Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-01-22

A A A POLEĆ DRUKUJ

E-mail marketing jako czynnik sukcesu: skuteczność optivo i TUI.com w ramach cyklu życia klienta

  • Strategia e-mailingowa zintegrowana z cyklem życia klienta to rozwiązanie mające na celu regularne inicjowanie działań i wczesne rozpoznawanie oznak potencjalnego odejścia klientów.
  • Do najlepszych przykładów skuteczności takiego podejścia należy kampania TUI.com, firmy należącej do klientów optivo.
  • Precyzyjnie sprofilowana komunikacja z konsumentem, ukierunkowanie na "nie otwierających", "nie klikających" i "nie nabywających", a także skrojona na miarę zawartość i oferty skutkują sukcesem kampanii.
  • TUI może pochwalić się współczynnikiem open rates na poziomie nawet 55 procent oraz click rates do 42 procent, przy jednoczesnym wzroście nowych rezerwacji.

 

Sukces możliwy do osiągnięcia za sprawą precyzyjnego targetowania odbiorców i automatyzacji procesów wysyłkowych wyraźnie obrazują kampanie realizowane przez TUI. Największy niemiecki przedstawiciel branży turystycznej zdecydował się na optivo® broadmail w celu zindywidualizowania i zautomatyzowania e-mail marketingu w ramach cyklu życia konsumenta. Strategia kampanii została przygotowana przez zespół konsultantów optivo i nastawiona na inicjowanie działalności klienta i interakcji, a także generowanie dalszych rezerwacji.

 

W ramach współpracy mającej na celu aktywizację klientów, zaimplementowano trzy kampanie pokontrolne. Kryterium dla każdej z nich stanowiła ostatnia aktywność użytkowników. Szczegółowe profilowanie umożliwiło podzielenie ich na grupy - "nie otwierających", "nie klikających" i "nie nabywających", dzięki czemu do każdej grupy możliwe było przekazanie jedynie indywidualnych i doskonale ukierunkowanych treści.

 

W efekcie, każda kampania z osobna osiągnęła co najmniej nieprzeciętne wyniki. Celem w przypadku grupy "nie otwierających" była ich ponowna „reaktywacja”. Kampania miała na celu zachęcenie subskrybentów do otwierania wiadomości, a wszystkie e-maile zostały odpowiednio wcześniej zoptymalizowane. W ramach ponownego zwrócenia uwagi grupy, badania przeprowadzono z uwzględnieniem zmiennych takich jak identyfikacja nadawcy, czas wysyłki newslettera i jego tematyka. W skład trzyetapowego podejścia  włączono również testy A/B, aby zagwarantować, że każdy z respondentów otrzymał interesujący go mailing.

 

Osoby, które pomimo otwarcia newslettera TUI.com nie kliknęły w żaden z linków skategoryzowano jako "nie klikających". Dwuetapowe podejście uwzględniało testy A/B w których między innymi zoptymalizowano aspekt wizualny. Podobnie jak w przypadku "nie otwierających", "nie klikający" nie otrzymywali regularnego newslettera w całym okresie kampanii, w celu pozyskania ich uwagi za sprawą bardzo zindywidualizowanej treści.

 

Do „nie nabywających” zaliczono wszystkich respondentów, którzy otworzyli wiadomość  i kliknęli w link z newslettera w przeciągu ostatniego miesiąca, ale nie dokonali żadnej rezerwacji. W tym przypadku, użytkownicy otrzymali zindywidualizowane oferty last-minute. Ponadto, ta grupa wciąż otrzymywała regularny newsletter TUI. Wyniki takiego podejścia po raz kolejny mówią same za siebie: open rate wyniósł 55% przy klikalności w newsletter na poziomie 42%. Tym samym, osiągnięto również cel nakłonienia zainteresowanych do zakupów i pozyskania kolejnych kupujących, którzy zarezerwowali nowe wycieczki.

 

Wszystkie kampanie zostały stworzone za pomocą platformy optivo® broadmail, której zawartość i oferta dostosowywane są specjalnie do wybranej grupy docelowej. Ich rezultaty jasno obrazują sukces, możliwy do osiągnięcia za sprawą odpowiednio dobranego, spersonalizowanego i zautomatyzowanego email marketingu.

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS