YouTube testuje marketing afiliacyjny i wprowadza zakupy do formatu short
YouTube testuje marketing afiliacyjny dla krótkich filmów w Stanach Zjednoczonych oraz funkcję zakupów w wybranych krajach.
Rzecznik YouTube potwierdził, że platforma zaczyna wprowadzać Zakupy w YouTube Shorts z kwalifikującymi się twórcami w USA, pilotując możliwość oznaczania produktów z ich własnych sklepów.
Widzowie w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Brazylii, Kanadzie i Australii mogą wyświetlać tagi i wchodzić z nimi w interakcję. YouTube planuje wprowadzić tagowanie dla większej liczby twórców i regionów geograficznych. O testach jako pierwszy poinformował Financial Times.
Program partnerski dla filmów Short umożliwi twórcom zarabianie prowizji, gdy kupiony zostanie produkt, który polecają w krótkich filmach lub stworzonych przez nich filmach o normalnej długości.
- Jesteśmy głęboko przekonani, że YouTube to najlepsze miejsce dla twórców do budowania biznesu, a zakupy są tego częścią – w tym celu eksperymentujemy z programem partnerskim, który umożliwia twórcom zarabianie na zakupach polecanych produktów w ich długie filmy i shorts– powiedział rzecznik YouTube w rozmowie z Search & Performance Marketing Daily.
Program marketingu afiliacyjnego dla filmów Short, dostępny dla wybranych twórców z USA, to kolejny sposób zarabiania na filmach. W YouTube twórca i sprzedawca biorą udział w sprzedaży.
Programy partnerskie i inne funkcje zakupowe mogą sprawić, że YouTube będzie bardziej atrakcyjny dla twórców treści, ponieważ firma stara się zwiększyć przychody i konkurować z innymi platformami, takimi jak TikTok.
Marketerzy w USA wydali szacunkowo 9,1 miliarda dolarów na marketing afiliacyjny w 2021 roku, a handel elektroniczny przyniósł 71 miliardów dolarów, czyli o 47proc. więcej niż w 2018 roku - wynika z opublikowanego we wrześniu badania Performance Marketing Industry Study 2022.
Liczby obejmują bezpośrednie wydatki oparte na wynikach i inwestycje medialne o stałych kosztach z partnerami zajmującymi się marketingiem efektywnościowym w przypadku miejsc docelowych, takich jak najem i opłaty integracyjne.
W badaniu zauważono, że w 2021 r. każdy dolar zainwestowany w marketing efektywnościowy przyniósł średnio 12 dolarów wkładu w e-commerce.
W skali globalnej branża marketingu afiliacyjnego ma szacunkową wartość 12 miliardów dolarów, a Stany Zjednoczone są największym krajem marketingu afiliacyjnego na świecie. Stany Zjednoczone mają 39 proc.udziału w światowym rynku afiliacyjnym, kolejne są Wielka Brytania z 15 proc. udziałem i Niemcy - z 11 proc.
Dołącz do dyskusji: YouTube testuje marketing afiliacyjny i wprowadza zakupy do formatu short