Zalando przed Bonprix i eObuwie na czele e-sklepów odzieżowych, w mobile’u liderem aplikacja AliExpress (TOP15)
Najpopularniejszym odzieżowym sklepem internetowym w Polsce jest niezmiennie Zalando.pl, a kolejne miejsca zajmują Bonprix.pl i eObuwie.com.pl, natomiast na smartfonach i tabletach największy zasięg ma aplikacja AliExpress Shopping App. W skali roku duże wzrosty osiągnęły serwisy Orsay.com, 50style.pl i Sklepmartes.pl.
W sierpniu br. Zalando.pl odwiedziło 3,33 mln realnych użytkowników, czyli 12,58 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 95,28 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Zalando.pl jest liderem wśród odzieżowych sklepach internetowych w każdej z tych statystyk. Na kolejnych pozycjach pod względem zasięgu znalazły się Bonprix.pl (z 2,25 mln użytkowników i 28,31 mln odsłon), eObuwie.com.pl (1,8 mln użytkowników i 21,54 mln odsłon) oraz HM.com (1,46 mln użytkowników i 41,37 mln odsłon).
Po ponad milion odwiedzających zanotowały też aplikacja mobilna AliExpress Shopping App (1,39 mln), Deichmann.com (1,38 mln), Answear.com (1,04 mln), Orsay.com (1,04 mln) i 50style.pl (1,03 mln). Z HM.com każdy użytkownik korzystał średnio przez 17 minut i 21 sekund, a z Born2be.pl - przez 13 minut i 57 sekund.
W rankingu znalazło się osiem witryn stacjonarnych sieci sklepów odzieżowych: eObuwie.com.pl (na początku 2015 roku został kupiony przez CCC, który za 75 proc. akcji zapłacił 130 mln zł), HM.com, Deichmann.com, Orsay.com, 50style.pl, 4f.com.pl, Sklepmartes.pl i Sizeer.com. Pozostałe to typowe sklepy internetowe, przy czym Answear.com ma też sieć stacjonarnych punktów odbioru zakupów, a Zalando uruchamia regularnie tymczasowe sklepy stacjonarne.
Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
zalando.pl | 3 329 136 | 95 281 867 | 0:20:29 | 12,58% |
bonprix.pl | 2 254 147 | 28 313 233 | 0:10:26 | 8,52% |
eobuwie.com.pl | 1 801 453 | 21 542 604 | 0:11:48 | 6,81% |
hm.com | 1 457 008 | 41 366 905 | 0:17:21 | 5,51% |
AliExpress Shopping App | 1 395 902 | - | - | 5,28% |
deichmann.com | 1 380 621 | 12 535 610 | 0:05:00 | 5,22% |
answear.com | 1 041 836 | 7 022 820 | 0:05:58 | 3,94% |
orsay.com | 1 038 128 | 12 903 043 | 0:10:00 | 3,92% |
50style.pl | 1 026 007 | 11 681 920 | 0:06:12 | 3,88% |
4f.com.pl | 956 729 | 5 020 983 | 0:02:18 | 3,62% |
sklepmartes.pl | 868 540 | 7 213 269 | 0:05:36 | 3,28% |
born2be.pl | 793 441 | 15 085 292 | 0:13:57 | 3,00% |
sizeer.com | 737 223 | 4 006 620 | 0:03:49 | 2,79% |
czasnabuty.pl | 713 203 | 4 742 353 | 0:05:23 | 2,70% |
zoio.pl | 639 142 | 3 629 990 | 0:05:29 | 2,42% |
Na komputerach czołowa piątka jest prawie taka sama jak ogółem, brakuje jedynie AliExpress Shopping App funkcjonującej wyłącznie jako aplikacja mobilna.
Zalando.pl zanotowało 2,26 mln użytkowników, 83,32 mln odsłon oraz 27 minut i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Po ponad milion internautów odwiedziło też Bonprix.pl, eObuwie.com.pl i HM.com.
Na ponad 17 minut przeciętnego użytkownika przyciągały natomiast Born2be.pl i HM.com.
Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
zalando.pl | 2 261 352 | 83 325 149 | 0:27:18 | 8,55% |
bonprix.pl | 1 503 527 | 23 342 232 | 0:13:57 | 5,68% |
eobuwie.com.pl | 1 197 770 | 17 537 626 | 0:13:22 | 4,53% |
hm.com | 1 015 981 | 22 219 623 | 0:17:21 | 3,84% |
deichmann.com | 838 095 | 5 142 663 | 0:04:12 | 3,17% |
answear.com | 695 477 | 5 816 466 | 0:08:38 | 2,63% |
orsay.com | 629 132 | 10 270 347 | 0:14:24 | 2,38% |
born2be.pl | 625 066 | 14 811 138 | 0:17:39 | 2,36% |
sklepmartes.pl | 578 609 | 6 655 461 | 0:08:23 | 2,19% |
50style.pl | 560 629 | 4 946 839 | 0:09:08 | 2,12% |
4f.com.pl | 540 726 | 3 611 889 | 0:03:46 | 2,04% |
puccini.pl | 412 139 | 801 736 | 0:00:57 | 1,56% |
czasnabuty.pl | 400 311 | 3 095 342 | 0:08:06 | 1,51% |
zara.com | 373 356 | 2 557 546 | 0:11:21 | 1,41% |
wojas.pl | 373 184 | 2 543 374 | 0:04:10 | 1,41% |
Z kolei na urządzeniach mobilnych liderem zasięgowym jest AliExpress Shopping App z 1,39 mln użytkowników.
Zalando.pl przy 1,32 mln odwiedzających miało 11,95 mln odsłon oraz cztery minuty i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika, natomiast HM.com przy 481,4 tys. użytkowników zanotował 19,15 mln odsłon oraz 15 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania.
Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w sierpniu 2017 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
AliExpress Shopping App | 1 395 902 | - | - | 5,28% |
zalando.pl | 1 322 992 | 11 956 718 | 0:04:54 | 5,00% |
bonprix.pl | 893 007 | 4 971 002 | 0:02:51 | 3,38% |
eobuwie.com.pl | 657 320 | 4 004 978 | 0:07:57 | 2,48% |
deichmann.com | 637 351 | 7 392 946 | 0:05:19 | 2,41% |
50style.pl | 536 867 | 6 735 082 | 0:02:19 | 2,03% |
orsay.com | 504 060 | 2 632 695 | 0:02:38 | 1,91% |
4f.com.pl | 491 267 | 1 409 093 | 0:00:20 | 1,86% |
hm.com | 481 366 | 19 147 282 | 0:15:55 | 1,82% |
answear.com | 417 777 | 1 206 354 | 0:00:31 | 1,58% |
sizeer.com | 389 144 | 1 768 542 | 0:02:02 | 1,47% |
czasnabuty.pl | 384 758 | 1 647 010 | 0:01:34 | 1,45% |
Aplikacja H&M | 369 949 | - | - | 1,40% |
sklepmartes.pl | 336 505 | 557 808 | 0:00:01 | 1,27% |
zoio.pl | 320 064 | 1 740 898 | 0:04:38 | 1,21% |
Jak statystyki e-sklepów odzieżowych wyglądają w sezonie przed Bożym Narodzeniem, najintensywniejszym okresie w handlu internetowym?
Zalando.pl zanotowało 4,49 mln użytkowników i 78,06 mln odsłon, Bonprix.pl - 3,03 mln użytkowników i 57,82 mln odsłon, eObuwie.com.pl - 1,76 mln użytkowników i 20,53 mln odsłon, a Deichmann.com - 1,01 mln użytkowników i 16,45 mln odsłon.
Najpopularniejsze sklepy internetowe z odzieżą w listopadzie 2016 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
zalando.pl | 4 493 391 | 78 058 687 | 0:13:06 | 16,94% |
bonprix.pl | 3 029 282 | 57 825 666 | 0:19:09 | 11,42% |
eobuwie.com.pl | 1 764 455 | 20 527 177 | 0:10:11 | 6,65% |
deichmann.com | 1 010 108 | 16 456 830 | 0:07:15 | 3,81% |
answear.com | 940 592 | 5 310 543 | 0:05:13 | 3,55% |
szafa.pl | 831 029 | 3 959 147 | 0:03:37 | 3,13% |
goodlookin.pl | 824 040 | 7 879 489 | 0:06:28 | 3,11% |
simple-cp.com | 780 642 | 4 349 237 | 0:03:27 | 2,94% |
born2be.pl | 770 044 | 6 515 360 | 0:07:08 | 2,90% |
zara.com | 768 057 | 6 749 709 | 0:11:40 | 2,90% |
topsecret.pl | 734 440 | 9 563 488 | 0:10:19 | 2,77% |
czasnabuty.pl | 711 500 | 5 402 537 | 0:06:33 | 2,68% |
gino-rossi.com | 700 022 | 2 750 240 | 0:01:40 | 2,64% |
4f.com.pl | 653 510 | 5 229 167 | 0:03:18 | 2,46% |
orsay.com | 625 441 | 10 843 293 | 0:16:11 | 2,36% |
Zalando.pl zanotowało w ciągu roku spadek zasięgu o 0,98 pkt proc. (czyli 7,23 proc.). Jednocześnie liczba odsłon serwisu zwiększyła się o 27,92 mln, a średni czas spędzany przez odwiedzającego - o trzy minuty i 46 sekund (to 41,4 i 22,5 proc. w górę).
Zasięg Bonprix.pl wzrósł o 0,45 pkt proc. (czyli o 5,58 proc.), a eObuwie.com.pl - o 1,29 pkt proc. (23,37 proc.). Pierwszy serwis stracił przy tym 9,52 mln odsłon oraz 6 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania (to 25,2 i 40 proc. w dół), a drugi przy wzroście liczby odsłon o 1,6 mln (8 proc. w górę) miał spadek przeciętnego czasu korzystania o 53 sekundy (czyli 7 proc.).
Mocno zwiększyły się zasięgi serwisów Deichmann.com (o 66,2 proc.) i 50style.pl (o 86,5 proc.). Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Orsay.com (o 99 proc.) i Sklepmartens.pl (o 123,1 proc.). Wszystkie te serwisy zanotowały też podobnie duże wzrosty liczby odsłon.
Dołącz do dyskusji: Zalando przed Bonprix i eObuwie na czele e-sklepów odzieżowych, w mobile’u liderem aplikacja AliExpress (TOP15)
--> www.rmo.li/hauwey
---------
Polecam, póki co mało użytkowników i łatwo się wygrywa :)
====================================================
Ja wylicytowałem Tablet APPLE iPad 128GB za 500zł