ZKDP: Jeszcze nie czas na rozliczanie e-wydań
- Promocja prasy jako skutecznego medium reklamowego przy zachowaniu dobrze przygotowanego regulaminu kontroli będzie jednym z podstawowych celów mojej działalności - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Ludwicki, wybrany właśnie nowy prezes ZKDP.
Innymi celami prezesa Związku Kontroli Dystrybucji Prasy jest aktywizacja mniejszych wydawców. - Oni stwierdzili chyba, że decydują tylko głosy największych wydawców i wycofali się z debaty i pracy w Związku, a przecież tak nie jest. Podczas walnych zebrań liczy się każdy głos - mówi Ludwicki. Dodaje, że dobrze się stało, iż podczas ostatniego Zjazdu nie podjęto decyzji co do rozliczania rozpowszechniania e-wydań gazet. - Nie uciekniemy przed tym, ale jest jeszcze zbyt wcześnie na podejmowanie tego typu decyzji. Nie posiadamy jeszcze odpowiednich narzędzi, aby kontrolować tego typu dystrybucję. Badania, które firmuje ZKDP muszą być przygotowywane ze szczególną starannością i rzetelnością - tłumaczy Piotr Ludwicki.
Wybory zarządu ZDKP odbyły się w ubiegłym tygodniu. Piotr Ludwicki na stanowisku prezesa zastąpił Jerzego Karwelisa. Ludwicki jest dyrektorem pionu dystrybucji w Muratorze.
Wydawców reprezentują w nim: Piotr Ludwicki z Muratora SA (zdobył 67 głosów), Jerzy Karwelis z Axel Springer Polska (63 głosy), Maria Kardas z Wydawnictwa Bauer (62), Jan Chmiel z Presspubliki (56), Wojciech Błoch z Agory SA (50). W zarządzie znaleźli się też Irena Popławska z Ruchu SA jako przedstawicielka kolporterów, Jacek Bucholc - ogłoszeniodawcy, Paweł Tyszkiewicz - Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Natalia Dudek z Polskapresse z ramienia Izby Wydawców Prasy.
Wybrano także prezesa PBC - dotychczasowa prezes Izabella Jabłońska zrezygnowała z tej funkcji. Zastąpił ją Adam Wojdyło. Ostatnio pracował w FMCG GfK Polonia, wcześnie w Presspublice i Mediach Regionalnych.
Dołącz do dyskusji: ZKDP: Jeszcze nie czas na rozliczanie e-wydań