SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska Codziennie” i „Fakt” z największym spadkami sprzedaży. Na plusie tylko „Dziennik Gazeta Prawna”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w listopadzie ub.r. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W listopadzie 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 221 113 egz., czyli o 12,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 120 085 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 2,01 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 2,96 proc. do 100 261 egz.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 6,76 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 44 619 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 41 285 egz., po wzroście o 4,66 proc. - jedynym w zestawieniu.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 14,15 proc. do 14 855 egz., zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu był siódmy.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał tutaj 11,60 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,32 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” i „Fakt” z największym spadkami sprzedaży. Na plusie tylko „Dziennik Gazeta Prawna”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Konrad
Mamy wyniki za listopad 2018 czyli gdy jeszcze trwala druga tura wyborów samorządowych,potem jeszcze dwa tygodnie stara wladza odchodzila.Najpozniej od stycznia 2019 ukróci sie prenumeraty w samorządach gazety wyborczej!Co upadnie szybciej?PS czy GW?
odpowiedź
User
YKK
Mamy wyniki za listopad 2018 czyli gdy jeszcze trwala druga tura wyborów samorządowych,potem jeszcze dwa tygodnie stara wladza odchodzila.Najpozniej od stycznia 2019 ukróci sie prenumeraty w samorządach gazety wyborczej!Co upadnie szybciej?PS czy GW?


Martw się lepiej chłopie o "Gazetę Wolską Codziennie" bo ta mimo prenumerat ledwo dyszy. Dla porównania znienawidzona przez was "Wyborcza" nadal sprzedaje się w ponad 100 000 egzemplarzy (to więcej niż schodzi gadzinówki przez cały tydzień).
odpowiedź
User
gop
czym tu się podniecać, 100tys wyborczej..czyli czyta to ze 200 tys ludzi. ot czolowe medium opiniotworcze;) sa juz tylko cieniem potęgi sprzed lat. I niech juz tak zostanie
odpowiedź