Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-06-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

Polacy źle oceniają swoją obecną sytuację finansową, lecz z optymizmem patrzą w przyszłość

150x110

Polacy są większymi optymistami w ocenie swojej przyszłej sytuacji finansowej niż inni mieszkańcy Europy. Pomimo że aż 2/3 rodaków nie jest zadowolonych ze swojej obecnej kondycji finansowej, to aż 59% wierzy, że ich stan majątkowy wkrótce się poprawi. To wyniki 14. edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

Polacy źle postrzegają swoją obecną sytuację finansową. Ponad 60% polskich badanych uważa, że jest ona niedobra lub nie tak dobra jak w poprzednich latach. Zaledwie 1/3 Polaków jest zadowolona z obecnego stanu majątku, a jedynie 3% polskich badanych określiło swoją sytuację materialną jako bardzo dobrą. Odczucia przeciętnego Europejczyka są podobne. Tylko 34% europejskich ankietowanych postrzega aktualny stan swojego budżetu jako dobry bądź bardzo dobry. Największe zadowolenie wykazują mieszkańcy Szwajcarii (59%) i Finlandii (58%), najmniejsze – Portugalczycy (8%), Słoweńcy (10%) oraz Rosjanie (13%).

Opinie Europejczyków dotyczące przyszłego stanu ich finansów są podzielone. Niemal połowa europejskich ankietowanych jest przekonana, że ich sytuacja materialna nie polepszy się lub nawet będzie gorsza, jednocześnie 47% uważa, że zmieni się na lepsze. Co ciekawe, największymi optymistami okazali się mieszkańcy Rosji (aż 72% Rosjan wierzy, że ich stan majątku wkrótce się poprawi), Rumunii (60%) oraz Polski (59%). Zdecydowanie bardziej sceptyczni są pod tym względem Austriacy (28%), Francuzi (33%) i Niemcy (34%).

Polacy w mniejszym stopniu niż inni mieszkańcy Europy wierzą, że rząd podejmie działania mające na celu poprawę ich sytuacji finansowej (brak zaufania deklaruje 85% Polaków). Jednak jak pokazują wyniki badania, nie tylko Polacy nie ufają rządowi i jego możliwości poprawienia sytuacji ekonomicznej obywateli − aż 89% mieszkańców Słowenii i 84% Francuzów podziela tę opinię. 8 na 10 Europejczyków nie ufa w ogóle lub nie bardzo ufa rządowi w tej kwestii, a co piąty przyznaje, że ufa tylko do pewnego stopnia. Na tym tle wyróżnia się Szwajcaria – 47% szwajcarskich respondentów wierzy, że działania rządu przyczynią się do poprawy ich sytuacji materialnej.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna czternasta już edycja badania została przeprowadzona w 10 krajach: Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Słowenii oraz Szwajcarii. Wzięło w nim udział 17 676 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS