Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-02-01

A A A POLEĆ DRUKUJ

Samodzielny wydruk ulotek? To możliwe!

Ulotka jest jednym z najbardziej popularnych nośników reklamowych, zwłaszcza wśród małych i średnich przedsiębiorstw.Jej wykonanie można zlecić profesjonalistom lub, mając na względzie oszczędności, zaprojektować i wydrukować ją samodzielnie. Jak to zrobić, aby uzyskać profesjonalny efekt?

O skuteczności reklamowej ulotek decyduje nie tylko miejsce, w jakim je rozdajemy, czy charyzma osoby która to robi, ale przede wszystkim wygląd i treść samego nośnika. Intrygujący slogan, ciekawy układ, przyjemny dla oka projekt graficzny to połowa sukcesu. Ciekawym zabiegiem przyciągającym klienta jest też umieszczenie na ulotce informacji o zniżce na produkt czy usługę, jaka przysługuje po okazaniu ulotki przy dokonywaniu płatności. Gdy szkic jest już gotowy, można przystąpić do drukowania. Jak się do tego zabrać, aby ulotka wyglądała jak dzieło sztabu specjalistów? ZADBAJ O DOBRĄ JAKOŚĆ SPRZĘTU Teoretycznie, drukarka atramentowa stwarza możliwości zadruku ulotek w kolorze, jednak przy ich większej ilości z pewnością nie okaże się ekonomiczna. Dlatego atramentówka sprawdzi się jedynie przy wydruku ulotek czarno-białych. Drukując kolorowe ulotki we własnym zakresie, najlepiej wykorzystać sprzęt laserowy zużycie tonera będzie dużo mniejsze, a jakość i trwałość wydruku wyższa. Ceny drukarek laserowych pozwalających uzyskać profesjonalną jakość wydruku zaczynają się od 1500zł. Zakup dobrej drukarki to jeszcze nie wszystko nawet najlepszy sprzęt nie sprawdzi się bez odpowiednio dobranych materiałów eksploatacyjnych. -Klienci często stoją przed dylematem wybrać oryginalny, ale droższy tusz producenta, czy jego tańszy zamiennik? Zamienniki sprawdzonych producentów nie odbiegają jakością od oryginałów i nie należy obawiać się, że źle wpłyną na pracę sprzętu mówi Dariusz Hartmann, właściciel sklepu internetowego E-atramenty.pl. DOBIERZ ODPOWIEDNI FORMAT I GRAMATURĘ PAPIERU Najczęściej spotykany format ulotki to A5 czyli 148x210mm, co odpowiada połowie kartki papieru w standardowym formacie A4. Na takiej powierzchni można zawrzeć wszystkie informacje, jakie powinny znajdować się na tego typu materiale reklamowym. Jeżeli jednak mamy wrażenie, że na ulotce znajduje się zbyt wiele wolnej przestrzeni, zmieńmy format na mniejszy dobre zagospodarowanie miejsca również świadczy o profesjonalizmie, a dodatkowo pozwala na obcięcie kosztów. – Podczas wydruku na maszynach offsetowych, konieczne jest uwzględnienie tzw. spadów, czyli części arkusza, które po zadrukowaniu zostaną odcięte. Drukowanie ulotek samodzielnie, na domowej drukarce, eliminuje ten problem dodaje Dariusz Hartmann. Ulotki drukowane są zazwyczaj na papierze o wyższej jakości niż ten, którego używamy na co dzień. Aby nasze ulotki wyglądały profesjonalnie, powinniśmy zaopatrzyć się w papier kredowy o gramaturze 135 g/m2. Zwykły papier, nawet w kolorze, nie będzie wyglądać tak efektownie. Dodatkowo, kredowa struktura sprawia, że ulotka będzie bardziej odporna na wilgoć, a prezentowane na niej treści wyraźniejsze. Przygotowanie profesjonalnie wyglądających ulotek reklamowych w zaciszu domowym jest jak najbardziej możliwe, o ile dobrze rozplanujemy poszczególne działania i podeprzemy je odpowiednim sprzętem. Zgromadzone w tej sposób oszczędności w pełni zrekompensują wysiłek i czas włożony w stworzenie własnych materiałów reklamowych. Agnieszka Dobosz





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS