Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-10-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

Nowe trendy na polskim rynku HoReCa

Specjaliści w branży hotelowo-restauracyjnej wyraźnie mówią o przemianie trendów konsumpcyjnych. Coraz liczniejsi odbiorcy wykazują zainteresowanie jakościowymi i oryginalnymi produktami, w tym jagnięciną i sezonowaną wołowiną.

Smakosze, turyści, dyplomaci

Klientela hoteli i restauracji prezentuje szerokie spektrum gustów i preferencji, a goście coraz częściej sięgają po produkty premium, które choć są droższe, reprezentują jakość i oryginalność. Tendencja ta pierwotnie dotyczyła tylko największych polskich miast, obecnie rozciąga się już praktycznie na cały kraj, co ściśle związane jest z większą zamożnością klientów. Oprócz rodaków, rosnącą grupę konsumentów stanowią odwiedzający nasz kraj obcokrajowcy. Wizyta turystyczna czy biznesowa to otwartość na nowe propozycje, a także związany z tym budżet. Nie od dziś goście z zagranicy stanowią ulubioną klientelę hotelarzy i restauratorów. Spory odsetek klientów wyspecjalizowanych sklepów mięsnych w Warszawie i okolicach stanowią również przedstawiciele świata dyplomatycznego krajów muzułmańskich wraz ze swoimi rodzinami. Nierzadko też w obliczu organizacji konferencji czy spodziewanej dużej grupy gości, hotele zamawiają spore ilości wyszukanych gatunków mięs, które stanowią podstawę wykwintnego bankietu.

Otrzymujemy coraz więcej zapytań o jakościową ofertę z naszego sklepu – mówi Cemre Yatur, współwłaściciel wyspecjalizowanego sklepu mięsnego Harbi Meat. Póki co, w realizowanych zamówieniach przeważa drób i mięso mielone, ale klienci częściej dopytują o baraninę i jagnięcinę, a nawet o sezonowaną wołowinę.

Dużą popularnością cieszy się również oferta specjalna, jaką jest wstępnie doprawione mięso, które po szybkiej obróbce cieplnej gotowe jest do spożycia. Na miejscu przygotowujemy mięso, kroimy je i porcjujemy. Używamy mieszanki blisko 20 oryginalnych bliskowschodnich przypraw, receptura pozostaje jednak ściśle chroniona – dodaje Cemre Yatur.

 

 

 

Odbiorcy szukają jakości

Ostatnie lata przynoszą zmianę tendencji na rynku spożywczym, a krajowi konsumenci są coraz bardziej otwarci na jakościowe gatunki mięsa, m.in. wołowinę, jagnięcinę i baraninę, które stanowią bazę do wielu wyszukanych i bardzo zdrowych dań.

Przeznaczona na steki wołowina powinna być poddana ścisłej selekcji oraz sezonowaniu na mokro i sucho. Mięso tego rodzaju opatrzone jest specjalną tabliczką znamionową, na której wypisana jest data dostawy z ubojni. Produkt osiąga idealne właściwości między 50 a 90 dniami leżakowania. Dania przygotowywane z tak spreparowanego mięsa stanowią element oferty restauracji i hoteli z segmentu premium.

Rynek drobiowy to ciągła przewaga kurcząt, jednak na rynku konsumenckim stale obserwujemy wzrost w segmencie obejmującym gęsi, indyki i fermowe kaczki. Dostawcy i pośrednicy zgodnie potwierdzają przemianę zamówieniowego portfolio.

Baranina i jagnięcina to regionalnie popularne mięso, świetnie nadające się do pieczenia i na grilla. Z hodowli baranów słynie Podhale i tereny podkarpackie, jednak próby wypasu podejmowane są też w innych częściach Polski, co wiąże się bezpośrednio z rosnącym popytem na tę pozycję kulinarną.

Jednym z najzdrowszych gatunków mięsa jest pochodząca od kilkumiesięcznych cieląt cielęcina. Ten wyszukany produkt nie jest powszechny w krajowej ofercie sprzedażowej, jednak wyspecjalizowane sklepy mięsne powinny mieć go w swoim asortymencie.

Coraz większą popularność w kraju zyskuje również indyk, który jest mięsem chudym i wysokobiałkowym, zalecanym przy niskotłuszczowej diecie.

Zmiana trendów w branży HoReCa jest potwierdzonym rynkowo faktem. Specjaliści obserwują tendencję polegającą na większym zainteresowaniu odbiorców jakościowymi, starannie wyselekcjonowanymi produktami mięsnymi, takimi jak m.in. cielęcina, jagnięcina i sezonowana wołowina. Wiąże się to ściśle z przemianą nastrojów konsumenckich, poprawą zamożności społeczeństwa oraz większą liczbą turystów odwiedzających Polskę.

 

 

 

 

 

***

Harbi Meat to produkcja, ale też sprzedaż hurtowa i dystrybucja mięsa halal dla odbiorców na terenie Warszawy, a także ceniony przez Klientów sklep mięsny online. Klientami sieci dystrybucyjnej są restauracje, lokale gastronomiczne i sklepy detaliczne. Harbi Meat oferuje najwyższej klasy mięso halal: zawsze świeżą i zdrową wołowinę, baraninę, cielęcinę, jagnięcinę oraz drób. Doskonali fachowcy oraz stosowanie nowoczesnych technologii i urządzeń, pozwala stale utrzymywać wysoki poziom produktów. To wszystko sprawia, że na stoły Klientów trafiają potrawy z mięsem halal najwyższej jakości. A to w każdej kuchni liczy się najbardziej.

 





Słowa kluczowe:Harbi Meat, HoReCa

Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS