SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Xiaomi z większymi przychodami i zyskiem. Motorem wzrostów sprzedaż smartfonów

W pierwszym kwartale 2020 roku koncern Xiaomi zanotował wzrost przychodów o 13,6 procent, zaś zysk netto osiągnął poziom 2,3 mld juanów. W ciągu trzech miesięcy wpływy ze sprzedaży smartfonów producenta przekroczyły 30 mld juanów, zaś poziom dostaw modeli Mi 10 i Mi 10 Pro wyniósł ponad milion sztuk.

W pierwszym kwartale 2020 r. Xiaomi osiągnął przychody w wysokości 49,7 mld juanów (ok. 7 mld dol.), co oznacza wzrost rok do roku o 13,6 proc. Jest to wynik lepszy od oczekiwanego przez rynek na poziomie 47,8 mld juanów.

W raportowanym okresie zysk brutto koncernu zamknął się kwotą 7,56 mld juanów (44,9 proc. w górę rok do roku), zaś zysk netto wyniósł 2,3 mld juanów po wzroście w skali roku o 10,6 proc.

- Przez spowolnienie rynku branża stoi przed poważnymi wyzwaniami - przyznał w komunikacie Lei Jun, dyrektor generalny, założyciel i prezes Xiaomi. - Mimo to Xiaomi nadal odnotowuje wzrost we wszystkich segmentach, co w pełni odzwierciedla elastyczność, odporność i konkurencyjność modelu biznesowego firmy. W pierwszym kwartale 2020 r. udało nam się wyemitować pierwsze obligacje w dolarach amerykańskich, a popyt na nie przekroczył 7,5-krotnie podaż. W tym roku ponownie znaleźliśmy się na liście Forbes Global 2000, co świadczy o uznaniu Xiaomi przez międzynarodowy rynek kapitałowy. Wierzymy, że kryzys jest ostatecznym papierkiem lakmusowym dla wartości firmy, jej modelu biznesowego i potencjału wzrostu. W miarę, jak skutki pandemii zaczną zanikać, będziemy nadal koncentrować się na strategii „5G + AIoT" i zwiększać skalę inwestycji, aby każdy na świecie mógł cieszyć się lepszym życiem dzięki innowacjom technologicznym.

Rynek smartfonów

W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Xiaomi w segmencie smartfonów osiągnęły 30,3 mld juanów, co stanowi wzrost o 12,3 proc. rok do roku. W tym samym okresie wielkość dostaw smartfonów osiągnęła 29,2 mln sztuk, co oznacza wzrost na poziomie 4,7 proc.

Poziom dostaw Mi 10 i Mi 10 Pro przekroczył milion sztuk po dwóch miesiącach od premiery, która miała miejsce w lutym 2020 r. Wskaźnik ASP („ASP”, ang. average selling price) smartfonów w Chinach kontynentalnych i na rynkach zagranicznych wzrósł odpowiednio 18,7 proc. i 13,7 proc.

Rynek IoT

W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Xiaomi z segmentu IoT i produktów lifestyle'owych wyniosły 13,0 mld juanów. Firma osiągnęła wzrost przychodów w tym segmencie o 7,8 proc. Liczba zarejestrowanych urządzeń na platformie IoT Xiaomi, na dzień 31 marca 2020 r., wyniosła 252 mln sztuk, co oznacza wzrost o 42,6 proc. w skali roku.

Połowa przychodów spoza Chin

Zagraniczne (poza Chinami) przychody Xiaomi wzrosły o 47,8 proc. r/r do 24,8 mld juanów w pierwszym kwartale 2020 r., co stanowi 50 proc. całkowitych przychodów firmy.

Firma zaznacza, że po raz pierwszy przychody zagraniczne stanowią tak dużą część łącznych przychodów spółki. W komunikacie podkreślono, że globalny zasięg Xiaomi pozwolił firmie na szybkie dostosowanie strategii i, w odpowiedzi na pandemię, rozmieszczenie zasobów na różnych rynkach zagranicznych. W miarę stopniowego znoszenia restrykcji, sprzedaż zaczyna wzrastać. W trzecim tygodniu maja tygodniowa liczba aktywacji nowych smartfonów na rynku europejskim stanowiła 90 proc. średniego poziomu tygodniowego notowanego w styczniu 2020 r.

Z danych firmy IDC wynika, że w pierwszym kwartale br. Xiaomi miał największy udział w polskim rynku smartfonów. Nieco inne wyniki podaje Canlys, zgodnie z nimi Xiaomi jest obecnie w Polsce na 2. miejscu po wzroście udziałów w rynku o 223 proc.

Dołącz do dyskusji: Xiaomi z większymi przychodami i zyskiem. Motorem wzrostów sprzedaż smartfonów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl