Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2010-07-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

Letnia edycja ogólnopolskiej akcji „Jedz smacznie i zdrowo” dobiegła końca

Bezpłatne konsultacje z dietetykiem, przewodnik po zasadach zdrowego żywienia, degustacje produktów oraz konkurs sms dla konsumentów – to elementy zakończonej w czerwcu, letniej edycji kampanii edukacyjnej „Jedz smacznie i zdrowo” prowadzonej przez Nestlé w hipermarketach Tesco. Już od trzech lat kampania zwraca uwagę Polaków na potrzebę zdrowego odżywiania się i komponowania zbilansowanej diety dla całej rodziny.

Tegoroczna edycja kampanii „Jedz smacznie i zdrowo”  trwała od 4 do 16 czerwca, obejmując swoim zasięgiem aż 113 lokalizacji w całej Polsce. Akcja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem konsumentów – w wybranych 25 hipermarketach Tesco dietetycy, udzielający bezpłatnych konsultacji, skomponowali niemal 4.300 indywidualnie dobranych, 7-dniowych menu. Jadłospisy zostały opracowane na podstawie krótkiego wywiadu, uwzględniającego m.in. płeć, wskaźnik BMI, aktywność fizyczną oraz preferencje smakowe danej osoby.

W ramach kampanii, za zakup 4 dowolnych produktów Nestlé lub Nałęczowianka w hipermarkecie Tesco, można było otrzymać przewodnik „JEDZ SMACZNIE I ZDROWO – 10 zasad zdrowego żywienia”. Organizatorzy przekazali konsumentom aż 17.500 egzemplarzy przewodnika! Przedstawia on 10 podstawowych zasad prawidłowego odżywiania i komponowania zbilansowanej diety :

1. Pij 1,5 l płynów dziennie!

2. Pamiętaj o pięciu porcjach warzyw i owoców dziennie!

3. Wybieraj produkty pełnoziarniste!

4. Unikaj tłuszczów zwierzęcych!

5. Spożywaj w rozsądnych ilościach produkty bogate w cukry proste!

6. Ogranicz spożycie soli!

7. Nigdy nie rezygnuj ze śniadania – to najważniejszy posiłek dnia!

8. Jedz zupy!

9. Jedz częściej i mniejsze porcje!

10. Nie rób zakupów, kiedy jesteś głodny!

Podczas degustacji na terenie hal Tesco rozdano 125.500 zestawów produktów dla dzieci i niemowląt NESTLÉ oraz GERBER .

Bardzo cieszy nas fakt, że kampania „Jedz smacznie i zdrowo” co roku spotyka się z tak dużym zainteresowaniem Polaków. Konsumenci szczególnie chętnie korzystają z bezpłatnych porad dietetyka, a także odbierają poradnik o zasadach zdrowego żywienia. Statystycznie, z konsultacji korzystają najczęściej kobiety w wieku 30-40 lat, jednak nasze stoiska odwiedzają też całe rodziny oraz wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak skomponować zdrową i zbilansowaną dietą. Duże zainteresowanie naszymi stoiskami konsultacyjnymi świadczy o tym, że w Polsce wciąż potrzebne są tego typu kampanie edukacyjne. - mówi Blanka Mellova, Kierownik Centrum ds. Żywienia, Zdrowia i Wellness Nestlé Polska.

Dodatkową atrakcją kampanii był konkurs sms, w którym można było wygrać rowery miejskie oraz bony o wartości 500 zł na zdrowe zakupy w Tesco. Aby otrzymać nagrodę, wystarczyło zakupić 4 dowolne produkty Nestlé lub Nałęczowianka, dokończyć zdanie „Jem smacznie i zdrowo, bo…” i wysłać odpowiedź sms-em pod wskazany numer telefonu.

Warto przypomnieć, że firma Nestlé angażując się w edukację konsumentów, opracowała także KOMPAS ŻYWIENIOWY®. Jest to oznaczenie umieszczane na etykietach wszystkich produktów firmy, które ma na celu pomóc konsumentom podejmować świadome decyzje zakupowe, a tym samym prawidłowo zbilansować swoją dietę. KOMPAS ŻYWIENIOWY® składa się z tabeli wartości odżywczych, której integralną częścią jest wskaźnik GDA (Wskazane Dzienne Spożycie na składniki pokarmowe), a także pól „Warto wiedzieć” i „Warto zapamiętać”, zawierających informacje żywieniowe dotyczące każdego produktu Nestlé, a także porady na temat zdrowego stylu życia i sposobu komponowania zbilansowanej diety. Dodatkowo dla konsumentów uruchomiono infolinię, gdzie konsultanci odpowiadają na pytania konsumentów. 

Kampania wspomagana była także przez stronę internetową www.nestle.pl/wellness, na której można znaleźć artykuły na temat zdrowego odżywiania, wygenerować indywidualne, 7-dniowe menu, jak również - za pośrednictwem forum - zadać pytania ekspertom.

KAMPANIA W LICZBACH:

113 hipermarketów sieci Tesco

4.300 indywidualnych menu wydanych podczas konsultacji

17.500 rozdanych przewodników

125. 500 zestawów produktów rozdanych podczas degustacji

 

 

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS