Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-06-11

A A A POLEĆ DRUKUJ

Sukces efektywności: Audi zmierza po czternaste zwycięstwo w Le Mans

Audi skupia swe wysiłki, by 13 i 14 czerwca przedłużyć swoją serię zwycięstw w najtrudniejszym na świecie wyścigu długodystansowym. Począwszy od roku 2010, bolidy z czterema pierścieniami na masce wygrywały klasyka pięć razy z rzędu. Patrząc jednak na szesnastoletnią historię startów Audi w Le Mans, marka powalczy o czternaste już zwycięstwo w tej imprezie.

W tym roku, najbardziej istotnym elementem konstrukcji wyścigowego Audi R18 e-tron quattro, jest technika wspomagająca efektywność samochodu – Audi ultra.  

Historia klasycznego wyścigu, odbywającego się w zachodniofrancuskim departamencie Sarthe, sięga roku 1923. Jednak w zmaganiach chodzi o coś więcej niż o historię. Udział w nich to również światowy prestiż, ponieważ jak żaden inny wyścig samochodowy, Le Mans umiejętnie łączy tradycję z postępem. Dla Audi natomiast, jest również najtrudniejszym polem testów nowoczesnych rozwiązań technicznych. Przykłady z ostatnich lat: w roku 2006 koncern z Ingolstadt był pierwszym producentem, który wygrał wyścig wystawiając samochód z napędem diesla. W sezonie 2012, bolid z czterema pierścieniami na masce był pierwszym triumfatorem wyposażonym w napęd hybrydowy. Do dziś, kombinacja elektryczno – wysokoprężnego napędu preferowana przez Audi, jest w Le Mans nie do pobicia. To także najbardziej oszczędny aktualnie napęd: żadnemu z czterech innych producentów w klasie LMP1 nie wystarcza tak mało energii napędowej. „Wydajność idealnie pasuje do formuły „More from less” - kwintesencji Audi ultra” - podkreśla szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Działaczom ACO, FIA i WEC udało się stworzyć regulamin, umożliwiający rozgrywanie emocjonującego współzawodnictwa między różnymi koncepcjami osiągnięcia jak najwyższej wydajności.” Zalety efektywnego napędu Audi będą najlepiej widoczne w bezpośrednim starciu z konkurentami. Czterech startujących w tym roku w klasie LMP1 producentów, to cztery różne koncepcje - od zasady spalania, przez konfigurację silnika, aż po sposób odzyskiwania i magazynowania energii. W żadnych innych samochodowych mistrzostwach nie ma tak dużej różnorodności technicznej. „To nadaje uroku Le Mans i mistrzostwom świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC. Stoi przed nami wymagające zadanie.” - mówi Chris Reinke, kierownik LMP w Audi Sport. Przebieg zawodów w tegorocznym sezonie nie pozostawia wątpliwości: inżynierowie Audi wypełnili swoje zadania z sukcesem. Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer wygrali dwa pierwsze wyścigi tego sezonu: w Silverstone i w Spa-Francorchamps. W Le Mans wystartują jako liderzy tabeli. Nowe Audi R18 e-tron quattro, mimo tego, że teraz musi zadowalać się mniejszą o 2,8 procent ilością paliwa, w Spa było siódme w kwalifikacjach, a w wyścigu głównym, cztery sekundy szybsze niż przed rokiem. Jego przebudowany silnik TDI V6, dwa razy mocniejszy system hybrydowy, a przede wszystkim zoptymalizowana aerodynamicznie sylwetka udowodniły, co potrafi Audi ultra. W Le Mans marka polega nie tylko na doskonałych rozwiązaniach technicznych. Ma za sobą mocny zespół profesjonalnych kierowców. W minionych czterech latach, jeżdżąca Audi z numerem „7” ekipa: Fässler, Lotterer i Tréluyer, wygrywała Le Mans trzy razy. Loïc Duval, który dzieli kokpit bolidu numer „8” z Oliverem Jarvisem i z Lucasem di Grassi, zwyciężył wyścig przed dwoma laty. Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi oraz nowy kierowca, René Rast, włączają się do rywalizacji w samochodzie z numerem „9”. Audi Sport Team Joest, od lat związany z Le Mans i z Audi Sport, to najbardziej utytułowany team wszechczasów. Załoga Reinholda Joesta wygrywała 24-godzinny wyścig już piętnaście razy. Fani i widzowie oczekują emocji na torze. Wyścig rozpocznie się w sobotę, 13 czerwca, o godz. 15.00. Stacja telewizyjna Eurosport transmitować będzie na żywo osiemdziesiąte trzecie już wydanie tej klasycznej imprezy motorowej.                     





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS