Sprzedaż dzienników w styczniu spadła o 18 proc., „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „GPC” najbardziej w dół
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w styczniu br. było o 17,66 proc. niższe niż w styczniu 2020 roku. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W styczniu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 176 113 egz., o 19,19 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 96 752 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 16,81 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 30,92 proc. do 62 006 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 37 331 egz.; w dół o 4,40 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 34 150 egz.; - 11,03 proc.).
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 18 179 egz.; - 6,66 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 15 593 egz.; - 10,77 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 690 egz.; + 4,20 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 10 579 egz.; - 16,96 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 039 egz.; + 5,24 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Sprzedaż dzienników skurczyła się o 18 proc.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w styczniu br. wyniosła 465 432 egz. Była o 17,66 proc. niższa niż w styczniu 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników w styczniu spadła o 18 proc., „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „GPC” najbardziej w dół