Frisco.pl zwiększyło liczbę klientów o 1/3 w okresie H1 2016 vs H1 2017
Branża e-grocery przeżywa w Polsce dynamiczny rozwój, a potwierdzeniem tego są wyniki lidera warszawskiego rynku wśród supermarketów online – Frisco.pl, którego udziałowcami są MCI i Eurocash. W porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku, w analogicznym okresie bieżącego roku, Frisco.pl zanotowało wzrost liczby klientów aż o 33%[1], a także utrzymało niemal 100%-owe wskaźniki punktualności dostaw oraz kompletności zamówień.
Jak zamawiali klienci Frisco.pl w pierwszym półroczu 2017 roku?
– Klienci Frisco.pl najchętniej robili duże zakupy do domu, składając zamówienia najczęściej przed weekendem, średnio 2 razy w miesiącu. Przeciętna wartość pojedynczego zamówienia wynosiła ok. 290 zł. Co ważne, klienci nie musieli dodatkowo płacić za dowóz takich zamówień, ponieważ we Frisco.pl oferujemy bezpłatną dostawę w przypadku zakupów powyżej 200 zł – komentuje Tomasz Dębowski, Dyrektor Marketingu Frisco.pl.
Ponadto, zamówienia najczęściej były składane w czwartki w godzinach między 19:00 a 22:00, a odbierane w piątki wieczorem.
Wdrożona w 2015 roku polityka niskich cen Frisco.pl, poza wprowadzeniem cen na poziomie hipermarketów, zakładała także oferowanie regularnych promocji oraz produktów z tzw. gwarancją „Najtaniej w sieci”[2]. Efekty tych działań można było szczególnie zauważyć w pierwszym półroczu tego roku, w którym aż 87% zamówień zawierało objęte tą promocją produkty.
A jak klienci Frisco.pl najchętniej płacili za zakupy spożywcze w sieci?
Wciąż dominującą formą płatności za zakupy spożywcze online jest płatność kartą przy odbiorze, którą wybierała ponad połowa klientów Frisco.pl. Rośnie popularność przelewów online – w pierwszym półroczu 2017 roku na tę metodę zdecydowało się 30% klientów. Spada natomiast płatność gotówką przy odbiorze (16,4% vs 14,9%), co, poza rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych, może oznaczać także wzrost zaufania do e-grocery.
Świeżość gwarantowana
Klienci sklepów internetowych poszukują wysokiej jakości produktów, a Frisco.pl udowadnia, że Polacy coraz częściej kupują świeże owoce, warzywa i inne produkty świeże także w internecie. W ostatnich sześciu miesiącach aż 78% wszystkich zamówień zawierało świeże artykuły, z czego:
· owoce i warzywa znalazły się w 75% koszyków. Klienci Frisco.pl najchętniej zamawiali banany, papryki oraz cytryny;
· mięso było zawarte w prawie 40% koszyków;
· pieczywo było obecne w ponad 1/3 koszyków.
Dostawa i kompletność zamówień
Niezwykle istotnymi elementami e-supermarketów są terminowe dostawy i kompletność zamówień. Wraz ze zwiększającą się skalą działalności, Frisco.pl położyło również duży nacisk na poprawę tych właśnie elementów. Porównując pierwsze półrocza 2016 i 2017 roku, punktualność dostaw w oferowanym przez Frisco.pl jednogodzinnym przedziale czasowym wzrosła z 90% do 95% zamówień dostarczonych na czas. Natomiast kompletność zamówień utrzymała się na wysokim poziomie i wyniosła aż 99,6%.
– Dla Frisco.pl, jedynego pure playera w Polsce, logistyka i zadowolenie klienta z dostaw są podstawą działania biznesu. Dlatego wciąż pracujemy nad udoskonalaniem kwestii operacyjnych, które w 100% spełnią oczekiwania kupujących. Już teraz jako jedyni na rynku oferujemy odbiór zamówienia na konkretną godzinę i będziemy w dalszym ciągu dostosowywać formy dostawy do preferencji naszych Klientów – podsumowuje Tomasz Dębowski.