Zakaz dla komórkowej reklamy z Jezusem za lekceważenie chrześcijańskiej wiary
Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA) wprowadziła zakaz dla prasowej reklamy telefonów komórkowych zawierającej wizerunek Jezusa Chrystusa.
W ramach kampanii prowadzonej w okolicach świąt wielkanocnych przez sieć sklepów Phones 4U, w brytyjskiej prasie pojawiła się reklama, która zawierała ilustrację Jezusa Chrystusa z przymkniętym okiem oraz uniesionym do góry kciukiem i promowała "nadprzyrodzone" promocje na telefon Samsung Galaxy z systemem Android.
ASA otrzymała prawie 100 skarg, w których twierdzono że reklama "wyśmiewa i bagatelizuje" chrześcijańską wiarę. Podkreślano, że użycie terminu "nadprzyrodzone", szczególnie podczas Wielkanocy, jest dla niej lekceważące.
Regulator uznał skargi za słuszne i wprowadził zakaz publikacji reklamy w dotychczasowej formie. Przedstawiciele Phones 4U twierdzili, że celem reklamy było stworzenie "lekkiego, pozytywnego i nowoczesnego wizerunku chrześcijaństwa w nawiązaniu do świątecznego weekendu". Firma sama wcześniej wycofała reklamy z prasy po otrzymaniu bezpośrednich skarg od konsumentów. Zapowiedziała też, że nie ma w planach podobnych kampanii.
Dołącz do dyskusji: Zakaz dla komórkowej reklamy z Jezusem za lekceważenie chrześcijańskiej wiary