Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik
Jesienią ub.r. polskie serwisy zakupów grupowych odwiedziło prawie o połowę internautów mniej niż rok wcześniej. Więcej niż 50 proc. użytkowników straciły Gruper.pl, Citeam.pl, Mydeal.pl i Okazik.pl.
O spadkach popularności czołowych serwisów social shoppingowych informowaliśmy już w październiku ub.r. Groupon.pl, Gruper.pl i Citeam.pl w miesiącach letnich miały bowiem dużo mniej użytkowników niż przed rokiem. Największy spadek zanotował Groupon - z 3,7-3,8 mln real users latem 2011 roku do 2,3 mln rok później (zobacz szczegóły).
Okazuje się, że użytkowników straciły nie tylko czołowe serwisy i ta tendencja nie wyhamowała w ostatnich miesiącach ub.r. W listopadzie Groupon miał 2,2 mln real users, a w grudniu - już tylko 1,85 mln. Liczba użytkowników Citeam.pl (należącego do Grupy Allegro) zmalała poniżej miliona, a w przypadku Grupera zapikowała w listopadzie do 600 tys.
Żaden z pozostałych serwisów nie przekroczył w listopadzie ani grudniu ub.r. poziomu 300 tys. real users. Tymczasem w październiku 2011 roku po ponad 300 tys. użytkowników odwiedziło dwie witryny (Fastdeal.pl i HappyDay.pl), a kolejna - Mydeal.pl - zanotowała 640 tys. real users.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku
Serwisy zakupów grupowych w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius) | ||
serwis | real users | zasięg |
groupon.pl | 2 237 436 | 11,54% |
citeam.pl | 962 345 | 4,96% |
gruper.pl | 606 859 | 3,13% |
mydeal.pl | 286 698 | 1,48% |
fastdeal.pl | 245 326 | 1,27% |
cuppon.pl | 135 095 | 0,70% |
sweetdeal.pl | 110 001 | 0,57% |
happyday.pl | 101 191 | 0,52% |
okazik.pl | 91 945 | 0,47% |
godealla.pl | 74 147 | 0,38% |
Dziesięć największych witryn social shoppingowych w listopadzie ub.r. miało w sumie 4,85 mln real users, a w grudniu - 4,63 mln. To mniej więcej połowa ich zasięgu z października 2011 roku, kiedy zanotowały łącznie 9,23 mln użytkowników.
Groupon.pl w listopadzie ub.r. odwiedziło 1,26 mln użytkowników mniej niż w październiku 2011 (to spadek o 36 proc.). Stosunkowo więcej straciły w skali roku mniejsze serwisy. Citeam.pl i Mydeal.pl miały o 56 proc. real users mniej, a Gruper.pl - aż o 62 proc. mniej.
Spadek liczby użytkowników Okazik.pl wyniósł 60 proc., a HappyDay.pl - 68 proc. Przy czym ten drugi serwis (należący do Agory) w maju ub.r. zawęził ofertę do turystyki, a na początku br. został zawieszony (więcej na ten temat).
Serwisy zakupów grupowych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
serwis | listopad 2012 | październik 2011 | ||
real users | zasięg | real users | zasięg | |
groupon.pl | 2 237 436 | 11,54% | 3 499 801 | 18,45% |
citeam.pl | 962 345 | 4,96% | 2 175 386 | 11,47% |
gruper.pl | 606 859 | 3,13% | 1 588 266 | 8,37% |
mydeal.pl | 286 698 | 1,48% | 639 544 | 3,37% |
fastdeal.pl | 245 326 | 1,27% | 327 526 | 1,73% |
cuppon.pl | 135 095 | 0,70% | 177 493 | 0,94% |
sweetdeal.pl | 110 001 | 0,57% | 185 437 | 0,98% |
happyday.pl | 101 191 | 0,52% | 318 064 | 1,68% |
okazik.pl | 91 945 | 0,47% | 227 156 | 1,20% |
godealla.pl | 74 147 | 0,38% | 87 478 | 0,46% |
W grudniu Groupon miał 390 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie, za to Gruper - 300 tys. więcej. Minimalne zmiany zanotowały Citeam.pl i Mydeal.pl, a niewielkie spadki - Fastdeal.pl, Cuppon.pl i Sweetdeal.pl.
Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
serwis | grudzień 2012 | listopad 2012 | ||
real users | zasięg | real users | zasięg | |
groupon.pl | 1 849 388 | 9,56% | 2 237 436 | 11,54% |
citeam.pl | 978 748 | 5,06% | 962 345 | 4,96% |
gruper.pl | 908 538 | 4,70% | 606 859 | 3,13% |
mydeal.pl | 278 383 | 1,44% | 286 698 | 1,48% |
fastdeal.pl | 182 147 | 0,94% | 245 326 | 1,27% |
cuppon.pl | 108 380 | 0,56% | 135 095 | 0,70% |
sweetdeal.pl | 96 372 | 0,50% | 110 001 | 0,57% |
okazik.pl | 91 916 | 0,48% | 91 945 | 0,47% |
happyday.pl | 70 119 | 0,36% | 101 191 | 0,52% |
godealla.pl | 70 084 | 0,36% | 74 147 | 0,38% |
Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik
Służę dowodami !