Ile prądu powinien jeść Seicento?

Potocki Passion & Adventure Data ostatniej zmiany: 2012-04-10 16:17:53

Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 12:27:40 - Potocki Passion & Adventure

Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony
wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu
naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 12:31:36 - RoMan Mandziejewicz

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:27:40 PM, you wrote:

> Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
> nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony
> wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu
> naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
> mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
czarny wskaźnik...

Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 12:40:16 - Potocki Passion & Adventure

W dniu 2012-04-10 12:31, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
> Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
> wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
> czarny wskaźnik...
>
> Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
> stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
>

Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
do kościoła i do sklepu. Czy to mało?

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 12:43:48 - RoMan Mandziejewicz

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:

>> Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
>> wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
>> czarny wskaźnik...
>> Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
>> stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
> Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
> tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
> do kościoła i do sklepu. Czy to mało?

Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.


--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 12:53:58 - Potocki Passion & Adventure

W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Potocki,
>
> Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:
>
>>> Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
>>> wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
>>> czarny wskaźnik...
>>> Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
>>> stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
>> Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
>> tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
>> do kościoła i do sklepu. Czy to mało?
> Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.
>
>

Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 12:57:08 - Czarek Daniluk

On Apr 10, 12:53 pm, Potocki Passion & Adventure
wrote:
> W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
> > Hello Potocki,
>
> > Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:
>
> >>> Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
> >>> wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
> >>> czarny wskaźnik...
> >>> Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
> >>> stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
> >> Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
> >> tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
> >> do kościoła i do sklepu. Czy to mało?
> > Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.
>
> Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?
>
> --
> Kacper Potocki
> sa...@dogspassion.plwww.DogsPassion.pl
> GG: 3121891

Uruchomić silnik, włączyć światła - przytknąć kable miernika do klem
akumulatora, odczytać napięcie.
Jeśli będzie od 14 do 14,4V to OK, jeśli mniej dać przygazówkę i
zobaczyć czy nie wzrośnie ;) jeśli będzie mniejsze niż 13V to cienko
bo nie doładuje akumulatora do pełna.

Pozdrawiam !



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 13:07:36 - RoMan Mandziejewicz

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:53:58 PM, you wrote:

>>>> Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
>>>> wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
>>>> czarny wskaźnik...
>>>> Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
>>>> stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
>>> Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
>>> tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
>>> do kościoła i do sklepu. Czy to mało?
>> Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.
> Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?

Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
(po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.

Wyniki takich pomiarów dadzą wstępne pojęcie o tym, co dzieje się z
alternatorem.

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 21:24:37 - Potocki Passion & Adventure

W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
> (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
> światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
> obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok
(akumulator ma zaledwie 4 miesiące).

Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
12,2v
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z zieloną lampką. Jest
to jakaś Centra. Obecnie lampka jest czarna.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 21:57:53 - Tomasz Gorbaczuk

Dnia 10-04-2012 o 21:24:37 Potocki Passion & Adventure
napisał(a):

> W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
>> (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
>> światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
>> obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
> Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok
> (akumulator ma zaledwie 4 miesiące).
>
> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania -
> 12,4v
>
> Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z zieloną lampką.. Jest
> to jakaś Centra. Obecnie lampka jest czarna.

Do elektryka, nie masz ładowania, akumulator za chwilę znowu pójdzie na
złom.

Pzdr
TG





Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 22:12:40 - Grejon

W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:

> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ
prostowniczy.

BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora,
ty/żona nie zwróciliście uwagi?

Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na zapłon ale przed
rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 parafinka kombi



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 22:22:17 - RoMan Mandziejewicz

Hello Grejon,

Tuesday, April 10, 2012, 10:12:40 PM, you wrote:

>> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napięcie z przekręconym
>> kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v Napięcie z odpalonym silnikiem
>> na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v Napięcie z odpalonym
>> silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v Napięcie
>> z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

> Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ
> prostowniczy.
> BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora,
> ty/żona nie zwróciliście uwagi?
> Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na zapłon ale przed
> rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

Słuszna uwaga - cos tak banalnego może powodować brak ładowania.


--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 01:09:56 - kogutek

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> Hello Grejon,
>
> Tuesday, April 10, 2012, 10:12:40 PM, you wrote:
>
> >> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napięcie z przekręconym
> >> kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v Napięcie z odpalonym silnikiem
> >> na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v Napięcie z odpalonym
> >> silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v Napięcie
> >> z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
>
> > Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ
> > prostowniczy.
> > BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora,
> > ty/żona nie zwróciliście uwagi?
> > Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na zapłon ale przed
> > rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.
>
> Słuszna uwaga - cos tak banalnego może powodować brak ładowania.
>
>
Może ale nie musi. jak alternator ma mostek pomocniczy zasilany przez żarówkę
kontrolki ładowania. To w zależności od typu alternatora po przekroczeniu
pewnej granicznej prędkości. Tak ok 3 3,5 tyś obrotów / minute. Alternator
wzbudzi się i do wyłączenia silnika będzie działał poprawnie. Obstawiam albo
szczotki albo spalone dwie fazy w alternatorze. Do elektryka trzeba jechać on
będzie wiedział co zrobić.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 00:58:37 - kogutek

Grejon napisał(a):

> W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:
>
> > Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> > Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> > 12,2v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
>
> Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ
> prostowniczy.
>
> BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora,
> ty/żona nie zwróciliście uwagi?
>
> Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na zapłon ale przed
> rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.
>
Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż istnieje
to jest niewielkie.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:04:59 - J.F

Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
>Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się
>kończy jedna
>to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to
>się nie
>zapala.

Alez Kogutku, co Kogutek p* ?

>Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
>się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż
>istnieje
>to jest niewielkie.

Az takie male nie jest.

J.




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:07:41 - Wmak

J.F napisał(a):
>
> Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
>

Byłeś szybszy !

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:19:24 - kogutek

Wmak napisał(a):

> J.F napisał(a):
> >
> > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
> >
>
> Byłeś szybszy !
>
szybszy czy głupszy?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 18:19:21 - J.F

Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jm3lrc$3ss$1@inews.gazeta.pl...
Wmak napisał(a):
>> J.F napisał(a):
>> > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
>> Byłeś szybszy !
>
>szybszy czy głupszy?

Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie
zjawisko.

Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i
wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska,
bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na
jednej szczotce czy na dwoch naraz ?

Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i
na alternatorach chyba tez nie.

J.




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 19:15:07 - kogutek

J.F napisał(a):

> Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jm3lrc$3ss$1@inews.gazeta.pl...
> Wmak napisał(a):
> >> J.F napisał(a):
> >> > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
> >> Byłeś szybszy !
> >
> >szybszy czy głupszy?
>
> Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
> jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie
> zjawisko.
>
> Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i
> wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska,
> bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na
> jednej szczotce czy na dwoch naraz ?
>
> Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i
> na alternatorach chyba tez nie.
>
> J.
>
Za to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-12 01:29:05 - J.F

Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
J.F napisał(a):
>> Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
>> jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez
>> ciebie
>> zjawisko.
>> Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie,
>> i
>> na alternatorach chyba tez nie.
>
>Za to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim.

Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie.

J.




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-12 10:27:26 - kogutek

J.F napisał(a):

> Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
> J.F napisał(a):
> >> Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
> >> jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez
> >> ciebie
> >> zjawisko.
> >> Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie,
> >> i
> >> na alternatorach chyba tez nie.
> >
> >Za to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim.
>
> Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie.
>
> J.
>
To że chcesz schemat nie znaczy że mam go narysować. Po co Ci on jak już
przyznałem Ci rację. Masz rację. Znasz sie świetnie bo na forach dyskusyjnych
pobierasz naukę.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:22:23 - kogutek

J.F napisał(a):

> Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
> >Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się
> >kończy jedna
> >to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to
> >się nie
> >zapala.
>
> Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
>
> >Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
> >się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż
> >istnieje
> >to jest niewielkie.
>
> Az takie male nie jest.
>
> J.
>
Jest bardzo małe bo żarówka od ładowania przez całą żywotność samochodu może
świecić ze dwie godziny. Może trzy.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:06:13 - Wmak

kogutek napisał(a):

> Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy
jedna
> to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
> zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
> się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż
istnieje
> to jest niewielkie.
>
Głupoty wypisujesz (przez grzeczność nie powiem jak zwykle).
Szczotki połączone są szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i już po zużyciu
jednej z nich nie ma innej drogi dla prądu wzbudzenia alternatora - uzwojenie
ną wirniku jest odizolowane od masy i ma połączenie wyłącznie przez szczotki.




--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:18:31 - kogutek

Wmak napisał(a):

> kogutek napisał(a):
>
> > Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy
> jedna
> > to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
> > zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
> > się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż
> istnieje
> > to jest niewielkie.
> >
> Głupoty wypisujesz (przez grzeczność nie powiem jak zwykle).
> Szczotki połączone są szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i już po zużyciu
> jednej z nich nie ma innej drogi dla prądu wzbudzenia alternatora - uzwojenie
> ną wirniku jest odizolowane od masy i ma połączenie wyłącznie przez szczotki.
>
>
>
>
W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:34:18 - Wmak

kogutek napisał(a):

> W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
> mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
> że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.
>
Gdzie takie bajki wyczytałeś
Może podaj ich źródło....
Którędy ma płynąć prąd wzbudzenia po zużyciu pierwszej szczotki?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 13:14:52 - kogutek

Wmak napisał(a):

> kogutek napisał(a):
>
> > W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
> > mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
> > że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.
> >
> Gdzie takie bajki wyczytałeś
> Może podaj ich źródło....
> Którędy ma płynąć prąd wzbudzenia po zużyciu pierwszej szczotki?
>
Co Ci będę tłumaczył jak mało kumaty jesteś i nie zrozumiesz. jak byś był
kumaty to sam byś rozgryzł dlaczego kontrolka gaśnie jak alternator pracuje.
jak by była tylko podłączona z masą przez uzwojenie wzbudzania to by nigdy nie
gasła. czyli jakoś inaczej jest podłączona. W alternatorach starszego typu,
bez mostka pomocniczego miała swój styk w regulatorze. A teraz nie ma i
gaśnie. Jakiś cud kurwa czy co?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 17:06:13 - jerzu

On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), kogutek
wrote:

>Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
>to faktycznie zapala się kontrolka.

Tak? No popatrz. W Łodzi zapaliła mi się kontrolka ładowania, do
Warszawy dojechałem bez włączonych świateł. Kontrolka paliła się cały
czas. W Warszawie napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku,
wynosiło 8,5 volta. Sugerujesz że miałem skończoną jedną szczotkę? I
niby czemu miałyby się nie skończyć jednocześnie? Przecież są takie
same i zużywają się w tym samym stopniu.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 17:13:25 - kogutek

jerzu napisał(a):

> On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), kogutek
> wrote:
>
> >Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
> >to faktycznie zapala się kontrolka.
>
> Tak? No popatrz. W Łodzi zapaliła mi się kontrolka ładowania, do
> Warszawy dojechałem bez włączonych świateł. Kontrolka paliła się cały
> czas. W Warszawie napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku,
> wynosiło 8,5 volta. Sugerujesz że miałem skończoną jedną szczotkę? I
> niby czemu miałyby się nie skończyć jednocześnie? Przecież są takie
> same i zużywają się w tym samym stopniu.
>
chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy
miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 17:50:19 - jerzu

On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), kogutek
wrote:

>chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy
>miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś?

Cały kogutek...


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 19:13:43 - kogutek

jerzu napisał(a):

> On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), kogutek
> wrote:
>
> >chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy
> >miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś?
>
> Cały kogutek...
>
>
jasne że cały a nie półmózg. Opisałeś sytuację nie mającą żadnego związku z
tematem. Spierdoliło Ci się ładowanie i się lampka zapaliła że nie ładuje. Tak
jest w motorowerach i Bentleyach. Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
świeci dalej. Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś. W alternatorach
wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to się
nie zapala. Przepalenie żaróweczki jest mało prawdopodobne. Ale jak alternator
ma słuszny przebieg to mogła się skończyć szczotka. W czasie jazdy można to
zidentyfikować tylko po tym że światła robią się coraz ciemniejsze i nie
rozjaśniają się po dodaniu gazu. Czy tak trudno wyobrazić sobie że jak jest
jedna kontrolka sygnalizująca czy układ złożony z kilku podzespołów jest
sprawny to może różnie sygnalizować różne uszkodzenia. Nie mam pojęcia czy
takie świecenie lampki ładowania było zamierzone czy wyszło przy okazji. Jak
się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci wtedy
kiedy powinna świecić. Jeśli idzie o naprawę to nie ma żadnego znaczenia która
skończyła się pierwsza bo i tak nie sprzedają samych szczotek tylko całe
moduły. Ciekawe czy jesteś w stanie ogarnąć tyle wiedzy na raz.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 20:34:42 - Wmak

kogutek napisał(a):

> jerzu napisał(a):
>
> > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), kogutek
> > wrote:
> >
> > chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym?
> > Czy miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś?
> >
> > Cały kogutek...

> Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
> ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
> kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
> świeci dalej.
Zapomniałeś dodać: przy zepsutym układzie ładowania
> Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś.

Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie
Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę.

> W alternatorach
> wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
> Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to
się

Znów bredzisz.

Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym
przypadku po przekręceniu kluczyka do jazdy świeci kontrolka ładowania.
Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia
(wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest
szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.
>
> Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci
> wtedy kiedy powinna świecić.

Powtarzasz swoją bajeczkę.

Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje
płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd.
(Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne)
Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie
napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć pod
górkę).
Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani
lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: wyjście z
regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa
albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd
przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza
fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć.
Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie
od ilości wypitego soku.
Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
Pozdrawiam myślących (normalnie a nie inaczej)....
Wmak


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 22:28:04 - kogutek

Wmak napisał(a):

> kogutek napisał(a):
>
> > jerzu napisał(a):
> >
> > > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), kogutek
> > > wrote:
> > >
> > > chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym?
> > > Czy miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś?
> > >
> > > Cały kogutek...
>
> > Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
> > ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
> > kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
> > świeci dalej.
> Zapomniałeś dodać: przy zepsutym układzie ładowania
> > Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś.
>
> Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie
> Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę.
>
> > W alternatorach
> > wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
> > Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to
> się
>
> Znów bredzisz.
>
> Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym
> przypadku po przekręceniu kluczyka do jazdy świeci kontrolka ładowania.
> Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia
> (wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest
> szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.
> >
> > Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci
> > wtedy kiedy powinna świecić.
>
> Powtarzasz swoją bajeczkę.
>
> Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje
> płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd.
> (Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne)
> Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie
> napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć pod
> górkę).
> Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani
> lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: wyjście z
> regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa
> albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd
> przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza
> fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć.
> Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie
> od ilości wypitego soku.
> Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
> Pozdrawiam myślących (normalnie a nie inaczej)....
> Wmak
>
>
Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych
ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka co
lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
temperatura uczy pokory.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 22:40:24 - Artur Maśląg

W dniu 2012-04-11 22:28, kogutek pisze:
> Wmak napisał(a):
(...)
>> Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie
>> od ilości wypitego soku.
>> Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
>> Pozdrawiam myślących (normalnie a nie inaczej)....
>> Wmak
>>
>>
> Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych
> ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka co
> lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
> najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
> temperatura uczy pokory.

Kogutek, kto wam zrobił taką krzywdę, że jadem dookoła rzucacie?
Konfrontacja z wiedzą? Skąd te Wasze życzenia innym przykrości itd.?
Może to klienci, którzy docenili Twoje kompetencje naprawcze?







Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 23:50:24 - Wmak

kogutek napisał(a):

> Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z
różnych
> ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka
co
> lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
> najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
> temperatura uczy pokory.
>
Mam niejasne podejrzenie, że ty się już kopałeś i ten koń musiał cię celnie
trafić skoro jesteś całkowicie odporny na wiedzę.
Dodam tylko, że zasady działania alternatora w samochodzie znałem jeszcze
zanim wynaleziono internet i jakieś portale inne niż w budownictwie.

Już tylko mogę zaproponować prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z
uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami.
Kup sobie bateryjkę, żaróweczkę na odpowiednie napięcie (o ile wiesz, co to
słowo znaczy) i dwa przewody.
Dołącz porządnie te przewody do żaróweczki a pozostałe końce do bateryjki.
Żarówka powinna świecić.
Odłącz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to dało efekt.
Teraz odłącz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawiła się jakaś
zmiana w tym bardzo skomplikowanym układzie.

Podpowiedź - traktuj żaróweczkę jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako
szczotki je zasilające.
Prostszego przykładu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo połączonych
elementów w momencie przerwy w którymś z nich chyba nie wymyślę, poprawny
wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych
zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-12 01:07:40 - kogutek

Wmak napisał(a):

> kogutek napisał(a):
>
> > Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z
> różnych
> > ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka
> co
> > lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
> > najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
> > temperatura uczy pokory.
> >
> Mam niejasne podejrzenie, że ty się już kopałeś i ten koń musiał cię celnie
> trafić skoro jesteś całkowicie odporny na wiedzę.
> Dodam tylko, że zasady działania alternatora w samochodzie znałem jeszcze
> zanim wynaleziono internet i jakieś portale inne niż w budownictwie.
>
> Już tylko mogę zaproponować prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z
> uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami.
> Kup sobie bateryjkę, żaróweczkę na odpowiednie napięcie (o ile wiesz, co to
> słowo znaczy) i dwa przewody.
> Dołącz porządnie te przewody do żaróweczki a pozostałe końce do bateryjki.
> Żarówka powinna świecić.
> Odłącz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to dało efekt.
> Teraz odłącz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawiła się jakaś
> zmiana w tym bardzo skomplikowanym układzie.
>
> Podpowiedź - traktuj żaróweczkę jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako
> szczotki je zasilające.
> Prostszego przykładu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo połączonych
> elementów w momencie przerwy w którymś z nich chyba nie wymyślę, poprawny
> wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych
> zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy.
>
>
Masz racje. Tak to działało w alternatorach od 125p. Ogólnie masz rację.
Wystarczy?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 22:20:36 - RoMan Mandziejewicz

Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 9:24:37 PM, you wrote:

>> Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
>> (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
>> światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
>> obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
> Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok
> (akumulator ma zaledwie 4 miesiące).
> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
> Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z zieloną lampką. Jest
> to jakaś Centra. Obecnie lampka jest czarna.

Obecnie masz półmartwy akumulator. Do sprawdzenia alternator - być
może to tylko regulator napięcia ale na pewno nie działa poprawnie.


--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 10:09:53 - Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:24:37 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a):

> Co z tego wynika?

Marsz do elektryka :)
--
Jacek



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:02:46 - J.F

Użytkownik Potocki Passion & Adventure napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f8488b9$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
>Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania -
>12,4v
>Co z tego wynika?

Niby tylko seicento, a Bedziesz Mial Wydatki :-)

Alternator do naprawy.

J.




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:28:09 - Wmak

Potocki Passion & Adventure napisał(a):


> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
>
> Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z zieloną lampką. Jest
> to jakaś Centra. Obecnie lampka jest czarna.
>
Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu
ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie
rozładowany.
Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie
naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy,
popularnie nazywane zasiarczeniem - zmniejsza się jego pojemność i zdolność
rozruchowa - akumulator stopniowo umiera i w końcu nie pomaga mu
doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.

Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do
fachowca przy pierwszym padzie tylko wyrzucałeś forsą na kolejne
akumulatory?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 13:02:48 - kogutek

Wmak napisał(a):

> Potocki Passion & Adventure napisał(a):
>
>
> > Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> > Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> > 12,2v
> > Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
> >
> > Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z zieloną lampką. Jest
> > to jakaś Centra. Obecnie lampka jest czarna.
> >
> Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu
> ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie
> rozładowany.
> Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie
> naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy,
> popularnie nazywane zasiarczeniem - zmniejsza się jego pojemność i zdolność
> rozruchowa - akumulator stopniowo umiera i w końcu nie pomaga mu
> doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.
>
> Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do
> fachowca przy pierwszym padzie tylko wyrzucałeś forsą na kolejne
> akumulatory?
>
Może bogaty wtedy był a teraz już nie jest. historia zna takie przypadki.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 12:28:20 - Wmak

Potocki Passion & Adventure napisał(a):


> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
>
> Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z zieloną lampką. Jest
> to jakaś Centra. Obecnie lampka jest czarna.
>
Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu
ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie
rozładowany.
Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie
naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy,
popularnie nazywane zasiarczeniem - zmniejsza się jego pojemność i zdolność
rozruchowa - akumulator stopniowo umiera i w końcu nie pomaga mu
doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.

Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do
fachowca przy pierwszym padzie tylko wyrzucałeś forsą na kolejne
akumulatory?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 14:54:08 - jerzu

On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion & Adventure
wrote:

>akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata

Kto tak powiedział? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechnąć,
przynajmniej nic na to nie wskazuje. Atymi oczkami to się nie
przejmuj, one w nowym akumulatorze potrafią być czarne.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:26:20 - Jakub Witkowski

W dniu 2012-04-10 14:54, jerzu pisze:
> On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion& Adventure
> wrote:
>
>> akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata
>
> Kto tak powiedział? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechnąć,

Czyli wytrzymał tyle ile powinien. Nie napisano, że po tym czasie powinien się zepsuć :)

--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:03:30 - Iksinski


Użytkownik Potocki Passion & Adventure napisał w
wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
> Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
> nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony
> wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu
> naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
> mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?

Pozdrawiam
X




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:28:44 - Potocki Passion & Adventure

W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:
>
> Użytkownik Potocki Passion & Adventure
> napisał w wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
>> Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce.
>> Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u
>> żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem
>> poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała -
>> doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna -
>> uszkodzony :(
>
> Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
> Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?
>
> Pozdrawiam
> X
>
Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator.
Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne
naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co
roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć
dlaczego tak się dzieje. 47mA pobór przy wyłączonym kluczyku.
Zastanawiam się czy cos nie ciągnie prądu, czy to jest duży pobór czy
nie dla Seitka 1.1

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:32:57 - kamil

On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote:
> W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:
>>
>> Użytkownik Potocki Passion & Adventure
>> napisał w wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce.
>>> Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u
>>> żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem
>>> poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała -
>>> doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna -
>>> uszkodzony :(
>>
>> Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
>> Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?
>>
>> Pozdrawiam
>> X
>>
> Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator.
> Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
> kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne
> naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co
> roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
> kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć
> dlaczego tak się dzieje. 47mA pobór przy wyłączonym kluczyku.
> Zastanawiam się czy cos nie ciągnie prądu, czy to jest duży pobór czy
> nie dla Seitka 1.1

A radio dobrze podłączone? Próbowałeś wypiąć kostki i sprawdzić pobór
prądu jeszcze raz?



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:37:19 - Potocki Passion & Adventure

W dniu 2012-04-10 15:32, kamil pisze:
> On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote:
>> W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:
>>>
>>> Użytkownik Potocki Passion & Adventure
>>> napisał w wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
>>>> Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce.
>>>> Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u
>>>> żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem
>>>> poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała -
>>>> doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna -
>>>> uszkodzony :(
>>>
>>> Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
>>> Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?
>>>
>>> Pozdrawiam
>>> X
>>>
>> Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator.
>> Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
>> kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne
>> naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co
>> roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
>> kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć
>> dlaczego tak się dzieje. 47mA pobór przy wyłączonym kluczyku.
>> Zastanawiam się czy cos nie ciągnie prądu, czy to jest duży pobór czy
>> nie dla Seitka 1.1
>
> A radio dobrze podłączone? Próbowałeś wypiąć kostki i sprawdzić pobór
> prądu jeszcze raz?
>
>
>

Dziś wszystko sprawdzę, ale radio robili mi w Car-Audio w bielsku -
powinno wszystko grać.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:42:59 - Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a):

> Auto ma już 10 lat i praktycznie co
> roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
> kolejnej zimy jest wszystko ok.

A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)
--
Jacek



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:45:16 - kamil

On 10/04/2012 14:42, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion& Adventure
> napisał(a):
>
>> Auto ma już 10 lat i praktycznie co
>> roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
>> kolejnej zimy jest wszystko ok.
>
> A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)

Bez przesady, w życiu w żadnym akumulatorze nie sprawdzałem i nie
dolewałem niczego, i częściej mieniam samochody niż akumulatory.. To nie
Centra z PRLu. ;)


--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:50:27 - Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a):

> To nie
> Centra z PRLu. ;)

Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być
tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
pociągnie, zwłaszcza zimą :)
--
Jacek



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:53:17 - kamil

On 10/04/2012 14:50, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a):
>
>> To nie
>> Centra z PRLu. ;)
>
> Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
> podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być
> tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
> pociągnie, zwłaszcza zimą :)

Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować
pryszcza. ;)



--
Pozdrawiam,
Kamil

bynajmniej.net



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:55:04 - Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:53:17 +0100, kamil napisał(a):

> Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować
> pryszcza. ;)

Jasne, ale na razie jesteśmy na etapie diagnozy :)
--
Jacek



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:59:56 - RoMan Mandziejewicz

Hello Jacek,

Tuesday, April 10, 2012, 3:50:27 PM, you wrote:

>> To nie
>> Centra z PRLu. ;)
> Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
> podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być

A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?

> tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
> pociągnie, zwłaszcza zimą :)



--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 17:32:19 - Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:59:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?

Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka -
poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd.
--
Jacek



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 18:06:43 - RoMan Mandziejewicz

Hello Jacek,

Tuesday, April 10, 2012, 5:32:19 PM, you wrote:

>> A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?
> Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka -
> poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd.

Nie ma czegoś takiego, jak regulacja PRĄDU ładowania. Dopóki NAPIĘCIE
na regulatorze nie osiągnie zakładanego progu, dopóty alternator pcha
w instalację ile może. PRĄD nie jest kontrolowany.

--
Best regards,
RoMan roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: www.elektronika.squadack.com (w budowie!)




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:51:03 - Potocki Passion & Adventure

W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion& Adventure
> napisał(a):
>
>> Auto ma już 10 lat i praktycznie co
>> roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
>> kolejnej zimy jest wszystko ok.
> A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)

Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 15:58:41 - Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a):

> Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć.
--
Jacek



Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 16:10:43 - Potocki Passion & Adventure

W dniu 2012-04-10 15:58, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion& Adventure
> napisał(a):
>
>> Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.
> No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
> Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć.

Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
zastanawiać co jest grane.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 19:58:03 - Wmak

Potocki Passion & Adventure napisał(a):


> Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam
> tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się
> zastanawiać co jest grane.
>
Napięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator.
Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V
Przy takim napięciu akumulator bierze tyle prądu, ile potrzebuje i bez
potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim.
Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza.
Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania.
Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem
może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej
podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi.
Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia.
Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo
dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę.
Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i
pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek.
Akumulator był pusty.
Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe
napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał.
Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator na tropiki /
Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany.

Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie.
W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo
ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz)
wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/



Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 20:03:41 - Cavallino


Użytkownik Wmak napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

> Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
> roztargnienie - zostawione światła,

W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do
niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać
żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.




Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 17:08:24 - jerzu

On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, Cavallino
wrote:

>W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do
>niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać
>żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.

W Seicento, bez kluczyka, niemożliwe. Chyba że awaryjne :))


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl
jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145



Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 19:30:39 - Cavallino


Użytkownik jerzu napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:fi7bo71vfhgt0esqdovbhhba5la1nnl6lq@4ax.com...
> On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, Cavallino
> wrote:
>
>>W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do
>>niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać
>>żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.
>
> W Seicento, bez kluczyka, niemożliwe.

Możliwe (rzecz jasna w sensie: będą się palić), o ile pamiętało się o
pozostawieniu ich podczas wyłączania zapłonu..





Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-11 18:22:09 - J.F

Użytkownik Potocki Passion & Adventure napisał w
W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze:
>> A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku
>> wypadałoby :)
>Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma
>potrzeby.

Raczej mozliwosci :-(

A potrzeby ... odkad eletronika reguluje napiecie w instalacji dosc
precyzyjnie, to w nowoczesnych autach faktycznie nie ma potrzeby.

J.




Odp: Ile prądu powinien jeść Seicento?

2012-04-10 16:17:53 - Cavallino


Użytkownik Potocki Passion & Adventure napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:4f843565$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:
>>
>> Użytkownik Potocki Passion & Adventure napisał w
>> wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
>>> nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony
>>> wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu
>>> naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
>>> mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(
>>
>> Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
>> Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?
>>
>> Pozdrawiam
>> X
>>
> Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator. Po
> naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
> kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne naładowanie
> nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co roku muszę
> kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do kolejnej zimy jest
> wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć dlaczego tak się
> dzieje.

A ładowanie do pełna z jakiego powodu się odbywa?
Czy jakieś próby odpalania na rozładowanym aku się zdarzają?
Jeśli tak, to masz odpowiedź co go zabija.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS