Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-02-03

A A A POLEĆ DRUKUJ

Nowa definicja pielęgnacji odzieży: Innowacje Procter & Gamble w obliczu "Athleisure"

Coraz częściej w naszych garderobach pojawiają się ubrania, które reprezentują nowy trend: „athleisure”, łączący wygodę i funkcjonalność odzieży sportowej z elegancją i stylem tego, co nosimy „na co dzień”. Atlheisure to także nowe wyzwanie dla marek Ariel i Lenor, ponieważ ubrania z funkcjonalnych tkanin wymagają zmiany w dotychczasowej pielęgnacji. Aby poznać i zrozumieć nowy trend, eksperci P&G współpracowali z Gilesem Deaconem, cenionym brytyjskim projektantem oraz doktorem Lawrencem Rosenblumem, psychologiem kognitywnym.

 

 POZNAĆ „ATHLEISURE” – WSPÓŁPRACA Z PROJEKTANTEM GILESEM DEACONEM

Wszystko wskazuje na to, że moda na athleisure będzie obowiązywać zarówno w roku 2016, jak i w kolejnych latach. Według ekspertów, do 2020 r. stanie się jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku odzieżowego. Athleisure nie jest postrzegany wyłącznie jako modowy trend. Uważa się, że odzwierciedla także zmiany zachodzące w kulturze, stylu życia i postawach społecznych, a także wyraża rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia i dobrym samopoczuciem.

 

Eksperci marek Ariel i Lenor, wspólnie ze znanym projektantem i globalnym konsultantem ds. mody P&G Fabric Care, Gilesem Deaconem, zastosowali athleisure i charakterystyczne dla tego trendu tkaniny do stworzenia limitowanej minikolekcji ubrań, które bez problemu można prać w pralce. Premierowy pokaz minikolekcji odbył się podczas P&G Future Fabrics – wydarzenia, które odbyło się 2 grudnia 2015 r. w Barcelonie.

 

„Inspirują mnie kobiety, których styl wyraża swobodę, pewność siebie i opanowanie”– powiedział Giles Deacon. – „Moim celem było stworzenie projektów, które przywołują właśnie te cechy, jednocześnie nadając kreacjom sportowy, dynamiczny charakter. Ubrania z tej kolekcji mają podkreślać wyjątkowość i indywidualność kobiet, które je noszą. Mają zapewniać wygodę i sprawiać, że będą się one czuć komfortowo we własnym ciele. Ubranie nie może ograniczać. Powinno sprawić, że każda kobieta będzie zawsze gotowa dać z siebie 100%.

 

NOWY TREND I NOWE WYZWANIA DLA PIELĘGNACJI ODZIEŻY

Dzięki połączeniu elegancji z wygodą i funkcjonalnością, athleisure wyznacza nowe standardy dla odzieży masowej, gdzie ubrania łączą w sobie najlepsze cechy obu modowych światów. Są dopasowane do ciała, ale nie ograniczają ruchów, są elastyczne i komfortowe, można je prać w pralce i nosić w wielu sytuacjach. Jednocześnie są stylowe i niezobowiązujące.

 

Globalne badanie na temat athleisure przeprowadzone niedawno na zlecenie firmy P&G *, oferującej takie marki jak Ariel I Lenor, wskazuje, że:

·         prawie trzy czwarte konsumentów (71%) uważa ubrania inspirowane odzieżą sportową za element swojej „codziennej” garderoby,

·         ponad jedna czwarta badanych (27%) jako swój ulubiony element „codziennej” garderoby wskazuje legginsy,

·         wielu badanych nosi odzież inspirowaną ubraniami sportowymi podczas tzw. „biegania po mieście” (56%), podróży (47%), robienia zakupów (41%), a nawet podczas kolacji poza domem (16%).

 

Ten nowy trend pociąga za sobą zmiany w pielęgnacji odzieży. Obecnie 60% załadunków pralki to ubrania z materiału innego niż bawełna. Te wpisujące się w trend athleisure zawierają dzianinę, poliester, lycrę™, nowe rodzaje wełny i wiele innych tkanin. To oznacza, że to, co pierzemy jest obecnie bardziej zróżnicowane niż kiedykolwiek wcześniej. W praktyce konsumenci mają do wyboru ponad 900 różnych wariantów prania, w zależności od różnorodności materiałów ubrań, sposobu konstrukcji użytych tkanin, ilości załadowanego prania, rodzaju zabrudzeń oraz jakości wody.

 

 

TEORIA „UBRANEGO POZNANIA” („ENCLOTHED COGNITION”) INSPIRACJĄ DLA INNOWACJI ARIEL I LENOR

Kluczem do zmiany podejścia do pielęgnacji odzieży jest zrozumienie relacji pomiędzy ubraniami i osobami, które je noszą. Firma P&G przy pracy nad markami Ariel oraz Lenor, nawiązała współpracę z wiodącym ekspertem w dziedzinie psychologii kognitywnej, doktorem Lawrencem Rosenblumem z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Riverside. Wspólnie z naukowcem przeprowadziła serię badań, które pozwalają na lepsze zrozumienie pojęcia tzw. „ubranego poznania“ (ang. „enclothed cognition”). Termin ten opisuje podświadomy wpływ, jaki nasze ubrania i to, jak postrzegamy samych siebie, wywierają na nasze myśli, nastroje i zachowania.

 

Dotychczasowe badania pokazują, że ludzie funkcjonują lepiej, gdy noszą ubrania związane z ważnymi aspektami wykonywanych przez nich zadań. Ponadto, wynika z nich, że czyste ubranie pozytywnie wpływa na nasze funkcje poznawcze. Zdecydowana większość badanych, bo aż 70%, twierdzi, że noszenie czystych ubrań inspirowanych odzieżą sportową wyzwala w nich więcej energii, zaś 62%, że taka odzież dodaje im pewności siebie*, co pokazuje wagę jaką ma właściwa pielęgnacja odzieży.

 

Fakt, czy nosimy ubrania formalne czy bardziej swobodne, z pewnością ma wpływ na nasze funkcje poznawcze” – tłumaczy Dr Lawrence Rosenblum, psycholog kognitywny z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Riverside. – „Ubranie nie tylko zmienia sposób, w jaki postrzegamy samych siebie, ale również wpływa na pracę mózgu, sposób formułowania pojęć oraz decyzje, jakie podejmujemy. To, co mamy na sobie, wpływa na nas w sposób zupełnie odrębny od tego, co o tym, jak wyglądamy i jak powinniśmy się czuć, mówią nam inni.

 

Wygoda, elegancja i funkcjonalność stały cię cechami rozpoznawczymi trendu athleisure, a celem wszystkich działań w zakresie badań i rozwoju produktów pielęgnacji odzieży marki Ariel czy Lenor jest sprawienie, że odzież jak najdłużej będzie wyglądać jak nowa.

 

ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE ARIEL POZWALAJĄ UBRANIOM ATHLEISURE ZACHOWAĆ ICH WŁAŚCIWOŚCI

Formuła w produktach do prania Ariel zapewnia głębokie oczyszczenie oraz doskonałą jakość pielęgnacji odzieży wykonanej z najnowszych mieszanek włókien naturalnych i syntetycznych, wykorzystywanych w ubraniach w stylu athleisure. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu procesu czyszczącego Ariel Fibre Purification oraz procesu ochrony włókien Ariel Fibre Preservation. Zaawansowana formuła Deep Clean Complex umożliwia pranie odzieży w niższych temperaturach, co pomaga chronić kolor i włókna tkanin. Jest to szczególnie ważne w przypadku tkanin zawierających elastynę, która jest często stosowana w tego typu odzieży i łatwo ulega uszkodzeniom.

 

Dzięki opatentowanej mieszance zaawansowanych technologii czyszczących, Ariel usuwa widoczne i niewidoczne zanieczyszczenia osadzone głęboko we wnętrzu tkanin. Zapobiega ich ponownemu osadzaniu się na włóknach i narastaniu warstw zabrudzeń, które mogą prowadzić do niszczenia ubrań i ich zbyt szybkiego zużycia (eksperci P&G ds. pielęgnacji odzieży określają ten proces jako „szarzenie się” ubrań).

 

Ariel pomaga zachować wygodę ubrań athleisure dzięki technologiom FibreSCIENCE, które pozwalają na optymalizację warunków prania, pomagają zachować spójność włókien i sprawiają, że ubrania nadal wyglądają  jak nowe.

 

LENOR – OCHRONA WŁÓKIEN ORAZ DŁUGOTRWAŁY EFEKT ŚWIEŻOŚCI DLA ELEGANCJI I WYGODY STYLU ATHLEISURE

Formuła wykorzystywana w Lenor pozwala zachować strukturę i konstrukcję odzieży typu athleisure, nadając jej przy tym przyjemny zapach. Zainspirowana wpływem zapachu na ludzkie emocje, marka Lenor sprawia, że ubrania stają się bardziej atrakcyjne. Dzięki zaawansowanej technologii zapachowej oraz olejkom zapachowym, zapewniającym uczucie świeżości i zapach utrzymujący się przez cały dzień, Lenor przyczynia się do poprawy nastroju. Każdy delikatny zapach Lenor składa się z ponad 60 bogatych i intrygujących składników zapachowych.

 

Lenor ożywia włókna tkaniny, wnikając w jego poszczególne warstwy. Dzięki procesowi ochrony Lenor Fibre Protection wyraźną różnicę w wyglądzie ubrań można zauważyć już po zaledwie 5-10 praniach. Powierzchnia ubrań mniej się mechaci, tworzy się mniej „kulek”, a ubrania typu athleisure na dłużej zachowują dopasowany kształt i wyglądają jak nowe. Każda kropla Lenor zawiera miliony aktywnych czynników zmiękczających, które pomagają zredukować tarcie powstające zarówno podczas prania, jak i podczas codziennego użytkowania. Zmniejsza to szanse na mechacenie czy pojawienie się drobnych kuleczek włókien, które mogą spowodować przedwczesne zużycie lub zniszczenie ubrania.

 

W jednej butelce płynu Lenor znajduje się wystarczająca ilość aktywnych cząstek zmiękczających, aby umożliwić pokrycie powierzchni o wielkości 37 000 m². Taka ilość pozwoliłaby na niemal trzykrotne** pokrycie powierzchni działki, na której stoi kościół Sagrada Familia*** w Barcelonie.

 

 

Wybierz Ariel i Lenor, aby twoje ubrania athleisure pozostały dłużej jak nowe.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS