SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wzrost przychodów Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska miała 16,46 mln zł zysku netto w I kw. 2007 r., wzrost o 47,2% r/r.

Spółka Multimedia Polska miała 16,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2007 roku wobec 11,19 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie w środę.
Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 23,83 mln zł wobec 20,04 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody wyniosły 99,96 mln zł wobec 92,28 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2007 roku spółka miała 12,90 mln zł zysku netto wobec 8,00 mln zł zysku rok wcześniej.

- Lepsze wyniki to przede wszystkim efekt wzrostu naszych internautów i abonentów telewizji kablowej. Znacząco zwiększyliśmy również baz bazę użytkowników telefonii VoIP. Do poprawy wyników przyczyniło się także przejęcie udziałów w spółce Automatic Serwis i związany z tym wzrost liczby abonentów  – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

Szybciej od przychodów ze sprzedaży rosły zyski Multimedia Polska. – Wyższa rentowność spółki to m.in. efekt spadku średniego kosztu w przeliczeniu na jedną usługę. Koszt ten obniżył się w ciągu roku o 13,5% i wyniósł 19,6 zł. To przede wszystkim efekt pakietyzacji usług oraz konsekwentnej kontroli kosztów – wyjaśnia Prezes Rogowski.

Struktura przychodów Multimedia Polska pozostaje na zrównoważonym poziomie. Zmieniła się nieznacznie w stosunku do I kwartału 2006 r. Udział przychodów z telewizji kablowej był na podobnym poziomie (ponad 48%). Wzrósł natomiast udział szerokopasmowego dostępu do Internetu (z 17% do 20,5%). Zmniejszył się udział telefonii stacjonarnej z 32,7% na 28,7%. Zwiększenie udziału Internetu w strukturze przychodów potwierdza dynamiczny wzrost użytkowników tej usługi. Ich liczba  wzrosła o około 53% do 166 tys. Dynamicznie rośnie liczba abonentów  korzystających z telefonii VoIP. Zwiększyła się z 27,9 tys. w I kwartale 2006 r. do 48,4 tys. na koniec marca 2007 r. Rośnie też przychód na abonenta korzystającego z VoIP. Zwiększył się o 13% do 41,35 zł.

– Oczekujemy, że podobne tendencje będą kontynuowane w kolejnych kwartałach. Dynamicznie będzie rosła liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu i telefonii VoIP. Spodziewamy się też, że wprowadzenie kablowej telewizji cyfrowej powinno przyczynić się znacznego wzrostu liczby klientów korzystających z tej innowacyjnej usługi – mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Wzrost liczby
Na koniec I kwartału 2007 r. klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 861,8  tys. usług (RGU - telewizja, Internet i telefon). Liczba RGU powiększyła się o blisko 55 tys. w stosunku do 31 grudnia 2006 r. Z usług Multimedia Polska na koniec I kwartału 2007 r. korzystało łącznie Spółka dostarczała usługi 601,9 tys. abonentom.

Dzięki wzrostowi sprzedaży usług pakietowych, w tym Triple Play, rośnie także średni przychód na abonenta (ARPU). W I kwartale 2007 r. wyniósł 54,54 zł czyli 1,5% więcej niż w IV kwartale 2006 r. Z usługi Double Play (dwie wybrane usługi w pakiecie) i Triple Play (wszystkie trzy usługi w pakiecie) korzystało na koniec marca 2007 r. łącznie 169 tys. użytkowników. Podwójny pakiet wykupiło 132,4 tys. abonentów, a potrójny - 36,6 tys. Zwiększa wskaźnik liczby usług na jednego abonenta. Na jednego klienta Multimedia Polska przypadało w I kwartale 2007 r. średnio 1,43 usługi, podczas gdy w IV kwartale 2006 r. było to 1,4.

– Osiągnięte wyniki potwierdzają skłonność klientów do zakupu łączonych usług czyli pakietów. Wpływa to korzystnie na wyniki finansowe i operacyjne spółki – mówi Prezes Andrzej Rogowski.

Inwestycje Multimedia Polska
Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2007 r. 92,5 mln zł. Większość środków przeznaczono na przejęcie spółki Automatic Serwis (54,5 mln zł). Około 38 mln zł, spółka zainwestowała w rozbudowę i modernizację sieci, podłączenie nowych abonentów, a także zakup sprzętu. Około 90% tych wydatków przeznaczono na projekty rozwojowe, które przyczynią się do wzrostu przychodów w tym roku i latach kolejnych. Dzięki dokonanym inwestycjom około 93% gospodarstw w zasięgu sieci Multimedia Polska było gotowych do świadczenia dostępu do szerokopasmowego internetu, a 64% telefonii. 

Dołącz do dyskusji: Wzrost przychodów Multimedia Polska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl