Re: Opel Ampera

megrims Data ostatniej zmiany: 2012-04-10 07:24:40

Re: Opel Ampera

2012-04-10 08:45:05 - megrims

W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:
> W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
>> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
>> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
>> silników elektrycznych.
>
> Opel ampera, chevrolet volt...


Przecież to to samo auto
Opel Kadet = Pontiac le Mans
Opel Omega = Cadillac Catera
Opel Insignia = Buick Regal
Opel Senator = Vauxhall Royale


i takich przykładów jest dużo.

>
>> Silnik spalinowy pracuje tylko jako
>> generator prądu.
>
> Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.

Dokładnie to miałem na myśli.

>
> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
> sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
> używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
> dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
> krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
> sterowania tym stuffem = duże koszty.

Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
sobą mocno powiązane.




Re: Opel Ampera

2012-04-10 10:03:53 - J.F

Użytkownik megrims napisał w wiadomości
>>> Silnik spalinowy pracuje tylko jako
>>> generator prądu.
>> Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.
>Dokładnie to miałem na myśli.

Wreszcie porzadny naped na 4 kola moze byc, a nie jakies polsrodki :-)

>Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
>co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
>sobą mocno powiązane.

No nie wiem ... GM juz jednemu elektrycznemu samochodzikowi leb
ukrecil i to wyjatkowo konsekwentnie, ciekawe czemu .. fakt ze pozniej
sie okazalo ze GM nie bylo stac na doplacanie do interesu :-)

J.




Re: Opel Ampera

2012-04-13 22:35:03 - The_EaGle

W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:

>> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
>> sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
>> używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
>> dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
>> krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
>> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
>> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
>> sterowania tym stuffem = duże koszty.
>
> Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
> co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
> sobą mocno powiązane.

Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić
3 letnie autko wiec jeżeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat
gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się
spalaniem 3-4l w mieście.

Pozdrawiam
Rafał





Re: Opel Ampera

2012-04-14 01:47:42 - kogutek

The_EaGle napisał(a):

> W dniu 2012-04-10 08:45, megrims pisze:
>
> >> Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
> >> sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
> >> używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
> >> dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd
> w
> >> krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
> >> sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
> >> działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
> >> sterowania tym stuffem = duĹźe koszty.
> >
> > Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
> > co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
> > sobą mocno powiązane.
>
> Przeglądałem niedawno ceny toyoty prius i za około 40-50tys można kupić
> 3 letnie autko wiec jeĹźeli na akumulatory toyota daje chyba 7 lat
> gwarancji to w zasadzie można kupić taką używana toykę i cieszyć się
> spalaniem 3-4l w mieście.
>
> Pozdrawiam
> Rafał
>
>
Można również kupic za 25 tysięcy przyzwoity używany samochód z silnikiem
spalinowym a różnica do pięćdziesięciu tysięcy pozwoli na przejechanie z
dwustu tysięcy kilometrów na tradycyjnym paliwie. To nie wiem czy jest jakiś
cel ekonomiczny kupowania w/w toyoty. Chyba tylko dla szpanu.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Opel Ampera

2012-04-14 01:36:57 - kogutek

megrims napisał(a):

> W dniu 2012-04-10 00:21, The_EaGle pisze:
> > W dniu 2012-04-09 09:57, megrims pisze:
> >> O ile dobrze wyczytałem, to Opel Ampera jest jedynym autem
> >> elektrycznym, w którym napęd jest realizowany tylko za pomocą
> >> silnikĂłw elektrycznych.
> >
> > Opel ampera, chevrolet volt...
>
>
> PrzecieĹź to to samo auto
> Opel Kadet = Pontiac le Mans
> Opel Omega = Cadillac Catera
> Opel Insignia = Buick Regal
> Opel Senator = Vauxhall Royale
>
>
> i takich przykładów jest dużo.
>
> >
> >> Silnik spalinowy pracuje tylko jako
> >> generator prądu.
> >
> > Nie ma bezpośredniego przełożenia mocy silnika na koła.
>
> Dokładnie to miałem na myśli.
>
> >
> > Po za tym jest jeszcze jedno ale. Silnik elektryczny ma bardzo wysoką
> > sprawność ale akumulatory już nie. Dlatego w takich autach jak volt
> > używa się m.in super kondensatorów (w priusie też) która są w stanie z
> > dużą sprawnością odzyskać energię z hamowania albo oddać duży prąd w
> > krótkim czasie (czego nie potrafią akumulatory) z bardzo wysoką
> > sprawnością. Pomyśl teraz ile jest tutaj zmiennych aby taka hybryda
> > działała niezawodnie - cała masa nowych rzeczy = nowe oprogramowanie do
> > sterowania tym stuffem = duĹźe koszty.
>
> Może dożyjemy czasów, aż będzie to wszystko miało sensowne ceny
> co spowoduje masowość produkcji. Ale cena i produkcja masowa są ze
> sobą mocno powiązane.
>
Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeciągu
maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
nie straci. Silniki elektryczne są. Akumulatory są. W produkcji samochód
elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
nie ma w dużych ilościach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
produkujących silniki i skrzynie biegów. Część firm przestawiło by się na
produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.
Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej
produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
rozwiązania problem. Brak prądu i infrastruktury potrzebnej do ładowania
akumulatorów. Na Świecie prądu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
tysięcy to część by stała bo nie było by prądu żeby je ładować. Niemcy mają
problem z prądem bo zaczynają wyłączać elektrownie atomowe. Zanim zbudują nowe
trochę potrwa. czyli u nich taka sama lipa. Idea samochodu elektrycznego jest
dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
lat. Chyba że jakiś cud się stanie.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Opel Ampera

2012-04-14 08:42:09 - J.F.

Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeciągu
> maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
> nie straci. Silniki elektryczne są. Akumulatory są. W produkcji samochód
> elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
> nie ma w dużych ilościach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
> konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
> produkujących silniki i skrzynie biegów. Część firm przestawiło by się na
> produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.

A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.

> Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowej

Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?

> produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
> rozwiązania problem. Brak prądu i infrastruktury potrzebnej do ładowania
> akumulatorów. Na Świecie prądu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest ze
> sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
> tysięcy to część by stała bo nie było by prądu żeby je ładować.

No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.

A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
wielu milionow. W Polsce.

> Idea samochodu elektrycznego jest
> dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
> lat. Chyba że jakiś cud się stanie.

Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
krajach uran.

J.





Re: Opel Ampera

2012-04-14 12:42:44 - kogutek

J.F. napisał(a):

> Dnia Fri, 13 Apr 2012 23:36:57 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
> > Długo na te czasy poczekamy. Każdy producent jest w stanie w przeciągu
> > maksymalnie kwartału wprowadzić do produkcji samochód elektryczny. Nic na tym
> > nie straci. Silniki elektryczne są. Akumulatory są. W produkcji samochód
> > elektryczny będzie tańszy od od takiego z silnikiem spalinowym. To dlaczego
> > nie ma w dużych ilościach produkowanych samochodów elektrycznych. Prostsza
> > konstrukcja spowodowała by zmniejszenie zatrudnienia i likwidację firm
> > produkujących silniki i skrzynie biegów. Część firm przestawiło by się na
> > produkcję akumulatorów i silników elektrycznych, co z tymi co by były zbędne.
>
> A co to prezesa obchodzi ? Skrzynie robi podwykonawca.
>
> > Nawet jak by dało się z minimalnymi stratami społecznymi wprowadzić do masowe
> j
>
> Aaaa, znaczy sie to rzad teraz zabrania, bo bezrobocie bedzie ?
>
> > produkcji samochód elektryczny to pozostaje drugi w tej chwili niemożliwy do
> > rozwiązania problem. Brak prądu i infrastruktury potrzebnej do ładowania
> > akumulatorów. Na Świecie prądu jest w tej chwili na styk. W Polsce jak jest z
> e
> > sto samochodów elektrycznych to problem nie istnieje. Ale jak by było sto
> > tysięcy to część by stała bo nie było by prądu żeby je ładować.
>
> No to juz wiesz co z ludzmi - nowe elektrownie beda budowac.
>
> A ja to przeciez niedawno liczylem - pradu w nocy starczy na ladowanie
> wielu milionow. W Polsce.
>
> > Idea samochodu elektrycznego jest
> > dobra. Na jej wprowadzenie według mnie trzeba będzie poczekać jeszcze wiele
> > lat. Chyba że jakiś cud się stanie.
>
> Dobrze piszesz - tylko nie dlatego ze pradu brak, ze bezrobocie - tylko
> dlatego ze obecna technika po prostu nie dorasta i one kiepskie sa.
> A summa summarum - zamiast benzyny beda wegiel palic. Choc w niektorych
> krajach uran.
>
> J.
>
>
Dla jednego kiepskie dla innego nie. Nie wszyscy są akwizytorami. Dla wielu by
wystarczył samochód elektryczny którym można zrobić 50 kilometrów od ładowania
do ładowania. Nie ma najmniejszego problemu żeby taki w tej chwili zrobić. A
go nie ma i długo nie będzie. Czyli jest jeszcze coś co przeszkadza w masowej
produkcji typowego miejskiego małego taniego w eksploatacji samochodu
elektrycznego. Spisek producentów ropy wykluczam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Opel Ampera

2012-04-10 07:24:40 - Czarek Daniluk

On Apr 9, 11:14 pm, BartekK wrote:

> Ale z samochodem to nie ma prawie nic wspólnego, w aucie dochodzą
> akumulatory (żeby jeździć bez spalin, jeśli tylko się da, i odzyskiwać
> do nich energię z hamowania elektrodynamicznego).
> W lokomotywie po pierwsze - często operuje się mocami bliskimi pełnej, a
> po drugie jest przełożenie wprost silnik spalinowy > prądnica > silniki
> elektryczne tylko i wyłącznie z tego powodu, że przy takich
> mocach/momentach ciężko by było zrobić przekładnię wprost z silnika
> spalinowego, uzyskać duży moment od zerowej prędkości i przenieść taki
> napęd na 6 osi napędowych. Po drugie dla silnika spalinowego nie ma
> szans na płynną zmianę prędkości w tak dużym zakresie, więc potrzebna by
> była skrzynia biegów oraz sprzęgła do niej - co w przypadku takich sił
> jak w lokomotywie jest nieopłacalne, nawet wielkie auta wywrotki do
> kopalni są też jak lokomotywa szeregowo spalinowo-elektryczne.

Są lokomotywy z przekładną całkiem hydrauliczną - poczytaj o Voith
Maxima czy jakoś tak podobnie :)

Pozdrawiam !



Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS