„M jak miłość” wygrało z meczem Polska-Korea Południowa. Polsat i TVN wyprzedziły TVP1
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły takie programy jak: „M jak miłość”, mecz Polska-Korea Południowa i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji nowym liderem został Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 26 marca do 1 kwietnia 2018 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,23 mln widzów, co przełożyło się na 38,95 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był sobotni towarzyski mecz piłki nożnej pomiędzy Polską, a Koreą Południową. W TVP1 oglądało go średnio 5,85 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 37,84 proc.
Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Jego wtorkowy odcinek śledziło średnio 3,96 mln widzów, co przełożyło się na 24,31 proc. udziału.
Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 28 marca miał 3,85 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,91 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 26 marca na antenie tej stacji obejrzało 2,93 mln widzów (22,22 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.
Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,38 mln widzów (emisja 1 kwietnia; 16. pozycja). 2,27 mln oglądających miały pokazane tego samego dnia „Wydarzenia” Polsatu (17. pozycja). W top 20 nie znalazł się „Teleexpress” TVP1.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Polska-Korea Południowa, który miał 2,41 mln osób, co dało Jedynce 39,70 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do serialu „M jak miłość” (2,18 mln widzów; 34,83 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy tego serialu (1,31 mln widzów; 22,06 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,58 pkt. proc. do 10,43 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,51 proc. (bez zmian).
Podium uzupełnia TVP1, która spadła z miejsca pierwszego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,42 proc., po stracie względem poprzedniego o 2,27 pkt. proc.
Czwartą lokatę zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,40 pkt. proc. do 8,04 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,65 proc. do 37,40 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia TV4. Średni udział tej stacji wyniósł 4,29 proc. (do góry o 0,01 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,12 pkt. proc. do 12,40 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,52 proc. (w dół o 0,62 pkt. proc.).
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,33 pkt. proc. do 6,83 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 1,78 pkt. proc. do 6,16 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,72 pkt. proc. do 11,20 proc.).
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” wygrało z meczem Polska-Korea Południowa. Polsat i TVN wyprzedziły TVP1