyś poszczególne podzespoły można było rozebrać i
> zregenerować. Dziś uszkodzony element kwalifikuje się tylko do wymiany
> na nowy.

Owszem, ale to chyba czesciowo tez kwestia proporcji cenowych - zamiast
placic za regeneracje lepiej kupic nowy. Czesto nowy pojazd.

J.



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 16:16:38 - Marek Dyjor

J.F. wrote:
> Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
>> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.
>
> No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba
> mniej niz obecne.
>
>> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.

tylko ze to były klasyczne silniki bez doładowania, z dwoma zaworami i
gażnikiem, teraz z takiego samego slinika możan dostać 3 x tyle mocy ale to
kosztuje przyspieszone zużycie.

popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają dzisiaj.

elementy konstrukcyjne tez były solidne toporne mocne bo technoliogia nie
pozwalała na optymalizowanie ich wagi i parametrów.

Dzisiejsze samochody są znacznie delikatniejsze niż kiedyś.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 16:26:00 - anacron

W dniu 2012-05-07 16:16, Marek Dyjor pisze:
> Dzisiejsze samochody są znacznie delikatniejsze niż kiedyś.

I Ty wierzysz, że ta delikatność to cena postępu?



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 16:59:00 - Marek Dyjor

anacron wrote:
> W dniu 2012-05-07 16:16, Marek Dyjor pisze:
>> Dzisiejsze samochody są znacznie delikatniejsze niż kiedyś.
>
> I Ty wierzysz, że ta delikatność to cena postępu?

tak...

popatrz nawet na sprzęt wojskowy. na stare karabiny i współczesną broń.





Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 17:04:33 - anacron

W dniu 2012-05-07 16:59, Marek Dyjor pisze:
>> I Ty wierzysz, że ta delikatność to cena postępu?
>
> tak...
>
> popatrz nawet na sprzęt wojskowy. na stare karabiny i współczesną broń.

Pozwól, że nie skomentuję.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 23:00:34 - megrims

W dniu 2012-05-07 17:04, anacron pisze:
> W dniu 2012-05-07 16:59, Marek Dyjor pisze:
>>> I Ty wierzysz, że ta delikatność to cena postępu?
>>
>> tak...
>>
>> popatrz nawet na sprzęt wojskowy. na stare karabiny i współczesną broń.
>
> Pozwól, że nie skomentuję.
>

No to nie komentuj, ale statki wojenne w czasie II wojny światowej
budowane były głównie ze stali i betonu. Tak! betonu. I aby
taki statek zatopić, to trzeba było się postarać. Dawno dawno
temu była wojna na Falklandach. Argentyna rościła sobie prawa
do Falklandów, które należały do korony. W 1982 roku zajęli
te wyspy. No to się brytole wkurwiły i wysłały tam parę okrętów.
Trochę się postrzelali. I starzy wojskowi byli zdumieni, że
te okręty tak łatwo się palą. A tam niestety trochę plastiku
i aluminium było. Więc kolega, który napisał, aby porównać
starą broń i współczesną ma racje.



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 23:14:43 - szufla

>Więc kolega, który napisał, aby porównać
> starą broń i współczesną ma racje.

Glupoty plecie a nie ma racje. Okrety z betonu budowali bo stali nie bylo,
to byl jedyny powod.

sz.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-07 22:07:51 - Cavallino


Użytkownik Marek Dyjor napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jo8lg3$h0g$1@news.task.gda.pl...
> J.F. wrote:
>> Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
>>> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>>> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.
>>
>> No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba
>> mniej niz obecne.
>>
>>> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.
>
> tylko ze to były klasyczne silniki bez doładowania, z dwoma zaworami i
> gażnikiem, teraz z takiego samego slinika możan dostać 3 x tyle mocy ale
> to kosztuje przyspieszone zużycie.
>
> popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają dzisiaj.

Uno Turbo brałeś pod uwagę w tych rozważaniach?
Albo Punto GT?





Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-08 10:17:26 - Marek Dyjor

Cavallino wrote:
> Użytkownik Marek Dyjor napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:jo8lg3$h0g$1@news.task.gda.pl...
>> J.F. wrote:
>>> Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
>>>> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>>>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>>>> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.
>>>
>>> No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba
>>> mniej niz obecne.
>>>
>>>> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.
>>
>> tylko ze to były klasyczne silniki bez doładowania, z dwoma zaworami
>> i gażnikiem, teraz z takiego samego slinika możan dostać 3 x tyle
>> mocy ale to kosztuje przyspieszone zużycie.
>>
>> popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają dzisiaj.
>
> Uno Turbo brałeś pod uwagę w tych rozważaniach?
> Albo Punto GT?

że też były w latach 80tych?




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-08 17:41:12 - Cavallino


Użytkownik Marek Dyjor napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:joakqj$cdi$1@news.task.gda.pl...
> Cavallino wrote:
>> Użytkownik Marek Dyjor napisał w wiadomości
>> grup dyskusyjnych:jo8lg3$h0g$1@news.task.gda.pl...
>>> J.F. wrote:
>>>> Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
>>>>> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>>>>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>>>>> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.
>>>>
>>>> No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba
>>>> mniej niz obecne.
>>>>
>>>>> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.
>>>
>>> tylko ze to były klasyczne silniki bez doładowania, z dwoma zaworami
>>> i gażnikiem, teraz z takiego samego slinika możan dostać 3 x tyle
>>> mocy ale to kosztuje przyspieszone zużycie.
>>>
>>> popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają dzisiaj.
>>
>> Uno Turbo brałeś pod uwagę w tych rozważaniach?
>> Albo Punto GT?
>
> że też były w latach 80tych?

Uno jak najbardziej.
Punto chwilę później.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-11 12:22:40 - Marek Dyjor

Cavallino wrote:
>>>> popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają
>>>> dzisiaj.
>>>
>>> Uno Turbo brałeś pod uwagę w tych rozważaniach?
>>> Albo Punto GT?
>>
>> że też były w latach 80tych?
>
> Uno jak najbardziej.
> Punto chwilę później.

no ale to ma do dyskusji...




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-12 09:48:10 - Cavallino


Użytkownik Marek Dyjor napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:joip98$g6o$1@news.task.gda.pl...
> Cavallino wrote:
>>>>> popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają
>>>>> dzisiaj.
>>>>
>>>> Uno Turbo brałeś pod uwagę w tych rozważaniach?
>>>> Albo Punto GT?
>>>
>>> że też były w latach 80tych?
>>
>> Uno jak najbardziej.
>> Punto chwilę później.
>
> no ale to ma do dyskusji...

Tyle że miały mniej więcej tyle samo co teraz takie same. ;-)




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-11 17:52:03 - kamil

On 08/05/2012 09:17, Marek Dyjor wrote:
> Cavallino wrote:
>> Użytkownik Marek Dyjor napisał w wiadomości
>> grup dyskusyjnych:jo8lg3$h0g$1@news.task.gda.pl...
>>> J.F. wrote:
>>>> Dnia Sun, 06 May 2012 11:20:44 +0200, megrims napisał(a):
>>>>> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>>>>>
>>>>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>>>>> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości.
>>>>
>>>> No nie wiem, nie wiem - te z poczatku lat 80-tych wytrzymywaly chyba
>>>> mniej niz obecne.
>>>>
>>>>> Silniki w starych mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów.
>>>
>>> tylko ze to były klasyczne silniki bez doładowania, z dwoma zaworami
>>> i gażnikiem, teraz z takiego samego slinika możan dostać 3 x tyle
>>> mocy ale to kosztuje przyspieszone zużycie.
>>>
>>> popatrz ile mocy miały kiedyś samochody 1.4 litra a ile mają dzisiaj.
>>
>> Uno Turbo brałeś pod uwagę w tych rozważaniach?
>> Albo Punto GT?
>
> że też były w latach 80tych?

I pewnie jeszcze milion pińcet takie Uno przejeżdżało według Cavallino.



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-11 17:53:01 - kamil

On 06/05/2012 10:20, megrims wrote:
> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>
>
>
> Napisali:
>
> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości. Silniki w starych
> mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów. Po takim przebiegu


Jeździsz okrakiem na silniku, czy po prostu wytłuczone zawieszenie, luzy
w układzie kierowniczym i korozja nie mają dla ciebie najmniejszego
znaczenia? O kwestiach bezpieczeństwa już nie wspomnę przez litość.



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-11 20:44:58 - Marek Dyjor

kamil wrote:
> On 06/05/2012 10:20, megrims wrote:
>> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>>
>>
>>
>> Napisali:
>>
>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości. Silniki w starych
>> mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów. Po takim przebiegu
>
>
> Jeździsz okrakiem na silniku, czy po prostu wytłuczone zawieszenie,
> luzy w układzie kierowniczym i korozja nie mają dla ciebie
> najmniejszego znaczenia? O kwestiach bezpieczeństwa już nie wspomnę
> przez litość.

może gdzies a z afryki czy innego afgranistanu pisze...




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-11 23:30:14 - kamil

On 11/05/2012 19:44, Marek Dyjor wrote:
> kamil wrote:
>> On 06/05/2012 10:20, megrims wrote:
>>> facet.interia.pl/obyczaje/styl-zycia/news-zaprojektowane-by-umrzec-mlodo,nId,602900
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Napisali:
>>>
>>> W latach 80. i 90. XX wieku samochody i motocykle były jeszcze
>>> produkowane pod kątem jakości i wytrzymałości. Silniki w starych
>>> mercedesach wytrzymywały nawet milion kilometrów. Po takim przebiegu
>>
>>
>> Jeździsz okrakiem na silniku, czy po prostu wytłuczone zawieszenie,
>> luzy w układzie kierowniczym i korozja nie mają dla ciebie
>> najmniejszego znaczenia? O kwestiach bezpieczeństwa już nie wspomnę
>> przez litość.
>
> może gdzies a z afryki czy innego afgranistanu pisze...

Rozumiem, że w europie samochody z milionem kilometrów nie zużywają się?
Względnie każdy Marian wymienia komplet zawieszenia w 20-letnim trupie,
który jest mniej wart niż te części?

Jechałem raz takim mercem taxi, miał ponad 650 000 na liczniku. Silnik
faktycznie działał, ale reszta trzeszczała, jakby miała się zaraz
rozlecieć.

Patrzysz na świat przez pryzmat biednego obywatela zaściankowego kraju,
w którym 8-letni pasek w dizlu jest obiektem westchnięć i oszczędzania
przez dwa lata, podczas gdy niemiec pozbywa się go, bo szkoda mu
pieniędzy w trupa ładować.



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-12 22:00:49 - Adam Płaszczyca

Dnia Fri, 11 May 2012 16:53:01 +0100, kamil napisał(a):

> Jeździsz okrakiem na silniku, czy po prostu wytłuczone zawieszenie, luzy
> w układzie kierowniczym i korozja nie mają dla ciebie najmniejszego
> znaczenia? O kwestiach bezpieczeństwa już nie wspomnę przez litość.

Misiu, elementy zawieszenia, kiedy są zużyte to się wymienia. W 2 i w 20
letnim aucie (no, w 20 letnim rzadziej, bo są wytrzymalsze).
Kwestie bezpieczeństwa? Jakoś pewniej się czuje w duzym, starym aucie niż
małym piździku.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-13 13:46:11 - Marek Dyjor

Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Fri, 11 May 2012 16:53:01 +0100, kamil napisał(a):
>
>> Jeździsz okrakiem na silniku, czy po prostu wytłuczone zawieszenie,
>> luzy w układzie kierowniczym i korozja nie mają dla ciebie
>> najmniejszego znaczenia? O kwestiach bezpieczeństwa już nie wspomnę
>> przez litość.
>
> Misiu, elementy zawieszenia, kiedy są zużyte to się wymienia. W 2 i w
> 20 letnim aucie (no, w 20 letnim rzadziej, bo są wytrzymalsze).
> Kwestie bezpieczeństwa? Jakoś pewniej się czuje w duzym, starym aucie
> niż małym piździku.

w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...

nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki dryp
ale źle zaprojektowany.

Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy podczas wypadku to znacząca dziedzina
inżynierii.

www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.aspx

www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_1997/17.aspx




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-13 15:25:34 - Adam Płaszczyca

Dnia Sun, 13 May 2012 13:46:11 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

>
> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...

Owszem jest. Fizyki nie oszukasz i jeśli masz 40cm strefu zgniotu, to masz
gorsza sytuację niż ktoś, kto jej ma 140cm.

> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki dryp
> ale źle zaprojektowany.

Może.

> www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.aspx
>
> www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_1997/17.aspx

To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP pokazują jak
wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym pojazdem
jak Twój.
Co więcej, ich stosowanie ma tez druga stroną - producenci starają się, aby
samochód wypadł jak najlepiej na takich testach. Oznacza to, że idealny
samochód wykorzystuje 100% swoich możliwości przy takim zderzeniu. Na
drodze może się zdarzyć prędkość o 10% większa. I wtedy te 10% idzie na
człowieka.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-14 08:08:25 - Marek Dyjor

Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sun, 13 May 2012 13:46:11 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>
>>
>> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
>
> Owszem jest. Fizyki nie oszukasz i jeśli masz 40cm strefu zgniotu, to
> masz gorsza sytuację niż ktoś, kto jej ma 140cm.
>
>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>> dryp ale źle zaprojektowany.
>
> Może.
>
>> www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.aspx
>>
>> www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_1997/17.aspx
>
> To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP
> pokazują jak wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z
> takim samym pojazdem jak Twój.
> Co więcej, ich stosowanie ma tez druga stroną - producenci starają
> się, aby samochód wypadł jak najlepiej na takich testach. Oznacza to,
> że idealny samochód wykorzystuje 100% swoich możliwości przy takim
> zderzeniu. Na drodze może się zdarzyć prędkość o 10% większa. I wtedy
> te 10% idzie na człowieka.

tja... a jak masz starego drypa to już te 0% wystarczy abyś wylądowal z
cięzkimi obrażeniami w szpitalu na długie tygodnie, w tym bezpieczniejszym
wyjdziesz po przeglądzie ambulatoryjnym.

a jak trzaśniesz 30% silniej to w drypie wyladujesz w pudełku a w nowym
tylko w szpitalu...




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 00:29:04 - Adam Płaszczyca

Dnia Mon, 14 May 2012 08:08:25 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> tja... a jak masz starego drypa to już te 0% wystarczy abyś wylądowal z
> cięzkimi obrażeniami w szpitalu na długie tygodnie, w tym bezpieczniejszym
> wyjdziesz po przeglądzie ambulatoryjnym.
>
> a jak trzaśniesz 30% silniej to w drypie wyladujesz w pudełku a w nowym
> tylko w szpitalu...

Może tak, a może nie. Kwestia w co i jak, Wiara w gwiazdi ENCAP jest
zdecydowanie przesadzona.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 07:18:01 - Iguan_007

>To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP pokazują jak
wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym pojazdem

O czym Ty mowisz? Akurat zderzenie czolowe jest z bariera, o jakim wprowadzaniu w blad mowisz?
www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx



Pozdrawiam,  

Iguan  

--  
--  
Iguan007  
Sezon caly rok:  
picasaweb.google.com/iguan007/Australia  
-- 



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 10:48:05 - J.F

Użytkownik Iguan_007 napisał w wiadomości grup
>>To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP
>>pokazują jak
>>wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym
>>pojazdem

>O czym Ty mowisz? Akurat zderzenie czolowe jest z bariera, o jakim
>wprowadzaniu w blad mowisz?
>www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx

To wlasnie symuluje zderzenie z drugim takim samym pojazdem jadacym z
ta sama predkoscia.
A jak nie bedzie tak samo ciezki (wysoki itp) to efekty beda inne.

Tylko ze ... ile wazyla granada, a ile np jakis wspolczesny punto, czy
co tam teraz za malego fiata robia ?

J.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 11:09:10 - Iguan_007

On Tuesday, May 15, 2012 6:48:05 PM UTC+10, J.F wrote:
> >www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
>
> To wlasnie symuluje zderzenie z drugim takim samym pojazdem jadacym z
> ta sama predkoscia.
> A jak nie bedzie tak samo ciezki (wysoki itp) to efekty beda inne.
>

Oczywiscie. Ale wlasnie ja tutaj zadnego wprowadzania w blad nie widze. To chyba uczciwy test - wszystkie samochody wjezdzaja w nieruchoma bariere. MZ wprawadzanie w blad byloby wtedy gdybysmy zderzali te samochody z roznymi obiektami i porownywali wyniki.

Pozdrawiam,

Iguan

--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 11:33:34 - J.F

Użytkownik Iguan_007 napisał w wiadomości grup
On Tuesday, May 15, 2012 6:48:05 PM UTC+10, J.F wrote:
>> >www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
>> To wlasnie symuluje zderzenie z drugim takim samym pojazdem jadacym
>> z
>> ta sama predkoscia.
>> A jak nie bedzie tak samo ciezki (wysoki itp) to efekty beda inne.

>Oczywiscie. Ale wlasnie ja tutaj zadnego wprowadzania w blad nie
>widze. To chyba uczciwy test - wszystkie samochody wjezdzaja w
>nieruchoma >bariere. MZ wprawadzanie w blad byloby wtedy gdybysmy
>zderzali te samochody z roznymi obiektami i porownywali wyniki.

O tyle nieuczciwy, ze kupujesz jakies male jezdzidelko, myslisz sobie
ma 4 gwiazdki - wystarczy, a potem 90% pojazdow na drodzie jest
wiekszych, zderzasz sie z nimi i wyniki sa gorsze.

Tyle w teorii, bo w praktyce to juz roznie bywa - male jezdzidelko jak
nowe jest calkiem ciezkie, duzy samochod jak stary okazuje sie slaby,
bezposrednie porownania zderzen tez pokazuja ciekawe wyniki.

J.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 20:57:40 - Adam Płaszczyca

Dnia Tue, 15 May 2012 02:09:10 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

>
> Oczywiscie. Ale wlasnie ja tutaj zadnego wprowadzania w blad nie widze.
> To chyba uczciwy test - wszystkie samochody wjezdzaja w nieruchoma bariere.

No cóż, kolejny dowód, że na fizyce spałeś.

Dwa auta mające po tyle samo gwiazdek zatem według Ciebie daja taki sam
poziom bezpieczeństwa.
Tyle, że jak się one razem pacną, to wychodzi, że jedno z nich zabiło
pasażerów. Bo było małe i lekkie.

Ale nie, to nie jest wprowadzanie w bład. Ani-ani.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 11:35:19 - Adam Płaszczyca

Dnia Mon, 14 May 2012 22:18:01 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

>>To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP pokazują jak
> wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym pojazdem
>
> O czym Ty mowisz? Akurat zderzenie czolowe jest z bariera, o jakim wprowadzaniu w blad mowisz?

Właśnie o tym. Ile stojących, nieruchomych barier tego rodzaju jak w teście
widziałeś na drodze?
Żadnej?

Takie zderzenie to symulacja dająca podobne wyniki jak zderzenie dwóch
identycznych aut. Rozszerzając nieco powyższe, można wyniki testu odnosić
do zderzeń aut tej samej klasy, szczególnie w odniesieniu do masy pojazdu.

Natomiast zderzenie dwóch pojazdów które mają różna masę to juz inna bajka.
Przede wszystkim - wystepuje różnica pędów, co widac ładnie na filmie ze
zderzenia Smarta Z Mercedesem - po zderzeniu Smart odskakuje do tyłu. To
oznacza, że dla Smarta takie zderzenie odpowiadałoby walnięciu w testowa
przeszkode nie z prędkościa taka, jak przy testach (AFAIK 55km/h), tylko
około 70km/h. A dla Mercedesa odpowiednio nie 55, a 40km/h.

Zresztą zam ENCAP sie do tego przyznaje.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-13 16:59:45 - Michał Baszyński

W dniu 2012-05-13 13:46, Marek Dyjor pisze:

> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
>
> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
> dryp ale źle zaprojektowany.

co bardzo wyraźnie widać tutaj
www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0


BPANMSP
--
Pozdr.
Michał




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-13 17:10:16 - Adam Płaszczyca

Dnia Sun, 13 May 2012 16:59:45 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>> dryp ale źle zaprojektowany.
>
> co bardzo wyraźnie widać tutaj
> www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0

Ładnie widać różnicę dróg hamowania, oraz ten prozaiczny fakt, że po
zderzeniu MB jedzie nadal, czyli dla mesia zderzenie było odpowiednikiem
pacnięcia w ścianę przy niższej prędkości, niz ta w momencie zderzenia.
Podejrzewam, że gdybym zaliczył takią kolizję w Granadzie (gdybym nie
sprzedał to teraz miałaby 30 lat), to pewnie bym wyszedł połamany. Ciekawe,
czy można uzyc Smarta jako trumny? ;)

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-14 08:16:17 - Marek Dyjor

Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sun, 13 May 2012 16:59:45 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
>
>>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>>> dryp ale źle zaprojektowany.
>>
>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>> www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>
> Ładnie widać różnicę dróg hamowania, oraz ten prozaiczny fakt, że po
> zderzeniu MB jedzie nadal, czyli dla mesia zderzenie było
> odpowiednikiem pacnięcia w ścianę przy niższej prędkości, niz ta w
> momencie zderzenia. Podejrzewam, że gdybym zaliczył takią kolizję w
> Granadzie (gdybym nie sprzedał to teraz miałaby 30 lat), to pewnie
> bym wyszedł połamany. Ciekawe, czy można uzyc Smarta jako trumny? ;)

tylko że gdybyś ja zaliczył w Granadzie kontra coś sporo cięższego to byś
mógł wyjść w pudełku...

czy Granada miała choćby poduszkę?

swoją droga to nie sądzę aby przedpotopowa Granada byłą bezpieczniejsza od
starego forda escorta, którey był raczej marny.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 00:30:27 - Adam Płaszczyca

Dnia Mon, 14 May 2012 08:16:17 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> tylko że gdybyś ja zaliczył w Granadzie kontra coś sporo cięższego to byś
> mógł wyjść w pudełku...

W kazdym aucie tak jest. Róznica mas zawsze działa na niekorzyśc lżejszego.

>
> czy Granada miała choćby poduszkę?

A po co jej/ Miałem w niej 140cm od nóg do początku zderzaka.

> swoją droga to nie sądzę aby przedpotopowa Granada byłą bezpieczniejsza od
> starego forda escorta, którey był raczej marny.

Choćby sam fakt, że miała silnik wzdłuż daje jej przewagę.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 04:51:45 - Iguan_007

On Tuesday, May 15, 2012 8:30:27 AM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:
>
> W kazdym aucie tak jest. Róznica mas zawsze działa na niekorzyśc lżejszego.

No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z osobowka. Ile ta wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty? 100-300 kg? Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe kilogramy zrobia cuda. Bo w zderzeniu starego z nowym wcale nie chodzi tylko o mase. Gdzie rozwoj w dziedzinie bezpieczenstwa przez ostatnie 20-30 lat? Poduszki,napincze pasow, kontrolowane strefy zgniotu, skladajace sie kolumny kierownicy czy silnik ladujacy pod podloga? Tak sobie to po prostu zignorujesz?

Pozdrawiam,

Iguan


--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 11:44:13 - Adam Płaszczyca

Dnia Mon, 14 May 2012 19:51:45 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

>> W kazdym aucie tak jest. Róznica mas zawsze działa na niekorzyśc lżejszego.
>
>
> No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z osobowka. Ile ta
> wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty? 100-300 kg?
> Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe kilogramy zrobia
> cuda.

No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.
Pacnięcie przy prędkościach każdego samochodu 60 km/h (=16,7 m/s).
Liczymy pędy kazdego auta:
Fiesta 1100*16,7=18370 kg*m/s
Granada 1500*16.7=25050 kg*m/s

Po zderzeniu pozostanie zatem pęd 25050 - 18370 = 6680 kg*m/s, masa wspólna
to 2600kg, czyli mamy prędkość po wypadku 6680/2600=2,6m/s czyli 9,2km/h

Czyli dla Fiesty to odpowiednik walnięcia w scianę z prędkością 70km/h, a
dla Granady tak samo z prędkościa 50km/h.

20km/h różnicy. To tylko 30% predkości początkowej. Cudów masa nie robi. To
tylko fizyka.


--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 11:56:52 - Iguan_007

On Tuesday, May 15, 2012 7:44:13 PM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:
>
> > No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z osobowka. Ile ta
> > wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty? 100-300 kg?
> > Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe kilogramy zrobia
> > cuda.
>
> No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.

Wikipedia podaje od 1,190 kg do 1,430 dla Granady. Ford podaje okolo 1,170 dla Fiesty z 2012 (zaleznie od wersji). Ale nie bede sie klocil o kilka kg.

Ale dlaczego zignorowales druga czesc mojej wypowiedzi, o rozwoju bezpieczenswta na przestrzeni 30 lat? Moze jednak te poduszki powietrzne czy kontrolowane strefy zgniotu cos daja? Zwyczajnie nie zgadzam sie z Twoim stwierdzeniem ze stary samochod bedzie bezpieczniejszy tylko dlatego ze jest ciezszy..

Pozdrawiam,
Iguan




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 20:59:56 - Adam Płaszczyca

Dnia Tue, 15 May 2012 02:56:52 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

>> No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.
>
> Wikipedia podaje od 1,190 kg do 1,430 dla Granady.

Mój dowód rejestracyjny 1530.

Ford podaje okolo 1,170 dla Fiesty z 2012 (zaleznie od wersji). Ale nie
bede sie klocil o kilka kg.

Dla najnowszej wersji od 1037 do 1137.

> Ale dlaczego zignorowales druga czesc mojej wypowiedzi, o rozwoju bezpieczenswta na przestrzeni 30 lat?

Bo żadne zaklinanie poduszkami nie sprawi, że trzeba gdzieś energię twojego
ciała wynosząca M*v*v/2 rozproszyć.



--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 23:02:41 - Iguan_007

On Wednesday, May 16, 2012 4:59:56 AM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:
> >
> > Wikipedia podaje od 1,190 kg do 1,430 dla Granady.
>
> Mój dowód rejestracyjny 1530.
Jaki rocznik z jakim silnikiem

> Ford podaje okolo 1,170 dla Fiesty z 2012 (zaleznie od wersji). Ale nie
> bede sie klocil o kilka kg.
>
> Dla najnowszej wersji od 1037 do 1137.

Rocznik 2012? Wiec jednak kolo 1,170 - media.ford.com/images/10031/2012_Fiesta_Specs.pdf


> > Ale dlaczego zignorowales druga czesc mojej wypowiedzi, o rozwoju bezpieczenswta na przestrzeni 30 lat?
>
> Bo żadne zaklinanie poduszkami nie sprawi, że trzeba gdzieś energię twojego
> ciała wynosząca M*v*v/2 rozproszyć.

No oczywiscie ze energie ciala gdzies trzeba rozposzyc. I stary np. rozproszy w kolumne kierownicy miazdzac kierowce, nowy w poduszke. Nie tylko waga wplywa na bezpieczenstwo, nie wiem czemu probujesz zaprzeczac oczywistemu?

Tutaj fajnie widac roznice pomiedzy autami teraz i 20 lat temu: www.youtube.com/watch?v=o2g6XdmmqIE

Pozdrawiam,
Iguan



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 08:47:08 - Mirek Ptak

Dnia 2012-05-15 23:02, *Iguan_007* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
> No oczywiscie ze energie ciala gdzies trzeba rozposzyc. I stary np. rozproszy w kolumne kierownicy miazdzac kierowce, nowy w poduszke.

I w gnącą się blachę drugiego samochodu

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 07:08:33 - Marek Dyjor

Iguan_007 wrote:
> On Tuesday, May 15, 2012 7:44:13 PM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:
>>
>>> No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z
>>> osobowka. Ile ta wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np.
>>> Fiesty? 100-300 kg? Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te
>>> dodatkowe kilogramy zrobia cuda.
>>
>> No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.
>
> Wikipedia podaje od 1,190 kg do 1,430 dla Granady. Ford podaje okolo
> 1,170 dla Fiesty z 2012 (zaleznie od wersji). Ale nie bede sie klocil
> o kilka kg.
>
> Ale dlaczego zignorowales druga czesc mojej wypowiedzi, o rozwoju
> bezpieczenswta na przestrzeni 30 lat? Moze jednak te poduszki
> powietrzne czy kontrolowane strefy zgniotu cos daja? Zwyczajnie nie
> zgadzam sie z Twoim stwierdzeniem ze stary samochod bedzie
> bezpieczniejszy tylko dlatego ze jest ciezszy.


słodkie cytryny gorzkie pomarańcze, kto liznął psychologii ten wie o co
chodzi :)




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 13:43:08 - J.F

Użytkownik AdamPłaszczyca napisał w wiadomości grup
Dnia Mon, 14 May 2012 19:51:45 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
>> No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z
>> osobowka. Ile ta
>> wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty? 100-300
>> kg?
>> Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe kilogramy
>> zrobia
>> cuda. [...]

>No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.

Naprawde tyle ?

>Czyli dla Fiesty to odpowiednik walnięcia w scianę z prędkością
>70km/h, a
>dla Granady tak samo z prędkościa 50km/h.
>20km/h różnicy. To tylko 30% predkości początkowej. Cudów masa nie
>robi. To
>tylko fizyka.

Z tym ze pamietasz crashtesty ? Te stare auta okazywaly sie dosc
slabe.

Jesli wierzyc, to sierra po 55km/h jest powaznie zniszczona
www.youtube.com/watch?v=KhKS5k3Kyt4

J.




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 21:01:43 - Adam Płaszczyca

Dnia Tue, 15 May 2012 13:43:08 +0200, J.F napisał(a):

>>No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.
>
> Naprawde tyle ?

Full wersja nawet ciut więcej. Moja miała 1445, a była bez klimy,
elektrycznych szyb, nowomatu i paru dodatkowych bajerów.

> Z tym ze pamietasz crashtesty ? Te stare auta okazywaly sie dosc
> slabe.
>
> Jesli wierzyc, to sierra po 55km/h jest powaznie zniszczona
> www.youtube.com/watch?v=KhKS5k3Kyt4

Alez jasne, że bedzie. Cudów nie ma, wtedy nie było takich metod
projektowania i nie mam złudzeń, że będę pokiereszowany.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-20 01:30:44 - Marcin 'Yans' Bazarnik

On 2012-05-15 21:01, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Tue, 15 May 2012 13:43:08 +0200, J.F napisał(a):
>
>>> No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.
>>
>> Naprawde tyle ?
>
> Full wersja nawet ciut więcej. Moja miała 1445, a była bez klimy,
> elektrycznych szyb, nowomatu i paru dodatkowych bajerów.
>
>> Z tym ze pamietasz crashtesty ? Te stare auta okazywaly sie dosc
>> slabe.
>>
>> Jesli wierzyc, to sierra po 55km/h jest powaznie zniszczona
>> www.youtube.com/watch?v=KhKS5k3Kyt4
>
> Alez jasne, że bedzie. Cudów nie ma, wtedy nie było takich metod
> projektowania i nie mam złudzeń, że będę pokiereszowany.

Ależ nie. Po prostu wsadzamy klatkę ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 07:06:47 - Marek Dyjor

Iguan_007 wrote:
> On Tuesday, May 15, 2012 8:30:27 AM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:
>>
>> W kazdym aucie tak jest. Róznica mas zawsze działa na niekorzyśc
>> lżejszego.
>
> No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z osobowka.
> Ile ta wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty?
> 100-300 kg? Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe
> kilogramy zrobia cuda. Bo w zderzeniu starego z nowym wcale nie
> chodzi tylko o mase. Gdzie rozwoj w dziedzinie bezpieczenstwa przez
> ostatnie 20-30 lat? Poduszki,napincze pasow, kontrolowane strefy
> zgniotu, skladajace sie kolumny kierownicy czy silnik ladujacy pod
> podloga? Tak sobie to po prostu zignorujesz?

no wyatrczy popatrzeć na filmiki z testów dość starego velsatisa czy czego
podobnego z wysokiej półki.





Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 13:52:27 - Adam Płaszczyca

Dnia Wed, 16 May 2012 07:06:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

>> ostatnie 20-30 lat? Poduszki,napincze pasow, kontrolowane strefy
>> zgniotu, skladajace sie kolumny kierownicy czy silnik ladujacy pod
>> podloga? Tak sobie to po prostu zignorujesz?
>
> no wyatrczy popatrzeć na filmiki z testów dość starego velsatisa czy czego
> podobnego z wysokiej półki.

No to tak zbiorczo - kontrolowane strefy zgniotu zaczęły się w Volvo
Amazon, czyli lata 50-te. Składające się kolumny kierownicy nie wiem
dokładnie, Granada z 1973 roku miała i składająca się i łamaną - w momencie
uderzenia kierownica w kabinie leci do przodu.
Silnik lądujący pod podłoga również, bo to przy silniku wzdłuż wychodzi
naturalnie.

ja wiem, że dla większosci ludzi bezpieczeństwo pojawiło się wtedy, kiedy
marketing zaczął o tym trąbić...

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 22:25:54 - Iguan_007

Adam,

Jednak  roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada, inaczej nowa fiesta.  Piszesz ze Granada miala skladana kolumne kierownicy? Moze miala, ale w tym crash tescie ktory przytoczem porzednio kierowca nawet nowszej Sierry wali w kierownice. Co do wzorow ktore podajesz,  sa fajne ale w tym wypadku wcale nie przesadzaja ze kierowaca samochodu wazacego te 200kg mniej bedzie tym bardziej poszkodowanym. Mowimy o zderzeniu samochodow z roznych okresow a nie o zderzeniu dwoch homogenicznych bryl metalu wazacych x i y. Przeciez poza masa liczy sie rowniez sposob wytracania energii zderzenia - inaczej bedzie wygladalo bezpieczenstwo w samochodzie gdzie silnik swobodnie wjezdza do kabiny a kierowca wali glowa w kierownice, inaczej gdzie sile uderzenia przejmuja strefy kontrolowanego zgniotu a kierowca laduje na poduszkach. Przez te ostatnie 30 lat chyba jednak cos w kierunku poprawy bezpieczenstwa zrobiono, nie sadzisz?

Pozdrawiam, 

Iguan 


--    
-- 
Iguan007 
Sezon caly rok: 
picasaweb.google.com/iguan007/Australia 
--



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 22:59:39 - Michał Baszyński

W dniu 2012-05-16 22:25, Iguan_007 pisze:
> Adam,
>
> Jednak roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada, inaczej nowa fiesta.

oczywiście, jest duża szansa na to, że Granadę projektowali
inżynierowie, nową Fiestę zaś księgowi ;-) co było doskonale widać na
przykładzie mercedesowskiej E-klasy przy przejściu z w124 do w210 ;-)

--
Pozdr.
Michał



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 23:45:32 - Iguan_007

Michal,
Taki argument ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie bezpieczniejsze od wspolczesnych. Glupi ksiegowi zaprojektowali jakies poduszki, napinacze pasow itp. bezuzyteczne gadzety. A kiedys wystarczylo miec silne rece i sie dobrze zaprzec. To nic ze dwa posty wyzej masz porownanie zderzenia nowego ze starym, Twoja wiara w bezpieczensto starego jest wazniejsza. Z mojej strony EOT.

Pozdrawiam,
Iguan



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-17 12:14:31 - Adam Płaszczyca

Dnia Wed, 16 May 2012 14:45:32 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

> Michal,
> Taki argument ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie bezpieczniejsze

jak zwykle - widze tylko tyle, co powyżej.

I to całkiem rozsądny argument, bo obecnie księgowi projektuja auta, więc
liczy się opłacalność.
Można zrobić bardzo bezpieczny samochód, ale to sa koszty. Mozna zrobić
samochód, który perfekcyjnie przejdzie testy zderzeniowe. I ten dostanie 5
gwiazdek i sie bedzie sprzedawał.
Tyle, że to oznacza, że przy prędkości ciut większej niz testowa bedzie
zabijał.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-17 13:37:49 - Iguan_007

On Thursday, May 17, 2012 8:14:31 PM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:

> jak zwykle - widze tylko tyle, co powyżej.

> I to całkiem rozsądny argument, bo obecnie księgowi projektuja auta, więc
> liczy się opłacalność.

To kiedys sie nie liczyla oplacalnosc? Granada byla projektem charytatywnym?

Mowimy o bezpieczenstwie, co niby ta Granada miala wiecej zrobione pod katem bezpieczenstwa od nowej Fiesty? Miala ABS? Poduszki? Napinacze pasow? Napisz prosze konkretnie na czym ci okrutni ksiegowi oszczedzili w Fiescie a nie oszczedzili w Granadzie?

> Można zrobić bardzo bezpieczny samochód, ale to sa koszty. Mozna zrobić
> samochód, który perfekcyjnie przejdzie testy zderzeniowe. I ten dostanie 5
> gwiazdek i sie bedzie sprzedawał.
> Tyle, że to oznacza, że przy prędkości ciut większej niz testowa bedzie
> zabijał.

To w ktorym miejscu ta Granada byla lepsza? Jakis konkretny przyklad? Bo to co napisales powyzej to tylko jakies fantazje, majace sie nijak to Twojej metnej teorii o wyzszym bezpieczenstwie w starociu.

Pozdrawiam,
Iguan



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-18 01:11:28 - Adam Płaszczyca

Dnia Thu, 17 May 2012 04:37:49 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

>> I to całkiem rozsądny argument, bo obecnie księgowi projektuja auta, więc
>> liczy się opłacalność.
>
> To kiedys sie nie liczyla oplacalnosc? Granada byla projektem charytatywnym?

Nie była na pierwszym miejscu. markting jeszcze nie szalał tak, jak
obecnie, poza tym konstruktorzy mieli jeszcze co pokazać.



> Mowimy o bezpieczenstwie, co niby ta Granada miala wiecej zrobione pod katem bezpieczenstwa od nowej Fiesty?

Miała przede wszystkim 140cm strefy zgniotu.

>> Tyle, że to oznacza, że przy prędkości ciut większej niz testowa bedzie
>> zabijał.
>
> To w ktorym miejscu ta Granada byla lepsza? Jakis konkretny przyklad? Bo to co napisales powyzej to tylko jakies fantazje

W każdym :D

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-17 14:56:09 - Michał Baszyński

W dniu 2012-05-16 23:45, Iguan_007 pisze:
> Michal,
> Taki argument ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie bezpieczniejsze od wspolczesnych.

widzę, że nie zrozumiałeś ani tego co napisałem, ani co taki znaczek
;-) na końcu oznacza. Napiszę więc wprost. Praw fizyki żadne
najwymyślniejsze reklamy ani układy elektroniczne nie zmienią. W
zderzeniu samochodu o małej masie z tym o dużej masie na pozycji
uprzywilejowanej zawsze będzie ten duży i ciężki. W dużym i ciężkim
dodatkowo praktycznie zawsze jest więcej tego, co się ma giąć w razie
wypadku.
Samochody małe należą też prawie zawsze do klasy ekonomicznej, w której
to producenci nigdy nie odczuwali szczególnej potrzeby montowania
wydumanych systemów bezpieczeństwa - to podnosi koszty i zawsze jest
zarezerwowane dla segmentu premium, czyli znów samochodów zazwyczaj
dużych i ciężkich.
Warto przypomnieć także awanturę sprzed paru lat, gdy oburzenie opinii
publicznej wywołało ujawnienie informacji, że pewne firmy do badań
bezpieczeństwa oprócz manekinów używały także zwłok ludzkich (i nie byli
to producenci najbardziej znani z samochodów ani małych, ani nawet
średnich..)
Tak więc mając do porównania samochód nowy, mały i zaprojektowany przez
księgowego (bo tylko na takie przy naszych zarobkach większość ludzi
może sobie pozwolić..) albo za porównywalne pieniądze starszy, ale za to
większy i z wyższego segmentu, to uważam, że w przypadku bliskiego
spotkania 3 stopnia na ulicy ten starszy na 99% zapewni nie gorszą (jak
nie lepszą) ochronę nim jadących.
Skoro przywołałeś już te 30 lat, to proponuję proponuję sprawdzić na
przykładzie Mercedesa w124 (który wszedł do produkcji jakby nie było 27
lat temu) jak porządne firmy dbały już wtedy o sprawy bezpieczeństwa -
przykładowo zderzenie offsetowe z przeszkodą weszło do repertuaru
oficjalnych badań bezpieczeństwa dopiero po tym, jak pokazano wyniki
offsetowych testów zderzeniowych w124. Testami zderzeniowymi przy
najechaniu od tyłu nawet dziś jakoś nikt szczególnie nie chce się chwalić..

--
Pozdr,.
Michał



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-17 22:01:56 - Iguan_007

On Thursday, May 17, 2012 10:56:09 PM UTC+10, Michał Baszyński wrote:
> W dniu 2012-05-16 23:45, Iguan_007 pisze:
> > Michal,
> > Taki argument ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie bezpieczniejsze od wspolczesnych.
>
> widzę, że nie zrozumiałeś ani tego co napisałem, ani co taki znaczek
> ;-) na końcu oznacza. Napiszę więc wprost. Praw fizyki żadne
> najwymyślniejsze reklamy ani układy elektroniczne nie zmienią. W
> zderzeniu samochodu o małej masie z tym o dużej masie na pozycji
> uprzywilejowanej zawsze będzie ten duży i ciężki. W dużym i ciężkim
> dodatkowo praktycznie zawsze jest więcej tego, co się ma giąć w razie
> wypadku.

Wiec jeszcze raz, tym razem wielkimi literami. NIKT NIE MOWI O ZMIENIANIU PRAW FIZYKI. Zacytuje to co napisalem poprzednio:
Mowimy o zderzeniu samochodow z roznych okresow, rozniacych sie moze 200kg, a nie o zderzeniu dwoch homogenicznych bryl metalu wazacych x i y. Przeciez poza masa liczy sie rowniez sposob wytracania energii zderzenia - inaczej bedzie wygladalo bezpieczenstwo w samochodzie gdzie silnik swobodnie wjezdza do kabiny a kierowca wali glowa w kierownice, inaczej gdzie sile uderzenia przejmuja strefy kontrolowanego zgniotu a kierowca laduje na poduszkach.. Przez te ostatnie 30 lat chyba jednak cos w kierunku poprawy bezpieczenstwa zrobiono, nie sadzisz?

> Samochody małe należą też prawie zawsze do klasy ekonomicznej, w której
> to producenci nigdy nie odczuwali szczególnej potrzeby montowania
> wydumanych systemów bezpieczeństwa - to podnosi koszty i zawsze jest
> zarezerwowane dla segmentu premium, czyli znów samochodów zazwyczaj
> dużych i ciężkich.

Ten argument ma sie nijak do sprawy o ktorej mowimy - bezpieczenswtwa w starym i nowym samochodzie. Bo w tej sytuacji akurat to ten maly ma systemy i rozwiazania ktorych nie ma ten stary a nie odwrotnie jak sugerujesz powyzej.. Kto 30 lat temu mial poduszke, ABS czy napinacze pasow w samochodzie klasy sredniej? Teraz praktycznie kazdy samochod to ma.

> Warto przypomnieć także awanturę sprzed paru lat, gdy oburzenie opinii
> publicznej wywołało ujawnienie informacji, że pewne firmy do badań
> bezpieczeństwa oprócz manekinów używały także zwłok ludzkich (i nie byli
> to producenci najbardziej znani z samochodów ani małych, ani nawet
> średnich..)

Bez zwiazku z tematem.

> Tak więc mając do porównania samochód nowy, mały i zaprojektowany przez
> księgowego (bo tylko na takie przy naszych zarobkach większość ludzi
> może sobie pozwolić..) albo za porównywalne pieniądze starszy, ale za to
> większy i z wyższego segmentu, to uważam, że w przypadku bliskiego
> spotkania 3 stopnia na ulicy ten starszy na 99% zapewni nie gorszą (jak
> nie lepszą) ochronę nim jadących.

Nie mowimy nowy maly a uzywany 2 letni tylo nowy wspolczesny, 30 letni stary. Widzisz roznice? Jesli nie to maly hint: zmiana gabarytow wspolczesnych samochodow plus wprowadzenie wielu systemow bezpieczenstwia.

> Skoro przywołałeś już te 30 lat, to proponuję proponuję sprawdzić na
> przykładzie Mercedesa w124 (który wszedł do produkcji jakby nie było 27
> lat temu) jak porządne firmy dbały już wtedy o sprawy bezpieczeństwa -
> przykładowo zderzenie offsetowe z przeszkodą weszło do repertuaru
> oficjalnych badań bezpieczeństwa dopiero po tym, jak pokazano wyniki
> offsetowych testów zderzeniowych w124. Testami zderzeniowymi przy
> najechaniu od tyłu nawet dziś jakoś nikt szczególnie nie chce się chwalić..

I co z tego wlasciwie wynika? Sugerujesz ze poniewaz mercedes robil inne testy w nowszym modelu czy tez wyprodukowal mniej udany model to caly rozwoj w zakresie bezpieczenswta przez ostatnie 30 lat jest nic nie wart? Jaki to ma zwiazek z dyskusja o temacie bezpieczeswto samochodu teraz i 30 lat temu?

Pozdrawiam,
Iguan



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-17 15:04:58 - Michał Baszyński

W dniu 2012-05-16 23:45, Iguan_007 pisze:
> Michal,
> Taki argument ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie bezpieczniejsze od wspolczesnych.
> Glupi ksiegowi zaprojektowali jakies poduszki, napinacze pasow itp.
bezuzyteczne gadzety. A kiedys wystarczylo miec
> silne rece i sie dobrze zaprzec. To nic ze dwa posty wyzej masz
porownanie zderzenia nowego ze starym, Twoja wiara
> w bezpieczensto starego jest wazniejsza. Z mojej strony EOT.

tak przy okazji, bo widzę że tego nie wiesz - w124 sprzed blisko 30 lat
miał w dostępnym wyposażeniu i poduszki powietrzne, i napinacze pasów
bezpieczeństwa, bo takie głupoty jak ABS były dostępne już w w123 z lat
'70 (poduszki powietrzne zresztą też..)
Znam też skutki najechania mojego kolegi prawie nową Fiestą na wystającą
na remontowanej drodze studzienkę kanalizacyjną przy 30-40km/h..

--
Pozdr.
Michał



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-17 22:13:53 - Iguan_007

On Thursday, May 17, 2012 11:04:58 PM UTC+10, Michał Baszyński wrote:
> tak przy okazji, bo widzę że tego nie wiesz - w124 sprzed blisko 30 lat
> miał w dostępnym wyposażeniu i poduszki powietrzne, i napinacze pasów
> bezpieczeństwa,

Nie zartuj. Nawet jesli byly dostepne za (niewatpliwie slona) doplata to przecietny samochod na ulicy 30 lat temu nie mial ani poduszek ani pirotechnicznych napinaczy. Teraz jest to standard.

bo takie głupoty jak ABS były dostępne już w w123 z lat
> '70 (poduszki powietrzne zresztą też..)

Tak jak i silniki rakietowe w samochodach wiele lat temu. Roznica polega na tym ze dostepne nie znaczy popularne i stosowane. Otworz allegro i znajdz mi prosze 30 letni samochod z ABS i poduszka. Milej zabawy. A jak juz znajdziesz to zobacz czy jest to rozwiazenie porownywalne z wspolczesnie stosowanymi -np. x-kanalowy ABS z elektronicznymi sterownikami.

> Znam też skutki najechania mojego kolegi prawie nową Fiestą na wystającą
> na remontowanej drodze studzienkę kanalizacyjną przy 30-40km/h..

To teraz najedz na ta studzienke 30 letnim samochodem i porownamy wyniki.

Pozdrawiam,
Iguan


Pozdrawiam,

Iguan

--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--





Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-19 21:01:14 - Adam Płaszczyca

Dnia Thu, 17 May 2012 13:13:53 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

>> tak przy okazji, bo widzę że tego nie wiesz - w124 sprzed blisko 30 lat
>> miał w dostępnym wyposażeniu i poduszki powietrzne, i napinacze pasów
>> bezpieczeństwa,
>
> Nie zartuj. Nawet jesli byly dostepne za (niewatpliwie slona) doplata to przecietny samochod na ulicy 30 lat temu nie mial ani poduszek ani pirotechnicznych napinaczy. Teraz jest to standard.

Nie miały, bo miały cos, czego obecne nie maja - dłuuuga maskę.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-19 22:16:26 - Iguan_007

Szkoda z Toba gadac bo zwyczajnie zaprzeczasz faktom. Podalem Ci link do zderzenia Sierry i Fiesty. Jakos dluga maska nie pomogla bo deska wjechala do srodka, kierowca grzmotnal o kierownice a przedzial pasazerski sie zlamal. Ale co tam fakty wobec Twojego przeswiadczenia o wlasnej nieomylnosci. EOT.

Pozdrawiam,
Iguan



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-17 16:25:41 - kamil

On 16/05/2012 22:45, Iguan_007 wrote:
> Michal,
> Taki argument ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie bezpieczniejsze od wspolczesnych. Glupi ksiegowi zaprojektowali jakies poduszki, napinacze pasow itp. bezuzyteczne gadzety. A kiedys wystarczylo miec silne rece i sie dobrze zaprzec. To nic ze dwa posty wyzej masz porownanie zderzenia nowego ze starym, Twoja wiara w bezpieczensto starego jest wazniejsza. Z mojej strony EOT.


Bo to wogole nie jest argument. To jest jakiś stek bzdur człowieka
myślącego, że 30 lat temu wielkie koncerny dokładały do interesu,
akcjonariuszy nie interesowały zyski, a jedynym zajęciem księgowego było
pilnowanie wypłat dla oddanych sprawie inżynierów.


Co ciekawe, 20 lat temu tacy malkontenci jęczeli że kiedyś to robili,
dzisiaj tak jęczą i za 20 lat będą to samo twierdzić o dzisiejszych
samochodach.




--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-17 00:05:34 - Adam Płaszczyca

Dnia Wed, 16 May 2012 13:25:54 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

> Adam,
>
> Jednak  roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada, inaczej nowa fiesta.
Wybacz, ale ja widze w moim czytniku tyle Twojego tekstu.
naucz Swój nowczesny czytnik zawijania wierszy, to Ci odpiszę.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-14 08:12:52 - Marek Dyjor

Michał Baszyński wrote:
> W dniu 2012-05-13 13:46, Marek Dyjor pisze:
>
>> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
>>
>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>> dryp ale źle zaprojektowany.
>
> co bardzo wyraźnie widać tutaj
> www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0

rożnica masy...

może zróbmy test merc vis cieżarówka :)





Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-14 20:19:49 - Michał Baszyński

W dniu 2012-05-14 08:12, Marek Dyjor pisze:
> Michał Baszyński wrote:
>> W dniu 2012-05-13 13:46, Marek Dyjor pisze:
>>
>>> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
>>>
>>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>>> dryp ale źle zaprojektowany.
>>
>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>> www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>
> rożnica masy...

drogi Watsonie, przecież to elementarne - jeśli weźmiemy dwie rzeczy o
podobnym przeznaczeniu i wykonane w podobnej technologii (czyli stal vs
stal a nie stal vs aluminium lub włókno węglowe) to większe w
praktycznie 100% przypadków będzie cięższe..

> może zróbmy test merc vis cieżarówka :)

OK, proszę bardzo. Był na Youtubie fabryczny crash test starego
strucla w124 kontra ciężarówka Mercedesa, niestety na szybko nie mogę
odnaleźć.
W zamian za to:
- żeby nie było za łatwo to od tyłu
www.youtube.com/watch?v=_HRs5fhS09o (w124 był testowany
fabrycznie zderzeniowo także od tyłu
www.youtube.com/watch?v=FSCB9Rm75Lw od 0:45),
- boczne - tak od 0:30 -
www.youtube.com/watch?v=dn19Qj5jtf4&feature=related
- z autobusem - www.youtube.com/watch?v=5JzmOWN0SUQ

Poproszę teraz o coś porównywalnego dla jakiejś małej popierdółki

--
Pozdr.
Michał



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-14 21:03:04 - Michał Baszyński

W dniu 2012-05-14 20:19, Michał Baszyński pisze:

>> może zróbmy test merc vis cieżarówka :)
>
> OK, proszę bardzo. Był na Youtubie fabryczny crash test starego
> strucla w124 kontra ciężarówka Mercedesa, niestety na szybko nie mogę
> odnaleźć.

1:22 krótka zajawka, niestety dłuższej wersji dalej nie widzę:
www.youtube.com/watch?v=RK9Aap7e8lA&feature=related

--
Pozdr.
Michał



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 00:30:58 - Adam Płaszczyca

Dnia Mon, 14 May 2012 08:12:52 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>> www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>
> rożnica masy...

Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami. jaki
będzie wynik?

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 10:52:20 - kamil

On 14/05/2012 23:30, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Mon, 14 May 2012 08:12:52 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>
>>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>>> www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>>
>> rożnica masy...
>
> Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami. jaki
> będzie wynik?
>


Ile ta twoja granada wazy? 1200kg? Tyle co nowa fiesta.



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-15 21:02:25 - Adam Płaszczyca

Dnia Tue, 15 May 2012 09:52:20 +0100, kamil napisał(a):

>
> Ile ta twoja granada wazy? 1200kg? Tyle co nowa fiesta.

Nie, misiu. 1500kg.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 07:14:34 - Marek Dyjor

Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Mon, 14 May 2012 08:12:52 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>
>>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>>> www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>>
>> rożnica masy...
>
> Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami.
> jaki będzie wynik?

lepszy dla małego niż dla ciebie twoja grenada kontra duży SUV ważący 2 czy
2.5 tony




Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-16 13:54:14 - Adam Płaszczyca

Dnia Wed, 16 May 2012 07:14:34 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

>> Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami.
>> jaki będzie wynik?
>
> lepszy dla małego niż dla ciebie twoja grenada kontra duży SUV ważący 2 czy
> 2.5 tony

Weź teraz małego, fafnastogwiazdkowego piździka i tego SUV-a :D

P.S. Naucz sie GrAnada. Powtórz GrAnada. Już umiesz? przez A. Przez 'e' to
Dynda pisze.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++



Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.

2012-05-14 10:38:43 - kamil

On 12/05/2012 21:00, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Fri, 11 May 2012 16:53:01 +0100, kamil napisał(a):
>
>> Jeździsz okrakiem na silniku, czy po prostu wytłuczone zawieszenie, luzy
>> w układzie kierowniczym i korozja nie mają dla ciebie najmniejszego
>> znaczenia? O kwestiach bezpieczeństwa już nie wspomnę przez litość.
>
> Misiu, elementy zawieszenia, kiedy są zużyte to się wymienia. W 2 i w 20
> letnim aucie (no, w 20 letnim rzadziej, bo są wytrzymalsze).
> Kwestie bezpieczeństwa? Jakoś pewniej się czuje w duzym, starym aucie niż
> małym piździku.


Obowiązku kupowania małych piździków nie ma, a tu masz crash test tego
samego modelu sprzed kilku lat i nowszego:

www.youtube.com/watch?v=3l4YBf2tjag


Możesz oczywiście twierdzić, że w samochodzie za 5000zł ktoś wymieni
zawieszenie warte 4000zł w samych częściach, regularnie regeneruje układ
hamulcowy itp - twoja wola. Możesz też wierzyć, że konstrukcja samochodu
rdzewiejącego przez ostatnich 20 lat jest wytrzymała jak z fabryki, też
Twoje prawo. O przysłowiowych wypierdzianych fotelach i wymiocinach
dziecka piątego właściciela weschniętych w tylnej kanapie szkoda nawet
wspominać.







--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS