Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-04-26

A A A POLEĆ DRUKUJ

Smartfonizacja - zamawianie jedzenia w erze mobile

Smartfonizacja społeczeństwa ma duży wpływ na branżę zamawiania online. Z najnowszych badań PizzaPortal.pl wynika, że aż 60 proc. zamówień internetowych składanych jest za pośrednictwem aplikacji lub mobilnych stron www. Ponad połowa z nich to aplikacje na systemy Android i iOS.

O tym, że Polacy są mobile nie trzeba nikogo przekonywać – ponad 80 proc. polskich internautów posiada smartfona.[1] Nie dziwi fakt, że coraz częściej sięgamy po smartfon, aby zamówić posiłek. Jak wynika z danych platformy PizzaPortal.pl, aż 46% zamawiających jedzenie zadeklarowało, że przynajmniej raz w ciągu ostatniego roku zamówiło danie online.

Przewaga aplikacji mobilnych

Aż 60 proc. zamówień internetowych jest składanych za pośrednictwem kanału mobilnego (zarówno poprzez aplikację, jak i przez stronę internetową), a 40 proc. – desktopowo.

Łatwo zauważyć przewagę platformy mobilnej nad komputerami czy laptopami. 47 proc. zamawiających jedzenie online przez smartfona robi to poprzez przeglądarkę, 33 proc. wskazało aplikację mobilną na telefony z systemem Android, zaś 20 proc. – aplikację na telefony z iOS. To oznacza, że 53 proc. ze wszystkich zamówień internetowych dokonywanych poprzez smartfona konsumenci składają przez dedykowane aplikacje mobilne.

Korzystamy ze smartfonów chętniej, dłużej i częściej, bo te są coraz szybsze, lepsze i zapewniają nam więcej funkcji. Ma to ogromne znaczenie dla kształtowania się nowych nawyków zamawiających i ich oczekiwań – mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl. Zamawiający cenią sobie wygodę, którą daje im możliwość robienia zakupów za pośrednictwem aplikacji mobilnych czy mobilnych stron internetowych. Współczesne pokolenie head down rzadko rozstaje się ze smartfonem, a to oznacza, że mogą dokonać zamówienia wszędzie i niemal w każdym momencie – dodaje.

Ile w koszyku?

Autorzy raportu zbadali również średnią wartość zamówień dla użytkowników poszczególnych platform. Co ciekawe, największy średni koszyk generują właściciele iPhone’ów – 42, 7 zł. Jest on o 1,5 zł większy od koszyka właścicieli telefonów z Androidem.


[1] Dane z badania Kantar TNS za raportem Polska Jest Mobi 2018





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS