TVP1 i TVN liderami, spadki oglądalności stacji informacyjnych
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Fakty” i mecz Ligi Narodów Włochy-Polska. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 9 do 15 listopada - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,74 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,13 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 9 listopada na antenie stacji obejrzało 3,41 mln widzów (23,13 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugi pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 2,66 mln widzów (emisja 11 listopada; 4. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 7 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,52 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,25 mln oglądających (emisja 15 listopada; 10. lokata).
Podium w ogólnym rankingu uzupełnia niedzielny mecz Ligi Narodów, w którym Polska zmierzyła się z Włochami. Przegrane przez naszą reprezentację spotkanie (wynikiem 2 do 0) w TVP1 oglądało średnio 3,04 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 20,07 proc.
„Fakty” przed „M jak miłość” w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był dziennik „Fakty”, który miał 1,30 mln osób, co dało TVN 24,48 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,19 mln widzów w TVP2; 21,95 proc. udziału), a podium uzupełnia mecz Włochy-Polska (1,18 mln; 19,66 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+, TVN wyprzedził TVP2
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,01 pkt. proc. do 9,26 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,86 proc. (spadek o 0,66 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN, który awansował z czwartej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,68 proc. (do góry o 0,01 pkt. proc.).
Na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmniejszył się o 0,22 pkt. proc. do 7,48 proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 33,16 proc. do 32,28 proc.
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,40 pkt. proc. do 6,08 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,22 proc. udziału; - 0,58 pkt. proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (2,34 proc.; - 0,35 pkt. proc.). Kanały newsowe w zeszłym tygodniu nadal obszernie relacjonowały aktualną sytuację związaną z COVID-19, a także na bieżąco informowały o protestach (związanych głównie z orzeczeniem TK w sprawie aborcji).
TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,06 pkt. proc. do 9,80 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,24 proc. (w dół o 0,26 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,18 pkt. proc. do 6,20 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,12 pkt. proc. do 5,59 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (9,02 proc.; w dół o 0,08 pkt. proc.), który wyprzedził Polsat (8,88 proc.; w dół o 0,44 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami, spadki oglądalności stacji informacyjnych