Zwycięzcy "Chimera"
Konkursu Projektowania Prasowego roztrzygnięty
Jury Konkursu Chimera, którego organizatorem jest magazyn "Media i Marketing Polska", przyznało 31 marca 16 nagród w 11 kategoriach w pierwszej edycji Konkursu Projektowania Prasowego CHIMERA. Oto wyniki:
GRAND PRIX:
GRAND PRIX MAGAZYNY - Między Nami Cafe
GRAND PRIX DZIENNIKI - nie przyznano
NAGRODY SPECJALNE:
MAGAZYNY: OKŁADKA - Fluid
DZIENNIKI: PIERWSZA STRONA - Puls Biznesu
NAGRODY:
MAGAZYNY: PROJEKT - Izabela Jurczyk-Warzywoda dla magazynu Text & Cover
MAGAZYNY: DEBIUT RYNKOWY - (Op.cit.,)
MAGAZYNY: FOTOGRAFIA - Robert Laska, za ilustracje w dwutygodniku Viva i tygodniku Przekrój
MAGAZYNY: FOTOGRAFIA - Między Nami Cafe
MAGAZYNY: FOTOGRAFIA - National Geographic Polska
MAGAZYNY: TYPOGRAFIA - Tygiel Kultury
MAGAZYNY: TYPOGRAFIA - Zwierciadło
MAGAZYNY: OKŁADKA - Forum
DZIENNIKI: INFOGRAFIKA - Puls Biznesu
DZIENNIKI: NOWA SZATA GRAFICZNA - Kurier Lubelski
DZIENNIKI: SPORT - Super Express
DZIENNIKI: ILUSTRACJA - Marek Adamik, za ilustracje w Rzeczpospolitej
DZIENNIKI: ILUSTRACJA - Mirosław Owczarek, za ilustracje w Rzeczpospolitej
Nagrodzone prace można obejrzeć do dnia 3 kwietnia w warszawskim Instytucie Wzornictwa Przemysłowego przy ul. Świętojerskiej 5/7.
Jury Konkursu Chimera, którego organizatorem jest magazyn "Media i Marketing Polska", przyznało w sumie 16 nagród w 11 kategoriach. Przyznało Grand Prix Chimery dla magazynu, nie przyznało natomiast Grand Prix dla dziennika. Przyznało dwie nagrody specjalne: za najlepszą okładkę magazynową - nagroda Publipress ufundowana przez firmę Publiprox oraz za najlepszą pierwszą stronę dziennika - nagroda ufundowana przez firmę SMG/KRC Millward Brown Company.
W skład jury Konkursu Chimera weszli polscy i międzynarodowi eksperci w dziedzinie projektowania prasowego, fotografii, ilustracji, infografiki i typografii: Rolf F. Rehe przewodniczący jury, Niall Horton-Stephens, Vahur Kalmre oraz Wojciech Korkuć, Leszek Szurkowski i Tomasz Tomaszewski. Głosowanie nadzorowała firma Ernst & Young. Przed obradami jury odbyła się dyskusja panelowa na temat kondycji designu polskiej prasy codziennej i magazynowej oraz prezentacja fotogramów na temat tragedii 11 września 2001 r., nadesłana przez Joan K.Rosen, fotoedytora agencji Associated Press.
Uzasadnienia werdyktów:
GRAND PRIX - MAGAZYNY
Między Nami Cafe
Wytworna, wyrafinowana publikacja, która pokazuje wspaniałe zdjęcia poprzez efektowny, duży format. Dużo uwagi poświęcono ogólnej architekturze magazynu, jednocześnie pismo daje wyraz szacunku dla klasycznych form typografii. Robi wrażenie od początku do końca, w każdym szczególe.
MAGAZYNY: OKŁADKA
Fluid
Śmiały projekt i takie techniki ilustracji, które zachęcają do przeczytania magazynu; świeże, pełne życia, młodzieńcze spojrzenie.
DZIENNIKI: PIERWSZA STRONA
Puls Biznesu
Wszystkie przykłady pierwszych stron są zaprojektowane w przemyślany i niestereotypowy sposób. Z dnia na dzień zaskakują czytelnika innym, nowym rozwiązaniem. Są dowodem, że autorzy tego dziennika nie boją się podjąć ryzyka w momencie kiedy "gorący temat" stwarza możliwości odkrywczego, kreatywnego rozwiązania graficznego.
MAGAZYNY: PROJEKT
Izabela Jurczyk-Warzywoda dla magazynu Text & Cover Przemyślany projekt, adekwatny do zawartości merytorycznej magazynu. Przykład na znakomity dobór liternictwa dla osiągnięcia wyrazistego, przykuwającego wzrok, efektu.
MAGAZYNY: DEBIUT RYNKOWY
(Op.cit.,)
Godny uwagi ze względu na prosty, czarno-biały projekt. Przekazany w dużym, większym niż zwykle formacie; przeniknięty duchem eksperymentu.
MAGAZYNY: FOTOGRAFIA
Robert Laska
ZA ILUSTRACJE W DWUTYGODNIKU VIVA I TYGODNIKU PRZEKRÓJ
Te fotografie pokazują, że proces kreacji zaczyna się dużo wcześniej niż realizacja zadania. Widać, że artysta - ostrym okiem - potrafi wyłowić wszystkie subtelności, które składają się na dobry portret. Odpowiednie kadrowanie i layout dodatkowo wzmacniają atrakcyjność tych zdjęć.
MAGAZYNY: FOTOGRAFIA
Między Nami Cafe
Przemyślane, przykuwające wzrok fotografie, zaprezentowane w surowym i czystym otoczeniu, które wzmacnia siłę wyrazu.
MAGAZYNY: FOTOGRAFIA
National Geographic Polska
Mocne zdjęcia prezentujące, oryginalny punkt widzenia. Prace wykonane dla wydania polskiego, spełniają standardy, wypracowane od lat przez redakcję macierzystą.
MAGAZYNY: TYPOGRAFIA
Tygiel Kultury
Typografia, efektywnie wykorzystana jako element ilustracyjny - i stosowna dla magazynu literackiego. Formy wyrazów i liter to obrazy same w sobie.
MAGAZYNY: TYPOGRAFIA
Zwierciadło
Przykład tego magazynu wyróżnia się zdecydowanie na korzyść w ubogim krajobrazie prasowym polskiej typografii. Na szczególne wyróżnienie zasługuje przyjazny dla czytelnika, ponadstandardowy rozmiar czcionki.
MAGAZYNY: OKŁADKA
Forum
Przemyślane i bardzo skuteczne wykorzystanie fotografii jako formy ilustracyjnej. Tytuły zdjęcia tworzą wspólnie bardzo mocny, wyrazisty przekaz.
DZIENNIKI: INFOGRAFIKA
Puls Biznesu
Przemyślane i dobrze zaprezentowane przedstawienie informacji statystycznej poprzez formę graficzną. Dziennik efektywnie łączy dane liczbowe z grafiką, tworząc harmonijną całość. Dowód na to, że prezentacja materiału statystycznego może być naprawdę interesująca.
DZIENNIKI: NOWA SZATA GRAFICZNA
Kurier Lubelski
Ogromny krok do przodu w rozwoju szaty graficznej pisma, szczególnie w zmianie formatu do wymiarów tabloidu. Ulepszony wygląd tytułu przywołuje elementy charakterystyczne dla oryginalnego projektu. Strategia wobec strony tytułowej bardziej eksponuje materiał główny i daje możliwość szybkiego zapoznania się z zawartością gazety.
DZIENNIKI: SPORT
Super Express
Silna dominacja obrazu połączonego z emocjonalnymi, wyrazistymi podpisami. Zaprezentowane strony dowodzą, że całość może być bogatsza od sumy części ją tworzących. Plus znakomite poczucie humoru.
DZIENNIKI: ILUSTRACJA
Marek Adamik
ZA ILUSTRACJE W RZECZPOSPOLITEJ
Sugestywne ilustracje, wzmacniające przekaz artykułu i atrakcyjne dla czytelnika. Duża, rzucająca się w oczy prezentacja, która dobrze komponuje się z ciekawą architekturą strony. Ten mocny, bezpośredni sposób wykorzystania ilustracji jest szczególnie właściwy na początku strony, otwierającej poszczególne sekcje dziennika.
DZIENNIKI: ILUSTRACJA
Mirosław Owczarek
ZA ILUSTRACJE W RZECZPOSPOLITEJ
Dowód na siłę odręcznej, czarno-białej ilustracji, zastosowanej w dzienniku. Stworzony styl i tonacja są najbardziej odpowiednie dla artykułów analitycznych i opiniotwórczych. Ilustracje przyciągają wzrok i jednocześnie podkreślają ich wagę.
Dołącz do dyskusji: Zwycięzcy "Chimera"