TVP1 liderem, duży wzrost TVN24 i TVP Info. „M jak miłość” hitem tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, konkurs PŚ w skokach oraz „Fakty”. Wśród stacji w 4+ liderem była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 7 do 13 stycznia 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja niedzielnego konkursu PŚ w skokach narciarskich. Relację z zawodów z Val di Fiemme w samej TVP1 śledziło 5,37 mln osób (35,30 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1, gdzie oglądało go dodatkowe 910 tys. i 500 tys. osób (łącznie było to 6,78 mln widzów).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 8 stycznia na antenie tej stacji obejrzało 3,77 mln widzów (24,95 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 3,68 mln widzów (emisja 12 stycznia; 5. pozycja). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,97 mln oglądających (dzień później).
Tuż za podium sklasyfikowany został medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 9 stycznia miał 3,72 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,15 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,93 mln osób, co dało TVP2 32,99 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęła transmisja PŚ w skokach (1,66 mln widzów; 30,69 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (1,34 mln widzów; 25,63 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,13 pkt. proc. do 10,29 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,54 proc. (w dół o 0,03 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która tydzień wcześniej była wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,81 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,76 pkt. proc.
Czwartą pozycję zajął TVN (stacja ta miała wzrost wynoszący 0,12 pkt. proc. do 8,79 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,97 proc. do 37,43 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (wzrost o 1 pkt. proc. do 4,61 proc.). Udany tydzień zanotowała również stacja newsowa Telewizji Polskiej - TVP Info (do góry o 0,58 pkt. proc. do 3,47 proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,51 pkt. proc. do 11,38 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,16 proc. (+ 0,32 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,70 pkt. proc. do 7,60 proc.) i Jedynka (- 0,11 pkt. proc. do 6,61 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,41 pkt. proc. do 10,89 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, duży wzrost TVN24 i TVP Info. „M jak miłość” hitem tygodnia